0938-928-6200
کاربرد لایو یوتیوب

کاربرد لایو یوتیوب

لایو یوتیوب ویژگی پخش زنده پلتفرم یوتیوب گوگل است که تولید کنندگان محتوا می‌ توانند از طریق ویدیو و چت با مخاطبین خود به‌ صورت زنده تعامل داشته باشند

امیر آمون | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |

قالب‌ های محتوای اجتماعی که می‌ آیند و می‌ روند را پخش زنده آزمایشی و واقعی می گویند و رویداد های مجازی و کارگاه‌ ها و وبینار ها در پلتفرم‌ هایی مانند لایو یوتیوب در طول قرنطینه‌ های همه‌گیر بسیار مهم بودند و با باز شدن جهان و محبوبیت پخش زنده تثبیت شد و ۳۷ درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند که پخش زنده جذاب ترین نوع محتوا است و با افزایش پخش جریانی و مارک‌ ها باید استراتژی فعلی خود را دقیق تنظیم کنند و برای آینده یوتیوب و پخش زنده آماده شوند.

لایو یوتیوب ویژگی پخش زنده یوتیوب است که به سازندگان محتوا امکان می دهد تا از طریق ویدیو و چت با مخاطبان خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند و کاربران می‌ توانند جریان‌ های زنده پرطرفدار در کشورشان را با کلیک کردن روی زنده از نوار کناری سمت چپ یوتیوب از طریق دسکتاپ تماشا کنند و اگر مخاطبان شما مشترک کانال شما شده باشند و محتوای شما را تماشا کرده یا پسندیده باشند یا با محتوای مشابه شما تعامل داشته باشند و ویدیو ها و جریان‌ های زنده شما ممکن است در فید های یوتیوب مخاطبان شما نمایش داده شوند.

مزایای لایو یوتیوب

مزایای لایو یوتیوب

پخش زنده فرصت های جدی را برای سازندگان و استراتژی بازاریابی ویدیویی برند شما ارائه می دهد و در سال ۲۰۲۱ یوتیوب محبوب ترین پلتفرم برای تجارت الکترونیک پخش زنده در ایالات متحده بود و لایو یوتیوب می‌ تواند دامنه دسترسی و آگاهی برند شما را افزایش دهد و این روش‌ های منحصربه‌فرد را در نظر بگیرید که با استفاده از لایو یوتیوب به شما کمک می‌ کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

  • میزبانی رویداد های مجازی : سازماندهی رویداد های حضوری می تواند زمان بر و پرهزینه باشد و لایو یوتیوب یک جایگزین عالی برای میزبانی کارگاه ها و وبینار ها و راه اندازی محصولات به صورت مجازی با هزینه کمتر است و به علاوه رویداد های مجازی حضور افراد بیشتری را در سطح جهانی آسان تر می کند.
  • تعامل با مخاطبان خود در زمان واقعی : پخش زنده به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید و به تعریف ها پاسخ دهید و به نظرات طنز واکنش نشان دهید.
  • پاسخگویی فوری به سؤالات : پخش زنده در یوتیوب به شما امکان می‌ دهد به سؤالات و نظرات بلافاصله و در زمان واقعی پاسخ دهید که منجر به رضایت بیشتر مخاطبان می‌ شود و شما می توانید مشکلات را حل کنید و آموزش دهید و حتی به سؤالات مربوط به محصول خود پاسخ دهید.
  • متمایز شدن از رقبا : یوتیوب با بیش از ۲٫۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه و دومین وب سایت محبوب است که روزانه بیش از ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در یوتیوب آپلود می شود و از آنجایی که پخش‌ های زنده هنوز درصد نسبتاً کمتری از آن محتوا را تشکیل می‌ دهند و می‌ توانند به شما کمک کنند متمایز و منحصربه‌فرد به نظر برسید.

نحوه پخش زنده در یوتیوب

نحوه پخش زنده در یوتیوب

قبل از پخش زنده باید مطمئن شوید که کانال و تجهیزات خود را راه‌اندازی کرده‌ اید و الزامات پخش زنده یوتیوب را برآورده کرده‌ اید.

پخش زنده را فعال کنید : قبل از اینکه بتوانید وارد لایو یوتیوب شوید و پخش جریانی زنده را در دستگاه خود فعال کنید.

  • یوتیوب را در مرورگر خود باز کنید.
  • روی نماد Create در بالا کلیک کنید.
  • روی Go Live کلیک کنید.
  • درخواست دسترسی کنید و کانال خود را تأیید کنید.
  • صبر کنید تا پخش زنده فعال شود که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد.

استفاده از دستگاه اندروید و آیفون یا آیپد

  • برنامه یوتیوب را باز کنید.
  • روی نماد ایجاد در پایین ضربه بزنید.
  • روی Go Live ضربه بزنید.
  • صبر کنید تا پخش زنده فعال شود که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد.

الزامات پخش زنده یوتیوب

الزامات پخش زنده یوتیوب
  • کانال خود را تأیید کنید و این یک فرآیند ساده و سریع است.
  • از هر گونه محدودیت پخش زنده یوتیوب در ۹۰ روز گذشته اجتناب کنید.
  • حداقل ۵۰ مشترک برای پخش زنده در دستگاه های تلفن همراه داشته باشید و این الزام برای پخش جریانی از رایانه وجود ندارد.
  • صبور باشید و در زمانی که پخش زنده را فعال کردید که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا بتوانید پخش جریانی کنید.

اگر کمتر از ۱۰۰۰ مشترک دارید و ممکن است یوتیوب بینندگان پخش زنده تلفن همراه شما را محدود کند و برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله و تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض روی Private یا Unlisted برای موبایل تنظیم شده است که در نتایج جستجو یا توصیه‌ ها نمایش داده نمی‌ شود و برای کاربران بالای ۱۸ سال حریم خصوصی پخش زنده به طور پیش‌فرض روی عمومی تنظیم می‌ شود.

انتخاب جریان براساس هدف

انتخاب جریان براساس هدف
  • تلفن همراه : برای پخش زنده از دستگاه تلفن همراه خود مانند تلفن یا رایانه لوحی که باید یک کانال یوتیوب تأیید شده با حداقل ۵۰ مشترک داشته باشید و این گزینه خوبی برای وبلاگ نویسی یا اشتراک گذاری به روز رسانی های سریع در حال حرکت است.
  • وب کم : تنها چیزی که برای پخش زنده نیاز دارید یک کامپیوتر و یک وب کم است و این برای پخش زنده ساده که به منابع زیادی نیاز ندارند مفید است که می توانید یک جلسه پرسش و پاسخ سریع برگزار کنید یا نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارید.
  • رمزگذار : این برای جریان های بازی ، کنسرت ها ، رویداد های تجاری ، پادکست ها و ارائه های تعاملی ایده آل است و اگر می خواهید صفحه نمایش خود را در جریان زنده خود به اشتراک بگذارید یا از چندین دوربین و میکروفون و سایر سخت افزار ها استفاده کنید و گزینه رمزگذار برای شما مناسب است.

استفاده از لایو یوتیوب

استفاده از لایو یوتیوب

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان و توضیحات و یک تصویر کوچک جلب توجه برای پخش زنده خود انتخاب کنید.

  • عنوانی چشم نواز ایجاد کنید : عناوین خوش نوشته می توانند به معنای تفاوت بین افرادی باشند که روی پخش زنده شما کلیک می کنند یا از کنار آن عبور می کنند و عناوین جذابی را بنویسید که دقیقاً ویدیوی شما را توصیف کند و علاقه شما را تشخیص دهد و سئوی یوتیوب را در نظر بگیرید و استفاده از کلمات کلیدی قوی کمک می کند پخش زنده شما در نتایج جستجو نمایش داده شود.
  • توضیحات خود را بهینه کنید : عنوان و توضیحات پخش زنده شما باید شامل کلمات کلیدی مهم باشد تا به رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند و باید پیوند ها و اطلاعات مرتبط را در توضیحات خود اضافه کنید تا به مخاطبان کمک کنید تا بفهمند چه چیزی را تماشا می‌ کنند و به کجا می‌ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.
  • یک تصویر کوچک سفارشی طراحی کنید : تصویر کوچک شما احتمالاً اولین چیزی است که مخاطبان شما در مورد پخش زنده شما می بینند و با طراحی یک تصویر کوچک سفارشی در اندازه مناسب برای رسانه های اجتماعی که ماهیت ویدیوی شما را به شیوه ای جذاب و پر جنب و جوش به تصویر می کشد و توجه را جلب کنید.
  • افزودن فراخوان‌ ها به اقدام : اگر می‌ خواهید مخاطبان شما در حین یا پس از تماشای پخش زنده شما اقدامات خاصی انجام دهند و CTA ها را به توضیحات خود یا در جریان برای بازدید از وب‌سایت و نمایه‌ های رسانه‌ های اجتماعی یا هر منبع دیگری اضافه کنید.