الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۳
الگوریتم یوتیوب YouTube رضایت مخاطبان را در اولویت قرار می دهد، از روابط بلندمدت سازنده و مخاطب سود می برد و با فناوری های نوظهور در حال تکامل است
الگوریتم یوتیوب YouTube رضایت مخاطبان را در اولویت قرار می دهد، از روابط بلندمدت سازنده و مخاطب سود می برد و با فناوری های نوظهور در حال تکامل است
الگوریتم یوتیوب یک هدف دارد و پیشنهاد ویدیوهایی که بیننده را روی صفحه خود نگه می دارد و برای بازاریابان و سازندگان هدف این است که الگوریتم را انتخاب کنند و هنگامی که فرآیند انتخاب ویدیوی الگوریتم یوتیوب را فهمیدید که در راه افزایش تعداد مشترکین وفادار هستید. و تبدیل بیشتر ۲٫۵ میلیارد کاربر پلتفرم به مشتریان پولی است و پاسخ در طول سال ها تکامل یافته است که آنچه در سال ۲۰۱۰ کار کرد و امروز آن را قطع نمی کند و الگوریتم یوتیوب یک سیستم توصیه است که تصمیم می گیرد کدام ویدیو را به یک بیننده خاص پیشنهاد کند و وظیفه الگوریتم این است که محتوا را بر اساس احتمال اینکه بیننده آن را با استفاده از سیگنال هایی مانند ارتباط و کیفیت و رفتار کاربر تماشا کند، رتبه بندی کند.
اگر الگوریتم توصیه کلید را نگه می دارد و آزمایش اخیر نشان داد که این الگوریتم مستقیماً ۷۰ درصد از بازدید ها را در یوتیوب هدایت می کند و در واقع به نظر می رسد که کد رایانه یوتیوب حتی کنترلهای کاربر را نادیده می گیرد و به این معنا که اگر روی یک ویدیو دکمه دوست نداشتن یا علاقهمند نبودن را فشار دهید آن ممکن است الگوریتم محتوای مشابهی را پیشنهاد کند و به همین دلیل است که درک نحوه عملکرد آن بسیار مهم است.
الگوریتم یوتیوب یک هدف همیشه در حال حرکت است و یک بهروزرسانی وجود دارد که سفارش ها و نتایج جستجو را کاملاً تغییر می دهد و ممکن است به نظر هرج و مرج بیاید و اما روشی برای جنون نجیب رسانه ای وجود دارد و سه دوره تکامل الگوریتم را می بینید کمی واضح تر می شود.
در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ کلیک های ارزان کار را انجام می دهند و این الگوریتم توصیه می کند هر ویدیویی که بیشترین کلیک را داشته باشد سازندگان سیستم را با عناوین clickbait و تصاویر کوچک گمراه کننده بازی می کنند و در سال ۲۰۱۲ همه چیز به زمانبندی مربوط میشود و برای نمایش ویدیو هایی که مردم واقعاً بهجای کلیک و اجرای قدیمی تماشا می کنند و یوتیوب الگوریتم را برای اولویتبندی زمان تماشا و درصد کامل شدن ویدیو دوباره ابزار کرد و این تغییر برخی را تشویق به ایجاد محتوای ویدیویی طولانی و برخی دیگر را به انتشار قطعات کوتاه ترغیب کرد و اما مشکل کیفیت را حل نکرد.
در سال ۲۰۱۵ یوتیوب مقاله ای بسیار علمی منتشر کرد که روشی جدید برای پیشنهاد محتوا را توصیف می کند و این الگوریتم به جای استفاده از محبوبیت کلی و ترجیحات شخصی که براساس بازخورد مستقیم و رفتار قبلی را هنگام توصیه ویدیو ها در نظر می گیرد و ۲۰۱۶ محافظت از پلتفرم با حرکت یوتیوب به سمت تعدیل اطلاعات نادرست مضر و نظارت محتوا در مرکز توجه قرار می گیرد و سازندگان اکنون باید از دستورالعمل های انجمن آگاه باشند یا در معرض خطر قرار گرفتن در لیست عدم نمایش قرار گیرند و تاریخچه الگوریتم یوتیوب یک راهپیمایی رو به جلو به سمت میزبانی محتوای با کیفیت است که افراد را در پلتفرم نگه می دارد و الگوریتم یوتیوب امروز چگونه این کار را انجام می دهد.
اگر فقط یک چیز را از این مقاله حذف کنید باید این باشد که یوتیوب از شما می خواهد که بر روی مخاطبان خود تمرکز کنید و نه الگوریتم که الگوریتم ما به ویدیو ها توجه نمی کند و به بینندگان توجه می کند که به جای تلاش برای ساختن ویدیو هایی که الگوریتمی را خوشحال می کند که روی ساختن ویدیو هایی تمرکز کنید که بینندگان خود را خوشحال می کند و این الگوریتم صرفاً بر اساس محبوبیت توصیه نمی کند و بیشتر در مورد این احتمال است که یک کاربر ویدیوی بعدی را تماشا کند و به همین دلیل است که هنگام انجام جستجوی یکسان دو بیننده می توانند به نتایج متفاوتی دست یابند.
سه عامل وجود دارد که بر نحوه مطابقت الگوریتم بینندگان با ویدیوهایی که نمی توانند در برابر تماشای آنها مقاومت کنند تأثیر می گذارد.
اول از همه این تصور را فراموش کنید که یوتیوب ویدیو ها را تماشا می کند که موارد دلخواه خود را انتخاب می کند و الگوریتم نمی تواند این کار را انجام دهد و در عوض به دنبال سیگنال هایی می گردد که به آن می گویند محتوا با بیننده مطابقت دارد.
در حالی که شما کنترل زیادی بر نحوه رتبه بندی محتوای خود در یوتیوب دارید در آن عواملی وجود دارند که نمی توانید آنها را کنترل کنید و به عنوان مثال یوتیوب مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی از افت فصلی در تعامل رنج می برد و اگر بازدید های شما در ماه دسامبر کاهش یافت آن را شخصی نگیرید یا شاید به فکر ایجاد محتوای خاص فصلی باشید و شما نمی توانید رقابت را کنترل کنید و اگر گوردون رمزی ، جیمی الیور ، و لورا ویتال همگی مجموعه ای را به پاستا اختصاص دهند که بهترین محتوای دستور پخت ماکارونی شما برای رقابت با مشکل مواجه خواهد شد و آخرین عاملی که نمی توانید کنترل کنید علاقه به موضوع است و بینندگان بی ثبات هستند و برخی از موضوعات به سرعت از بین می روند و با عرض پوزش سازندگان محتوای NFT می توانید گرایش ها را ببینید و بر موج آنها سوار شوید.