کاربرد سئو یوتیوب
رعایت اصول سئو در یوتیوب مزایای زیادی دارد و برای یک کسبوکار می توانید از ویدیو هایی برای افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات خودتان استفاده کنید
رعایت اصول سئو در یوتیوب مزایای زیادی دارد و برای یک کسبوکار می توانید از ویدیو هایی برای افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات خودتان استفاده کنید
سئو یوتیوب یک استراتژی برای بهینه سازی کانال ها و ویدیو ها به منظور بهبود قرارگیری در نتایج جستجو است و یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدیویی در اینترنت است و یکی از بزرگترین موتور های جستجوی زمان ما محسوب می شود و مهم است که بدانید چگونه محتوای خود را برای آن بهینه کنید و استراتژی های سئو برای یوتیوب به طور فزاینده ای توسط مارک ها استفاده می شود و یوتیوب یک پدیده اینترنتی است و در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد و کاربران زیادی را به خود جلب کرد که توجه گوگل را به خود جلب کرد و طولی نکشید که در سال ۲۰۰۶ توسط این شرکت موتور جستجو خریداری شد و به یک غول تبدیل شد و این پلتفرم نقش اساسی در تبدیل ویدیو ها به یکی از قالب های محتوای اصلی هم برای مصرف و هم برای بازاریابی دیجیتال داشت و امروزه هر شخص یا برندی می تواند محتوای سمعی و بصری زیادی را در وب منتشر کرده و تماشا کند و با وجود انبوهی از ویدیو ها در این پلتفرم که یوتیوب مجبور شد همه این محتوا را در موتور جستجوی خود سازماندهی کند.
برای داشتن یک تجربه خوب در پلتفرم کاربران باید بتوانند به راحتی ویدیو های مورد علاقه خود را پیدا کنند و پلتفرم الگوریتمی ایجاد کرد که قادر به رتبه بندی بهترین محتوا برای هر جستجو است و امروزه کانال ها با یک چالش روبرو هستند و هر کسی که می خواهد بیشتر دیده شود باید استراتژی هایی را برای بهینهسازی ویدیو ها یوتیوب اتخاذ کند تا در موقعیت بهتری ظاهر شوند.
بهینه سازی موتور های جستجو مجموعه ای از استراتژی ها برای بهینه سازی تجربه کاربر است که هدف آن بهبود موقعیت صفحه در موتور های جستجو است و برنامه نویسی ، طراحی ، تولید محتوا و ارتباط با سایت های دیگر را در بر می گیرد و به طوری که موتور های جستجو آن صفحه را بهترین نتیجه برای آنچه کاربر به دنبال آن است و چیزی که می خواهید این است که به جایگاه های برتر جستجوی گوگل برسید و این غول اینترنتی بیش از ۹۰ درصد از جستجو ها در سراسر جهان را تحت سلطه خود دارد و بینگ و یاهو و بایدو موتور های جستجوی دیگری هستند که بقیه این سهم را حفظ می کنند و گوگل ماموریت دارد که اطلاعات جهان را به گونه ای سازماندهی کند که برای همه قابل دسترس و مفید باشد و هنگام خزیدن و نمایه سازی و رتبه بندی محتوای وب و موتور جستجو از کاربران می خواهد که بهترین نتایج را برای جستجو های خود بیابند و گوگل الگوریتم هوشمندی را توسعه داده است که قادر به شناسایی صفحاتی است که تجربه خوبی را ارائه می دهند و از هرزنامه و سرقت ادبی یا سایر اقدامات مخرب استفاده می کنند و از نتایج حذف می کند.
موتور های جستجو در بسیاری از مکان های دیگر در اینترنت وجود دارند و در زمانی که به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید که معمولاً یک ویژگی جستجو در آنجا وجود دارد که محتوای داخلی را پیدا می کند و در سایت های رسانه های اجتماعی یک موتور جستجوی داخلی هم وجود دارد و این اتفاق در یوتیوب هم رخ می دهد که سیستم جستجوی خود را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی کانال ها و ویدیو های مورد نظر خود را پیدا کنند و این پلتفرم وزن زیادی در بین جستجوگران اینترنتی دارد و در سال ۲۰۱۷ نشان داد که یوتیوب تعداد جستجو های بیشتری نسبت به یاهو داشته است و یوتیوب پلتفرمی است که به سختی می توان آن را در یک دسته قرار داد و قابل درک است که برخی از افراد ممکن است مطمئن نباشند که سئوی سنتی واقعاً در آنجا اهمیت دارد و یوتیوب به تنهایی به عنوان یک مرکز اطلاعات گسترده و یک موتور جستجوی قابل توجه عمل می کند و بسیاری از شرکت ها و برند ها مانند Hootsuite با استفاده از روش های سنتی مانند تحقیق کلمات کلیدی و تاکتیک های خاص پلتفرم مانند ایجاد فصل ها و استفاده از زیرنویس ها شاهد پیشرفت های قابل توجهی در رتبهبندی محتوای خود بوده اند.
یوتیوب توسط گوگل خریداری شد و هوش جستجوی مشابه موتور جستجو را به کار می گیرد و هدفی مشابه دارد و هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند و ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد و الگوریتم چندین عامل را در نظر می گیرد و تاریخچه جستجو و مرور کاربر درست مانند گوگل نکات مهمی برای سفارشی کردن صفحه نتایج هستند و برای کسانی که محتوا را در یوتیوب منتشر می کنند و مهم است که بدانند این الگوریتم دارای معیار های تعامل و بهینه سازی کانال برای رتبه بندی نتایج است
ویدیویی که به درستی فیلد های عنوان و برچسب ها و توضیحات را پر می کند و نسبت به ویدیویی که این کار را نمی کند مکان بهتری دارد و یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایک های زیادی دارد و جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد و این همان چیزی است که الگوریتم خود گوگل آن را درک می کند و از آنجایی که موتور جستجو و یوتیوب متعلق به یک شرکت هستند و یکپارچگی بین پلتفرم ها وجود دارد و هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند و موتور جستجو هم چرخ فلکی از محتوای ویدیویی هم از یوتیوب و هم از پلتفرم های دیگر را ارائه می دهد که بیشتر به آن جستجو مرتبط است.