کاربرد CPM یوتیوب
CPM مقدار پولی است که تبلیغ کنندگان به ازای هر 1000 بازدید پرداخت می کنند و اگر یکی از ویدیو های شما 100,000 بازدید داشته باشد و CPM 8.50 دلار باشد
CPM مقدار پولی است که تبلیغ کنندگان به ازای هر 1000 بازدید پرداخت می کنند و اگر یکی از ویدیو های شما 100,000 بازدید داشته باشد و CPM 8.50 دلار باشد
یوتیوب یک پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند با بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه است و به عنوان یک خالق شما فرصت های زیادی برای کسب درآمد دارید و درک CPM یوتیوب برای باز کردن پتانسیل آن کلیدی است و CPM هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش معیاری حیاتی است که تعیین می کند تبلیغ کنندگان چقدر برای دسترسی به بینندگان از طریق ویدیو های شما پرداخت می کنند که معمولاً در پلتفرم های مختلف رسانه های پولی برای توصیف هزینه های تبلیغاتی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر استفاده می شود و با به حداکثر رساندن CPM یوتیوب درآمد خود را افزایش می دهید و ارزش محتوای خود را نشان می دهید.
CPM یا هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش هزینه ای است که یک تبلیغ کننده باید در یوتیوب برای هر ۱۰۰۰ نمایشی که تبلیغاتش در ویدیوی شما دریافت می کند را بپردازد و CPM بسته به مبلغی که یک تبلیغ کننده برای نمایش آگهی پرداخت می کند متفاوت است و هزینه های تبلیغات در یوتیوب به عوامل مختلفی از جمله قیمت پیشنهادی و نوع تبلیغ و ثبات بستگی دارد و برای محاسبه CPM مبلغی را که تبلیغ کننده برای یک تبلیغ پرداخت کرده است و بر تعداد بازدید های یک ویدیو تقسیم کنید و سپس در ۱۰۰۰ ضرب کنید و یک تبلیغ کننده برای تبلیغی که ۵۰۰۰ بار در ویدیوی شما دیده می شود ۹ دلار می پردازد و برای محاسبه CPM باید ۹ را بر ۵۰۰۰ = ۰٫۰۰۱۸ دلار تقسیم کنید و سپس ۰٫۰۰۱۸ دلار را در ۱۰۰۰ ضرب کنید و این به شما CPM 1.80 دلاری می دهد و یوتیوب ۴۵٪ از CPM شما را می گیرد و به این معنی که شما ۵۵٪ از آن ۱٫۸۰ دلار را دریافت خواهید کرد و اگر ۱٫۸۰ دلار CPM از یک تبلیغ کسب کنید فقط ۰٫۹۹ دلار نگه خواهید داشت.
به جای محاسبه هزینه ای که تبلیغ کننده برای ۱۰۰۰ نمایش می پردازد و CPM مبتنی بر بازپخش هزینه ای را که تبلیغ کننده برای ۱۰۰۰ پخش ویدیو در جایی که یک تبلیغ نمایش داده می شود را محاسبه می کند و اگر نمی خواهید CPM خود را به صورت دستی محاسبه کنید و ماشین حساب های رایگان آنلاین موجود است و اگرچه ممکن است CPM هر یک از ویدیو ها کوچک به نظر برسد و اگر بسیاری از کسب و کار ها ویدیو های شما را به عنوان پلتفرم های دائمی ارزشمند برای تبلیغات خود ببینند و می تواند درآمد ماهانه بالایی داشته باشد.
به عنوان یک سازنده یوتیوب که CPM معیار مهمی برای تجزیه و تحلیل این است که کدام یک از ویدیو های شما برای تبلیغ کنندگان ارزشمندتر است و از آنجایی که تبلیغات روش اصلی کسب درآمد در یوتیوب است و درک نحوه عملکرد CPM ضروری است تا اطمینان حاصل شود که درآمد را به حداکثر می رسانید و برای ایجاد یک حرفه تمام وقت از یوتیوب بسیار مهم است که بدانید از کدام ویدیو ها می توان درآمد کسب کرد تا بتوانید استراتژی کارآمدتر و بلند مدتی برای هدف قرار دادن آن نوع موضوعات ایجاد کنید و یکی از بهترین راه ها برای افزایش CPM این است که کانال خود را به فضایی ایدهآل برای تبلیغ کنندگان برای قرار دادن تبلیغات خود تبدیل کنید.
تحقیقات یوتیوب نشان داده است که قرار گرفتن در معرض تبلیغات و اطمینان از اینکه تبلیغات آنها چندین بار در هفته به مردم می رسد و به طور قابل توجهی ROI تبلیغات را بهبود می بخشد و تبلیغکنندگانی که بهطور مداوم روی ویدیو های شما تبلیغات می گذارند و به نفع آن ها است که CPM بالاتر و درآمد بیشتری برای شما به ارمغان می آورد و اگر یک کسب و کار خاص را بیابید که به طور مداوم در ویدیو های شما تبلیغ می کند و اگر نام تجاری با ارزش های شما مطابقت دارد.
CPM بسته به مبلغی که یک تبلیغ کننده برای توزیع یک تبلیغ در ویدیوی شما پرداخت می کند بسیار متفاوت است و یک تبلیغ کننده برای تبلیغی که در ویدیوی شما با ۱۰۰۰ بازدید پخش می شود ۱۰ دلار می پردازد و ۱۰ دلار CPM 10/1000 x 1000 درآمد خواهید داشت و شما باید ۴۵ درصد از آن را کاهش دهید و درآمد خود را در حدود ۵ دلار به دست آورید و در بیشتر موارد ویدیو هایی که کسب و کار ها روی آن ها برای تبلیغ انتخاب می کنند و بیش از ۱۰۰۰ بازدید خواهند داشت که درآمد شما را به ۷ تا ۱۰ دلار نزدیکتر می کند.
مهم است که توجه داشته باشید که CPM تنها یک معیار است که می توانید برای تجزیه و تحلیل و بهبود عملکرد یوتیوب خود از آن استفاده کنید و تجزیه و تحلیل یوتیوب معیار هایی مانند درآمد در هر میلیون RPM را ارائه می کند که نشان می دهد در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید ویدیو از چندین منبع درآمد چقدر درآمد کسب می کنید.
بالاترین CPM بر اساس کشور متفاوت است و در این لیست پنج تا از بالاترین نرخ CPM یوتیوب بر اساس کشور از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ گذاشته شده است.
نرخ CPM بالاتر هم به محتوای ویدیو های شما مربوط می شود و برخی از دسته ها CPM بالاتری نسبت به بقیه دارند و برخی از محتوای محبوب در یوتیوب که CPM بالایی کسب می کنند و اما موضوعات ویدیویی تنها عاملی نیستند که می توانند CPM شما را نوسان کنند و بسیاری از سازندگان اوج ها و پایینترین قیمت ها را در CPM خود در طول سال گزارش می کنند.
بهعنوان یک سازنده باید از CPM به عنوان معیاری برای کمک به شناسایی موضوعاتی که برای تبلیغ کنندگان ارزشمندتر به نظر می رسند را استفاده کنید و این موضوعات احتمالاً بیشترین فرصت را برای کسب درآمد فراهم می کنند و با ایجاد یک استراتژی جامع در یوتیوب که به شما کمک می کند فروش را افزایش دهید و به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.