قالب های محتوای اجتماعی که می آیند و می روند را پخش زنده آزمایشی و واقعی می گویند و رویداد های مجازی و کارگاه ها و وبینار ها در پلتفرم هایی مانند لایو یوتیوب در طول قرنطینه های همهگیر بسیار مهم بودند و با باز شدن جهان و محبوبیت پخش زنده تثبیت شد و ۳۷ درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند که پخش زنده جذاب ترین نوع محتوا است و با افزایش پخش جریانی و مارک ها باید استراتژی فعلی خود را دقیق تنظیم کنند و برای آینده یوتیوب و پخش زنده آماده شوند.
لایو یوتیوب ویژگی پخش زنده یوتیوب است که به سازندگان محتوا امکان می دهد تا از طریق ویدیو و چت با مخاطبان خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند و کاربران می توانند جریان های زنده پرطرفدار در کشورشان را با کلیک کردن روی زنده از نوار کناری سمت چپ یوتیوب از طریق دسکتاپ تماشا کنند و اگر مخاطبان شما مشترک کانال شما شده باشند و محتوای شما را تماشا کرده یا پسندیده باشند یا با محتوای مشابه شما تعامل داشته باشند و ویدیو ها و جریان های زنده شما ممکن است در فید های یوتیوب مخاطبان شما نمایش داده شوند.
مزایای لایو یوتیوب
پخش زنده فرصت های جدی را برای سازندگان و استراتژی بازاریابی ویدیویی برند شما ارائه می دهد و در سال ۲۰۲۱ یوتیوب محبوب ترین پلتفرم برای تجارت الکترونیک پخش زنده در ایالات متحده بود و لایو یوتیوب می تواند دامنه دسترسی و آگاهی برند شما را افزایش دهد و این روش های منحصربهفرد را در نظر بگیرید که با استفاده از لایو یوتیوب به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
میزبانی رویداد های مجازی : سازماندهی رویداد های حضوری می تواند زمان بر و پرهزینه باشد و لایو یوتیوب یک جایگزین عالی برای میزبانی کارگاه ها و وبینار ها و راه اندازی محصولات به صورت مجازی با هزینه کمتر است و به علاوه رویداد های مجازی حضور افراد بیشتری را در سطح جهانی آسان تر می کند.
تعامل با مخاطبان خود در زمان واقعی : پخش زنده به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید و به تعریف ها پاسخ دهید و به نظرات طنز واکنش نشان دهید.
پاسخگویی فوری به سؤالات : پخش زنده در یوتیوب به شما امکان می دهد به سؤالات و نظرات بلافاصله و در زمان واقعی پاسخ دهید که منجر به رضایت بیشتر مخاطبان می شود و شما می توانید مشکلات را حل کنید و آموزش دهید و حتی به سؤالات مربوط به محصول خود پاسخ دهید.
متمایز شدن از رقبا : یوتیوب با بیش از ۲٫۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه و دومین وب سایت محبوب است که روزانه بیش از ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در یوتیوب آپلود می شود و از آنجایی که پخش های زنده هنوز درصد نسبتاً کمتری از آن محتوا را تشکیل می دهند و می توانند به شما کمک کنند متمایز و منحصربهفرد به نظر برسید.
نحوه پخش زنده در یوتیوب
قبل از پخش زنده باید مطمئن شوید که کانال و تجهیزات خود را راهاندازی کرده اید و الزامات پخش زنده یوتیوب را برآورده کرده اید.
پخش زنده را فعال کنید : قبل از اینکه بتوانید وارد لایو یوتیوب شوید و پخش جریانی زنده را در دستگاه خود فعال کنید.
یوتیوب را در مرورگر خود باز کنید.
روی نماد Create در بالا کلیک کنید.
روی Go Live کلیک کنید.
درخواست دسترسی کنید و کانال خود را تأیید کنید.
صبر کنید تا پخش زنده فعال شود که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد.
استفاده از دستگاه اندروید و آیفون یا آیپد
برنامه یوتیوب را باز کنید.
روی نماد ایجاد در پایین ضربه بزنید.
روی Go Live ضربه بزنید.
صبر کنید تا پخش زنده فعال شود که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد.
الزامات پخش زنده یوتیوب
کانال خود را تأیید کنید و این یک فرآیند ساده و سریع است.
از هر گونه محدودیت پخش زنده یوتیوب در ۹۰ روز گذشته اجتناب کنید.
حداقل ۵۰ مشترک برای پخش زنده در دستگاه های تلفن همراه داشته باشید و این الزام برای پخش جریانی از رایانه وجود ندارد.
صبور باشید و در زمانی که پخش زنده را فعال کردید که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا بتوانید پخش جریانی کنید.
اگر کمتر از ۱۰۰۰ مشترک دارید و ممکن است یوتیوب بینندگان پخش زنده تلفن همراه شما را محدود کند و برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله و تنظیمات حریم خصوصی پیشفرض روی Private یا Unlisted برای موبایل تنظیم شده است که در نتایج جستجو یا توصیه ها نمایش داده نمی شود و برای کاربران بالای ۱۸ سال حریم خصوصی پخش زنده به طور پیشفرض روی عمومی تنظیم می شود.
انتخاب جریان براساس هدف
تلفن همراه : برای پخش زنده از دستگاه تلفن همراه خود مانند تلفن یا رایانه لوحی که باید یک کانال یوتیوب تأیید شده با حداقل ۵۰ مشترک داشته باشید و این گزینه خوبی برای وبلاگ نویسی یا اشتراک گذاری به روز رسانی های سریع در حال حرکت است.
وب کم : تنها چیزی که برای پخش زنده نیاز دارید یک کامپیوتر و یک وب کم است و این برای پخش زنده ساده که به منابع زیادی نیاز ندارند مفید است که می توانید یک جلسه پرسش و پاسخ سریع برگزار کنید یا نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارید.
رمزگذار : این برای جریان های بازی ، کنسرت ها ، رویداد های تجاری ، پادکست ها و ارائه های تعاملی ایده آل است و اگر می خواهید صفحه نمایش خود را در جریان زنده خود به اشتراک بگذارید یا از چندین دوربین و میکروفون و سایر سخت افزار ها استفاده کنید و گزینه رمزگذار برای شما مناسب است.
استفاده از لایو یوتیوب
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان و توضیحات و یک تصویر کوچک جلب توجه برای پخش زنده خود انتخاب کنید.
عنوانی چشم نواز ایجاد کنید : عناوین خوش نوشته می توانند به معنای تفاوت بین افرادی باشند که روی پخش زنده شما کلیک می کنند یا از کنار آن عبور می کنند و عناوین جذابی را بنویسید که دقیقاً ویدیوی شما را توصیف کند و علاقه شما را تشخیص دهد و سئوی یوتیوب را در نظر بگیرید و استفاده از کلمات کلیدی قوی کمک می کند پخش زنده شما در نتایج جستجو نمایش داده شود.
توضیحات خود را بهینه کنید : عنوان و توضیحات پخش زنده شما باید شامل کلمات کلیدی مهم باشد تا به رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند و باید پیوند ها و اطلاعات مرتبط را در توضیحات خود اضافه کنید تا به مخاطبان کمک کنید تا بفهمند چه چیزی را تماشا می کنند و به کجا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.
یک تصویر کوچک سفارشی طراحی کنید : تصویر کوچک شما احتمالاً اولین چیزی است که مخاطبان شما در مورد پخش زنده شما می بینند و با طراحی یک تصویر کوچک سفارشی در اندازه مناسب برای رسانه های اجتماعی که ماهیت ویدیوی شما را به شیوه ای جذاب و پر جنب و جوش به تصویر می کشد و توجه را جلب کنید.
افزودن فراخوان ها به اقدام : اگر می خواهید مخاطبان شما در حین یا پس از تماشای پخش زنده شما اقدامات خاصی انجام دهند و CTA ها را به توضیحات خود یا در جریان برای بازدید از وبسایت و نمایه های رسانه های اجتماعی یا هر منبع دیگری اضافه کنید.