انواع ابزار یوتیوب

انواع ابزار یوتیوب

ابزار های آنالیز یوتیوب به شما کمک می‌ کند تا به داده‌ های کانالتان دسترسی راحت‌تری داشته باشید و می‌ توانید از ابزار های حرفه‌ ای تری استفاده کنید

امیر آمون | ۹ شهریور ۱۴۰۲ |

پست‌ های کامیونیتی برای کانال‌ هایی با تعداد سابسکرابر‌ های بیشتر از ۵۰۰ نفر فعال است و البته در صورتی که کانال خود را وریفای کرده باشید ولی ۵۰۰ سابسکرایب نداشته باشید هم می‌ توانید به پست‌ های کامیونیتی دسترسی داشته باشید.

قابلیت کوییز می‌ تواند برای کانال‌ های آموزشی مزایای بسیار زیادی داشته باشد که می‌ تواند به درک بهتر مفاهیم توسط کاربران کمک کند و این قابلیت که تا امروز برای تعداد کمی از تولید کنندگان محتوا در دسترس بود و برای همه یوتیوبر ها در دسترس است که از این پس می‌ توانید از این قابلیت استفاده کنید.

یوتیوب در حال حاضر در تلاش است با عبور از تیک‌تاک و اینستاگرام به برترین پلتفورم برای تولید‌ کنندگان محتوا تبدیل شود و قابلیت کوییز در یوتیوب در مقابل قابلیت Q&A تیک‌تاک که سال پیش عرضه شد و همچنین قابلیت Quiz sticker اینستاگرام ارائه شده تا تولید کنندگان بیشتری را به سمت خود بکشاند و این قابلیت یک ابزار بسیار عالی برای تولید کنندگان محتوا است که می‌ تواند توجه زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند.

در صورتی که با استفاده از اکانت گوگل وارد یوتیوب شوید، یوتیوب بر اساس سلیقه و سابقه مشاهده ویدیوهای شما، موضوعاتی را به شما نشان میدهد که احتمالا به آنها علاقه دارید. این دسته‌بندی‌ها در بخش بالایی صفحه اصلی شما قابل مشاهده است. هدف این موضوعات کمک به کاربران برای پیدا کردن موضوعاتیست که به آنها علاقه دارند.

انواع دسترسی در یوتیوب

انواع دسترسی در یوتیوب

انواع دسترسی در یوتیوب به شما اجازه را می‌ دهد که به فرد دیگری اجازه دسترسی به داده‌ ها ، ابزار ها و قابلیت‌ های یوتیوب را بدهید و دسترسی در یوتیوب به ۵ سطح مختلف تقسیم می‌ شود و افراد مختلف می‌ توانند بدون در اختیار داشتن نام کاربری و رمز عبور شما دسترسی‌ های مختلفی به کانال شما داشته باشند.

دسترسی دادن به دیگران امنیت بسیار بالاتری دارد و می‌ توان مشخص کرد که هر شخص تا چه میزان به تنظیمات کانال و داده‌ های یوتیوب شما دسترسی داشته باشد.

سطح دسترسی Owner

این سطح دسترسی مربوط به مالک کانال است و در صورتی که فردی دسترسی Owner به کانال شما داشته باشد در واقع مالک کانال به حساب می‌ آید و در این سطح همه چیز برای فرد باز است و می‌ تواند از تمامی امکانات کانال شما استفاده کند.

  • پاک کردن کانال
  • مدیریت لایو استریم‌ها و لایو‌ چت‌ها
  • مدیریت دسترسی‌ دیگران به یوتیوب

سطح دسترسی Manager

این سطح دسترسی بعد از دسترسی Owner بالا ترین سطح دسترسی را دارد و تقریبا فردی با این سطح می‌ تواند تمامی بخش‌ های کانال‌ شما را مدیریت کند و به تمامی داده‌ ها دسترسی داشته باشد و همه کار می‌ تواند کند اما مالک کانال نیست.

  • مشاهده تمامی داده‌ های کانال در یوتیوب استودیو
  • مدیریت دسترسی‌ ها
  • ویرایش جزئیات کانال
  • مدیریت لایو استریم‌ ها
  • ساخت، آپلود و انتشار و حذف محتوا در کانال یوتیوب
  • جواب دادن به کامنت‌ ها
  • ایجاد پست‌ های کامیونیتی

دسترسی Editor

این دسترسی از سطح Manager محدودتر و بیشتر مناسب افرادی است که مدیریت محتوا در کانال را به عهده دارند و اگر شما می‌ خواهید برای کانال خود یک ادمین داشته باشید احتمالا این سطح دسترسی برای او مناسب باشد.

  • مشاهده تمامی داده‌ های کانال در یوتیوب استودیو
  • ویرایش همه بخش‌ های کانال
  • آپلود و انتشار محتوا
  • مدیریت لایو استریم‌ ها
  • حذف پیش‌نویس‌ ها
  • ساخت پست‌ های کامیونیتی
  • پاسخ دادن به کامنت‌ ها

دسترسی Limited

امکاناتی که در این سطح دسترسی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد همانند سطح Editor است اما به جزئیات درآمدی دسترسی ندارد.

سطح دسترسی Viewer

این سطح فقط می‌ تواند ناظر باشد و همه چیز را مشاهده کند و هیچ چیز را تغییر ندهد.

  • مشاهده همه جزئیات کانال
  • می‌ تواند از ویژگی Analytics Groups استفاده کند
  • می‌ تواند جزئیات درآمدی را ببیند

سابقه جستجو در یوتیوب

سابقه جستجو در یوتیوب

برای بهینه سازی نتایج جستجو باید به این نکته توجه کنید که الگوریتم یوتیوب هنگام نمایش نتایج از سابقه جستجو‌ های شما استفاده می‌ کند و نتایج شخصی سازی شده متناسب با فعالیت‌ هایتان را به شما نشان می‌ دهد و برای بهینه سازی این بخش می توانید موارد زیر را انجام دهید.

حذف ویدیو های نامرتبط را از بخش watch history : در صورتی که عبارتی را جستجو کردید و ویدیوهای نامرتبط و یا موضوعاتی را مشاهده کردید که به آن علاقه ندارید می توانید از بخش watch history ویدیو های نامرتبط با آن موضوع را حذف کنید و با این کار یوتیوب متوجه می‌ شود که شما به آن موضوع خاص علاقه‌ ای ندارید و کمتر از آن موضوع به شما پیشنهاداتی را ارائه می دهد.

حذف سوابق جستجو در یک عبارت خاص : در صورتی که عبارتی را سرچ کرده‌ اید و به آن علاقه‌ای ندارد از بخش search history آن عبارت را حذف کنید تا یوتیوب کمتر موضوعات مرتبط با آن عبارت را به شما پیشنهاد بدهد.

غیر فعال کردن سوابق جستجو : در صورتی که نمی خواهید تا عبارات جستجو شده و یا ویدیو هایی که در یوتیوب نگاه می کنید بر روی نحوه پیشنهادات یوتیوب تاثیری داشته باشد و می توانید این ویژگی را متوقف کنید و به عنوان مثال فرض کنید در مورد موضوعی نیاز به جستجو در یوتیوب دارید که از نظر شخصی به آن علاقه‌ ای ندارید و می توانید به صورت موقت این بخش را غیرفعال کنید تا یوتیوب پیشنهادات مرتبط با آن موضوع را به شما ارائه ندهد.

حذف سوابق جستجو به صورت کامل : اگر احساس می‌ کنید پیشنهاداتی که یوتیوب به شما ارائه می دهد که با سلیقه شما همخوانی ندارد می توانید تمامی سوابق خود را حذف کنید و یک شروع مجدد داشته باشید.

لینک‌های غیر قابل کلیک

لینک‌های غیر قابل کلیک

از تاریخ ۳۱ آگوست لینک‌ ها در بخش کامنت‌ های شورت و توضیحات ویدیو های کوتاه و سایر لینک‌ ها در محتوای عمودی غیر قابل کلیک‌ هستند و هر چند یوتیوب برنامه‌ ای برای سایر لینک‌ ها ندارد.

از تاریخ ۲۳ آگوست در کنار دکمه سابسکرایب در صفحه کانال یوتیوب بخش لینک‌ ها اضافه می‌ شود که تولید کنندگان محتوا می‌ توانند لینک‌ هایشان را در آن بخش قرار دهند و در این بخش می‌ توانید لینک سایر شبکه‌ های اجتماعی و وبسایت و محصولاتتان را قرار دهید و بازدید کنندگان ویدیو های خود را به این بخش هدایت کنید.

این شبکه اجتماعی بزرگ برنامه بهتری برای لینک‌ ها دارد و در واقع همانند اینستاگرام و لینک‌ ها در یوتیوب از این پس در بخش bio کانال شما قرار خواهند گرفت و شما از این پس می‌ توانید چند لینک را در بخش درباره شما کانالتان قرار دهید.

یکی از اهداف ویدیو های کوتاه در یوتیوب انتقال مخاطبان به سایر فرمت‌ های قابل پخش در یوتیوب مانند ویدیو های بلند است و به همین دلیل این ویژگی به ویدیو های کوتاه یوتیوب اضافه می‌ شود که با استفاده از آن تولید کنندگان محتوا می‌ توانند ویدیو های بلند خود را به ویدیو های کوتاه خود متصل کنند.

در سال‌ های گذشته اکانت‌ های بسیار زیادی به دلیل تولید محتوای اسپم از یوتیوب حذف شده‌ اند و این شبکه‌ اجتماعی عظیم در حال تلاش است تا محیط امنی را برای بازدید کنندگان و همچنین تولید کنندگان محتوا فراهم کند.

این یک خبر بسیار خوب است که یک شرکت تا به این اندازه به مخاطب خود اهمیت می‌ دهد و یوتیوب اعلام کرده که در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۲ در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میزان کانال‌ های فیک ۳۵ درصد افزایش داشته است.

ابزار های جدیدی برای شناسایی کامنت‌ هایی که حاوی محتوای اسپم هستند به کار گرفته شده است که با استفاده از آن تا ۲۰۰٪ کامنت‌ ها در وضعیت بازبینی قرار گرفتند که از دید یوتیوب این نشانه‌ی عملکرد صحیح این سیستم است.