بیوگرافی صدف بیوتی
صدف بیوتی sadaf beauty یکی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای مشهور ایرانی است. او در اینستاگرام و یوتیوب خودآرایی آموزش میدهد و نزدیک به چهار میلیون فالوئر دارد
صدف بیوتی sadaf beauty یکی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای مشهور ایرانی است. او در اینستاگرام و یوتیوب خودآرایی آموزش میدهد و نزدیک به چهار میلیون فالوئر دارد
صدف بیوتی با نام اصلی صدف مسائلی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۶۸ در تهران متولد شد و او اکنون به عنوان یکی از معروف ترین بلاگر ها و اینفلوئنسر های حوزه آرایشی و بهداشتی در میان مخاطبان ایرانی شناخته می شود و صدف بیوتی چند سالی است که در آمریکا زندگی می کند و او همانجا ازدواج کرده است و صدف به همراه مادر و خواهرش به نام سارا ساکن آمریکا هستند و او هیچ وقت عکس یا فیلمی از پدرش منتشر نمی کند و این روز ها بازار بلاگر ها در زمینه های مختلف از جمله سفر و غذا و زیبایی داغ است و در سراسر دنیا کسانی هستند که در یک یا چند زمینه به تولید محتوا در پیج های اینستاگرامی و کانال یوتوب خود می پردازند و صدف بیوتی یکی از بلاگر ها و اینفلوئنسر های مشهور ایرانی است و او در اینستاگرام و یوتوب خودآرایی آموزش می دهد و نزدیک به چهار میلیون فالوور دارد.
صدف پس از فارغالتحصیلی در دانشگاه، تصمیم گرفت بیشتر به حوزه میکاپ ورود کند. او قصد داشت تا در این زمینه ویدئوهای آموزشی بسازد و در فضای مجازی منتشر کند. صدف برای برند لانکوم کار آرایشی انجام میداد. به این صورت که در فروشگاهی که محصولات این برند را میفروختند حضور داشت و برای مشتریان این برند آرایش انجام میداد.
صدف شخصی را به عنوان مدل انتخاب کرد و او را آرایش کرد و ویدیوی آرایش را برای یکی از دوستانش فرستاد و پس از آن تصمیم گرفت که این ویدیو را در فضای مجازی منتشر کند و اولین ویدیوی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و این سبب شد تا صدف به این کار ادامه دهد و نتیجه این شد که پیج اینستاگرام صدف بیوتی در اردبیهشت ۱۳۹۴ ساخته شد و اما تولیدمحتوای تخصصی و منظم آن از مرداد ۱۳۹۵ شروع شد و یکی از عوامل پیشرفت صدف بیوتی و جذب مخاطبان با لحن ساده و صمیمی او در ویدیو هایش است و همچنین رابطه خوبی که با طرفدارانش دارد هم یکی دیگر از عوامل جذابیت این بیوتی بلاگر است و او با در نظر گرفتن سلیقه های گوناگون فالوور هایش به آموزش و معرفی برند های متفاوت می پردازد.
صدف بیوتی در یوتیوب هم فعالیت میکند. او ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی خود را در یوتیوب به اشتراک میگذارد. صدف در این شبکه اجتماعی صدویازده هزار نفر فالوئر دارد. فعالیتهای این بیوتی بلاگر در یوتیوب هم مانند اینستاگرام است. او به صورت منظم و هر چند روز یکبار ویدئوی جدید آپلود میکند.
صدف بیوتی به مناسبت ۱۰۰کا شدن در یوتیوب، یک لوح یادگاری از سمت این کمپانی دریافت کرد. البته این لوح را خود یوتیوب شخصا ارسال نمیکند بلکه هر یوتیوبری که ۱۰۰ کا فالوئر دارد میتواند به این کمپانی درخواست دهد تا این لوح را برایش بفرستند.
صدف به دلیل مخالفت خانواده نتوانست وارد صنعت آرایشگری شود و او پس از بررسی هایی که انجام داد و به رشته جراحی پلاستیک رسید و این رشته را به دلیل درس های سخت و سنگین نادیده گرفت و سراغ آن نرفت و پس از آن به فکر رشته معماری افتاد و از این رشته هم صرف نظر کرد و او در آخر رشته شیمی را انتخاب کرد و به گفته صدف بیوتی هدف او از انتخاب رشته شیمی و راهاندازی کارخانه تولید لوازم آرایشی بوده است و صدف مسائلی بعد از آنکه لیسانس شیمی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت به آرایشگری برگشت و او توانست با دیدن ویدیو های میکاپ آرتیست های معروف در یوتیوب آرایشگری را یاد بگیرد و او برای یاد گرفتن فن خودآرایی نرفته و همه چیز را از طریق دیدن ویدیو های آموزشی در فضای مجازی یاد گرفته است.
صدف بیوتی می گوید که تنها بینی خود را عمل کرده است و چند سال پیش هم بوتاکس انجام داده که فقط به مدت سه ماه ماندگاری داشته است و او هر چند وقت یکبار برای بهتر شدن پوستش فیشیال انجام می دهد و به جز عمل زیبایی او برای اولین بار تزریق لب را هم تجربه کرده است.
صدف در سال های اولیه مهاجرت خود با علی حمیدی آشنا شد و صدف و علی جشن نامزدی خود را در آمریکا برگزار کردند و بعد از آن در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ صدف و علی در ایران با هم ازدواج کردند و آنها تصمیم گرفته بودند که مراسم ازدواجشان را در ایران برگزار کنند و پس به همراه خانواده برای چند وقتی به ایران سفر کردند و بعد از ازدواج به آمریکا برگشتند و در حال حاضر آنها ساکن سانفرانسیسکو هستند و حمیدی نوازنده پیانو است و یک استودیوی ضبط موسیقی دارد و تخصص اصلی او در مهندسی صدا است و مهندسی صدا یک حرفه تخصصی است که با تجهیزات و ابزار های لازم برای ضبط ، ویرایش ، میکس ، مسترینگ و باز تولید صدا سر و کار دارد و مهندس صدا هم شخصی است که با تسلط بر علومی مانند صوت شناسی و مهندسی الکترونیک به ضبط ، بازتولید ، ترکیب و نهایی سازی صوت با استفاده از تجهیزات دیجیتال می پردازد.
دخترخاله همسر صدف و دختردایی مادرش و دوست صمیمی از دوران دبیرستان بودند و او و علی برای اولین بار در تولد دختردایی مادر صدف یکدیگر را ملاقات کردند و بعد از آن ملاقات اتفاقاتی افتاد که منجر به آشنایی بیشتر صدف و علی شد و در نهایت آن ها با هم دوست شدند و سپس ازدواج کردند و صدف در راه رسیدن به موفقیت تنها نبود و او همسرش را یکی از بزرگ ترین حامیان خود معرفی می کند و می گوید که حضور علی و حمایت هایش یکی از دلایل رسیدن من به اینجا است و اولین دوربین حرفه ای و اولین رینگ لایت را علی برایم خرید و همسر صدف برای کمک به او در سر و سامان دادن به پیج اینستاگرامش عکاسی و ادیت هم یاد گرفت و در بعضی ویدیو های صدف بیوتی هم حضور همسرش را می بینیم.
صدف پس از اینکه به آمریکا مهاجرت کرد وارد رشته پرستاری شد و او می خواست وارد حوزه بوتاکس و دیگر عمل های زیبایی شود و چرا که نتوانسته بود میکاپ آرتیست شود و می خواست از این طریق به حوزه زیبایی نزدیک تر باشد.
بخشی از کار صدف تولید محتوای آرایشی در فضای مجازی است و او اکنون با برند های مختلف و بزرگ آرایشی همکاری دارد و آن ها را تبلیغ می کند و او یک تراول بلاگر هم است و تراول بلاگر یا بلاگر سفر یکی از ترند هایی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی در بین مسافران و فعالان صنعت گردشگری پیدا کرده است و این کار در دوران کرونا که صنعت توریسم سقوط کرد و موجب رونق برخی از مقاصد گردشگری شد و پیج لایف استایل و تراول بلاگ صدف بیوتی هم با نزدیک به دو میلیون فالوور در اینستاگرام فعال است و این پیج به صورت اختصاصی برای سفر و توریسم است و سفر های کاری صدف بیوتی سه دسته هستند.
۱٫سفر هایی که برای تبلیغ یک برند لوازم آرایش صورت می گیرد
۲٫سفر هایی که برای کمک به صنعت توریسم در کشور ها است
۳٫سفر هایی برای شرکت در کنفرانس ها مانند کنفرانس اینفلوئنسر مارکتینگ
یکی از سفر های پر سر و صدای صدف بیوتی سفر به ناسا بود و ناسا برنامه ای گذاشته بود تا برخی از اینفلوئنسر های معروف را برای دیدن این سازمان و پروژه راه اندازی راکت های جدید خود دعوت کند و صدف بیوتی هم اپلیکیشنی را که ناسا برای انتخاب اینفلوئنسر ها در سایت خود قرار داده بود را پر کرد و از سمت این اداره برای این سفر توریستی انتخاب شد و او در این سفر با آزمایشگاه های مختلف ناسا و دانشمندان آن دیداری داشت و از این سفر هم ولاگی را تهیه کرد.
صدف پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه تصمیم گرفت بیشتر به حوزه میکاپ ورود کند و او قصد داشت تا در این زمینه ویدیو های آموزشی بسازد و در فضای مجازی منتشر کند و صدف برای برند لانکوم کار آرایشی انجام می داد و به این صورت که در فروشگاهی که محصولات این برند را می فروختند حضور داشت و برای مشتریان این برند آرایش انجام می داد و صدف شخصی را به عنوان مدل انتخاب کرد و او را آرایش کرد و ویدیوی آرایش را برای یکی از دوستانش فرستاد و پس از آن تصمیم گرفت و این ویدیو را در فضای مجازی منتشر کند و اولین ویدیوی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت و این سبب شد تا صدف به این کار ادامه دهد و نتیجه این شد که پیج اینستاگرام صدف بیوتی در اردبیهشت ۱۳۹۴ ساخته شد و اما تولید محتوای تخصصی و منظم آن از مرداد ۱۳۹۵ شروع شد و یکی از عوامل پیشرفت صدف بیوتی و جذب مخاطبان و لحن ساده و صمیمی او در ویدیو هایش است و همچنین رابطه خوبی که با طرفدارانش دارد هم یکی دیگر از عوامل جذابیت این بیوتی بلاگر است و او با درنظر گرفتن سلیقه های گوناگون فالوور هایش به آموزش و معرفی برند های متفاوت می پردازد و صدف برای انتخاب نام پیج از فالوور های خود نظرسنجی کرد و او می گوید که نام صدف بیوتی پیشنهاد یکی از فالوور هایش بوده است.
صدف بیوتی فالوور های خود را در ابتدا صدف بیوتیون صدا می زده که بعد ها متوجه شد که به نظرش اسم جالبی نبوده است و بخاطر همین به پیشنهاد یکی از فالوور هایش نام بچه بیوتی را به طرفداران خود داد و لقب مامان بیوتی یا ننه بیوتی را هم برخی از دنبال کنندگان به او داده بودند.
صدف بیوتی معمولا هر یک روز یا دو روز در پیج خود ویدیوی آموزشی و تبلیغاتی آپلود می کند و او در کنار آرایش کردن به نحوه مراقبت از پوست و ماسک های پوستی هم می پردازد و از برند هایی که این بیوتی بلاگر در اینستاگرام تبلیغ می کند می توان به وان سایز (one size) و برند ایرانی ورونیک Veronique و اولاهنریکسن Olehenriksen که صدف بیوتی به تازگی کرم آبرسان و مرطوبکننده آن را تبلیغ کرد.
صدف بیوتی برخی ویدیو های خود را با زیرنویس انگلیسی هم منتشر می کند تا مخاطبان خارجی زبان هم آن را ببینند و صدف بیوتی علاوه بر تبلیغ برند های آرایشی و تولید محتوای مربوط به سفر با یک برند لباس آمریکایی به نام «Shein» هم به عنوان مدل همکاری می کند و این برند به تازگی لاین محصولات آرایشی و بهداشتی خود را هم راه انداخته است و صدف در ویدیو های خود از لوازم آرایش Shein هم استفاده می کند.
صدف بیوتی در یوتیوب هم فعالیت می کند و او ویدیو های آموزشی و تبلیغاتی خود را در یوتیوب به اشتراک می گذارد و صدف در این شبکه اجتماعی صد و یازده هزار نفر فالوور دارد و فعالیت های این بیوتی بلاگر در یوتیوب هم مانند اینستاگرام است و او به صورت منظم و هر چند روز یکبار ویدیوی جدید آپلود می کند و صدف بیوتی به مناسبت ۱۰۰کا شدن در یوتیوب یک لوح یادگاری از سمت این کمپانی دریافت کرد و البته این لوح را خود یوتیوب شخصا ارسال نمی کند و بلکه هر یوتیوبری که ۱۰۰ کا فالوور دارد و می تواند به این کمپانی درخواست دهد تا این لوح را برایش بفرستند.
ویدیو های آموزش آرایش صدف بیوتی هدف از آن بر آموزشی بودن هم تبلیغاتی است و او در هر ویدیو برند لوازم آرایشی استفاده شده را معرفی می کند و نکته بارز ویدیو های آموزشی صدف بیوتی این است که او به سلیقه و نظر های فالوور های خود بسیار توجه می کند و تقریبا همه نوع سلیقه ای را در تبلیغ برند ها و یاد دادن خودآرایی در نظر می گیرد و صدف به سادگی و با لحن گرم و صمیمی در این ویدیو ها آموزش می دهد و برند های آرایشی ایرانی که شاید در داخل کشور توجه کمتری به آن ها می شود و در ویدیو های صدف بیوتی به چشم می خورند که این یک نکته مثبت است.
صدف در حوزه گریم هم فعالیت می کند ولی نه به اندازه آرایش های معمولی و او در یکی از ویدیو ها گریم هالووین خود را آموزش داد و هالووین تعطیلاتی است که هر سال در ۳۱ اکتبر جشن گرفته می شود و این جشن ریشه در جشنواره باستانی سلتیک موسوم به سواین Samhain دارد و زمانی که مردم برای دفع ارواح آتش بزرگی در فضای باز روشن می کردند و لباس های خاصی می پوشیدند.
هر چقدر زمان می گذشت تعداد فالوور های صدف بیوتی افزایش پیدا می کرد و به همین دلیل بسیاری از برند های معروف با او همکاری کردند و از میان برند های معروفی که صدف با آنها همکاری داشته و برند میکاپ لیدی گاگا و هالزی و برند مشهور سیگما بیوتی بوده است و او همچنین زمانی که در آمریکا مشغول تحصیل بوده به طور پاره وقت در برند مشهور لانکوم هم فعالیت می کرده است و برند لانکوم یک برند فرانسوی در زمینه محصولات آرایشی است که عطر های آن بسیار معروف هستند و نام او را در سایت های خارجی هم می بینیم و خبر های مربوط به او به عنوان یکی از بیوتی بلاگر های مشهور ایرانی در سایت های غیر فارسی زبان هم دیده می شود.
یکی از حاشیه های صدف بیوتی مربوط به مراسم ویبا WIBA است و این مراسم در طی برگزاری فستیوال کن در فرانسه برگزار می شود و ارتباطی با جشنواره فیلم کن ندارد و جشنواره کن فستیوالی است که مربوط به رویداد های سینمایی می شود و ولی مراسم ویبا رویدادی است که شرکت در آن شرایط خاص خود را دارد و بلاگر هایی که بالای ۱۰۰ هزار فالوور دارند می توانند در سایت این کمپانی ثبت نام کرده و با پرداخت مبلغی مشخص در ایونتی که برگزار می شود شرکت کنند و در این ایونت به آن ها یک تندیس به عنوان یادگاری داده می شود.
یکی دیگر از حاشیه هایی که سر و صدای زیادی در میان کاربران ایجاد کرد بحث چالشی بود که صدف بیوتی در اینستاگرام خود معرفی و از فالوور های خود خواست تا آن را انجام دهند و چالشی که صدف مطرح کرد این بود که مخاطبان با داستان سرایی و دروغ پردازی به شکلی نامحسوس از اهالی خانه فیلم بگیرند و برایش بفرستند و این ویدیو ها واکنش های زیادی را در پی داشت که صرفا متوجه صدف بیوتی نبود بلکه جامعه مرد سالار ایران را بیشتر نشان داد.
حاشیه های صدف بیوتی کم نیست و هر چند که او به عنوان یک بیوتی بلاگر فعالیت می کند و اما در مورد مسائل دیگری مانند سقوط هواپیمای اوکراینی و اعتراضات آبان ۹۸ و دیگر مشکلات داخلی ایران حرف زده است و چیزی که درمورد رفتار ها و صحبت های صدف بیوتی مورد توجه قرار می گیرد اظهار نظر های متناقض است و یک روز می گوید کار من در زمینه آرایشی است و وظیفه ای ندارم درمورد مسائل مردم ایران حرفی بزنم و فردای آن روز درمورد مشکلات داخلی کشور نظر می دهد.
سینا ولیالله مجری ایرانی در شبکه ام بی سی پرشیا MBC Persia برنامه چندشنبه را اجرا می کند و او در این برنامه با افراد مشهور ایرانی گپ و گفت می کند و مهمان یکی از شب های برنامه صدف بیوتی بود و ولیالله در این برنامه توضیحاتی در مورد حاشیه مراسم ویبا از صدف بیوتی خواست و هر چند که صدف بیوتی درحال به حاشیه بردن موضوع اصلی بود ولی در پایان مجری ایرانی با کنایه به او گفت که باشه منم قانع شدم.
صدف بیوتی در این برنامه به صراحت ذکر کرد که از بچگی عاشق معروف شدن بوده است و برایش فرقی نداشت که چگونه معروف شود و فقط شهرت را دوست داشت و هنوز هم دارد و شاید یکی از دلایل حواشی زیاد او هم همین است و اینکه بابت هر موضوعی اظهار نظر کند تا مردم نسبت به آن واکنش نشان دهند.
یکی از دلایل اسم در کردن او در میان ایرانیان به دلیل حواشی بی حد و مرزی است که می سازد و او حتی در برنامه چندشنبه هم مدام در حال تعریف کار خود بود و هر چند که صدف بیوتی از راه های مختلفی توانسته مشهور شود ولی میل عجیب او برای رسیدن به شهرت آن هم از هر راهی مسئله ای است که درمورد هواپیمای اوکراینی واکنش های زیادی را به همراه داشت.
حتی سینا ولیالله هم که او را در برنامه خود دعوت کرده بود به حرف های صدف بیوتی واکنش نشان داد و سینا ولیالله مجری و دوبلور ساکن بریتانیا هم نسبت به حرف ها و رفتار های این بیوتی بلاگر واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت که شاید باور نکنین ولی امروز توی اینستاگرام لابهلای ضجه و زاری خانواده قربانیان هواپیما بیشرف مزدوری رو دیدم که به تمسخر جلوی دوربین شمع خاموش می کرد و نکته جالبتر این است که پیش از این اتفاق صدف و همسرش یکی از مهمان های برنامه چندشنبه سینا ولیالله بودند و همین موضوع هم سبب انتقاد برخی از مخاطبان از سینا ولیالله شد و کاربری در توییتر در این باره نوشت که وقتی فلان مهمون رو دعوت می کنی و یه سری بیهنر دروغگو رو بزرگ می کنی و فالوور براشون جمع می کنی حالا تحویل بگیر.
بعضی هم درمورد سکوت صدف نسبت به مسائل داخل اعتراض کردند که صدف بیوتی به جای پاسخ روشن دادن بحث را به حاشیه برد و او در جواب یکی از مخاطبان که به او گفته بود بهتر است کمی هم درباره مردم ایران فکر کنی گفت اول دلیل اینکه از کسی تو فضای مجازی حمایت کردی رو پیدا کن بعد ببین با انتظاری که ازش داری جور درمیاد یا نه؟
بخشی از کار صدف تولید محتوای آرایشی در فضای مجازی است و او اکنون با برند های مختلف و بزرگ آرایشی همکاری دارد و آن ها را تبلیغ می کند و او یک تراول بلاگر هم است و تراول بلاگر یا بلاگر سفر یکی از ترند هایی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی در بین مسافران و فعالان صنعت گردشگری پیدا کرده است.
این کار در دوران کرونا که صنعت توریسم سقوط کرد و موجب رونق برخی از مقاصد گردشگری شد و پیج لایف استایل و تراول بلاگ صدف بیوتی هم با نزدیک به دو میلیون فالوئر در اینستاگرام فعال است و این پیج به صورت اختصاصی برای سفر و توریسم است.