اشتباهات یوتیوبرها

اشتباهات یوتیوبرها

یوتیوبر های تازه کار در شروع فعالیت خود اشتباهات زیادی انجام می دهد که باعث می شود در آینده کانال یوتیوب آن ها دچار مشکل می شود

امیر آمون | ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ |

پس از ساخت کانال یوتیوب و در اولین روز های فعالیت در یوتیوب به خطر عدم آشنایی با فضای آن یوتیوبرها اشتباهات زیادی مرتکب می‌ شوند که ممکن است در آینده به کانال آسیب بزند و اگر از ابتدا این اشتباهات را بشناسند و انجام ندهند و نسبت به رقبای خود پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

انتظارات غیر منطقی

انتظارات غیر منطقی

بیشتر یوتیوبر های تازه‌کار با شروع فعالیت در یوتیوب انتظاراتی غیرمنطقی و نابه‌جا از کانالشان دارند که همین باعث می‌ شود زود مایوس شده و فعالیت در یوتیوب را متوقف کنند و به عنوان مثال انتظار دارند که در مدت زمان ۲ تا ۳ ماه افراد زیادی از ویدیو های آن‌ها بازدید کنند و یا یوتیوب ویدیو های آن‌ ها را به کاربران زیادی پیشنهاد دهد و بیشتر یوتیوبر های تازه‌کار با شروع فعالیت در یوتیوب و انتظاراتی غیرمنطقی و نابه‌جا از کانالشان دارند که همین باعث می‌ شود زود مایوس شده و فعالیت در یوتیوب را متوقف کنند.

موفقیت در یوتیوب نیازمند برنامه‌ریزی است و یوتیوبرها باید در مرحله اول برای انتشار ویدیو ها برنامه‌ریزی کنند و توجه داشته باشند که رسیدن به هدف ممکن است تا ۲ سال طول بکشد و در مرحله دوم به دنبال تولید محتوای حرفه‌ ای و منحصر به فرد باشند تا در کمتر از ۱ سال به هدف مورد نظر برسند.

عدم برقراری ارتباط با مخاطب

عدم برقراری ارتباط با مخاطب

یکی از مواردی که اکثر یوتیوبرها اهمیت آن را نادیده می‌ گیرند و برقراری ارتباط با مخاطبان است و یوتیوبر های تازه کار بیشتر وقت خود درگیر تولید محتوا هستند و به همین خاطر زیاد با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌ کنند و داشتن تعامل با مخاطب روشی است که باعث می‌ شود یوتیوبرها بتوانند مخاطبان وفادار برای کانال خود جذب کنند که متاسفانه برخی ازیوتیوبر های تازه کار این تعامل را نادیده می گیرند.

پاسخ دادن به نظرات کاربران و برقراری ارتباط و پاسخگو بودن موجب می‌ شود تا افراد بیشتری بر روی ویدیو ها کامنت بگذارند و در نهایت فرصت بهتری برای جذب مخاطبان بیشتر فراهم خواهد شد.

استفاده از تامبنیل معمولی

استفاده از تامبنیل معمولی

استفاده از تصاویر آماده و بی‌کیفیت یا کپی در تامبنیل ویدیو یوتیوب باعث می‌ شود بازخورد خوبی دریافت نکنید و تامبنیل یکی از مهم‌ ترین موارد برای جذب افراد و ترغیب آن‌ ها به کلیک کردن و مشاهده یک ویدیو است و برای اینکه مخاطب را ترغیب به دیدن ویدیوی خود کنید و یک تامبنیل اختصاصی و جذاب طراحی کنید و در کانال قرار دهید.

مقایسه با یوتیوبرهای قدیمی

مقایسه با یوتیوبرهای قدیمی

یکی دیگر از اشتباهات یوتیوبر های تازه کار مقایسه است و مقایسه خود با یوتیوبر های باتجربه باعث می‌ شود و اعتماد به نفس و انگیزه فرد از بین برود و فعالیتش در یوتیوب کم شود و در اینکه تجهیزات و تجربه یوتیوبر های موفق و بزرگ شاید از شما خیلی بهتر باشد و اولویت افراد برای مشاهده ویدیو ها تنها کیفیت ویدیو نیست و بلکه توانایی فردی در تولید و اجرای ویدیو و رساندن پیام است.

برای رساندن پیام و افزایش توانایی فردی می‌ توانید بر روی شیوه و لحن اجرا تمرکز کنید تا محتوای با کیفیت و جذابی برای مخاطبان تولید شود و در این صورت به مرور با جذب مخاطب و کیفیت تجهیزات خود را هم بهبود می‌ بخشید.

تمرکز بر روی اعداد

تمرکز بر روی اعداد

افزایش و کاهش آمار و اعداد وسوسه انگیز است و اما زمانی که اعداد بالا می‌ شود در آن زمان مشکلات شروع می‌ شود و تلاش برای کسب بازدید بیشتر و تبلیغ ویدیو ها به جای تمرکز بر افزایش کیفیت محتوا اشتباه بزرگی است و الگو قرار دادن کانال‌ های بزرگتر چون آمار میلیونی دارند و باعث می‌ شود در روند تولید محتوا نا‌امید شوید.

شما باید مقدار زیادی محتوای خوب و بی نقص منتشر کنید و قبل از اینکه بازدید های زیادی داشته باشید و مدتی آنجا باشید و به جای صرف زمان و انرژی اضافی برای تلاش برای تبلیغ ویدیو ها در هر پلتفرم اجتماعی باید زمان بیشتری را صرف ساختن ویدیو های بیشتر و بهبود مهارت‌ های خود کنید.

حس کمال گرایی

حس کمال گرایی

تمایل به ساختن یک ویدیوی عالی و ترس از شکست می‌ تواند شروع فعالیت یوتیوبر را به تعویق بیندازد و بهانه‌ ای برای انجام ندادن کار پیدا می‌ کنید و در واقع کمال گرایی یکی از مشکلاتی است که همه تولید کنندگان محتوا در ابتدای کار با آن روبرو هستند.

سرقت ادبی و کپی رایت

سرقت ادبی و کپی رایت

در ابتدا الگو و الهام گرفتن از ولاگر های موفق ایده خوبی است و اما ممکن است در خطر کپی شدن باشید و تقلید از سبک ویرایش و انتخاب موسیقی و الگو های گفتاری یک وبلاگ نویس دیگر که برای شما طنین انداز نیست و آن بازدید و مشترکینی را به همراه نخواهد داشت و فقط زمانی که اصالت دارید و کاری را انجام می دهید که دوست دارید و این کار با دیگران طنین انداز می شود و دیدگاه شما را جلب می کند.

توضیحات کپی در ویدیو

توضیحات کپی در ویدیو

رایج‌ ترین اشتباهی که یک یوتیوبر جدید می‌ تواند مرتکب شود و آن هم کپی عناوین و توضیحات سایر ویدیو های پربازدید و استفاده از آن در ویدیوی خود است و به این امید واهی که ویدیو پربازدید شود و سعی کنید عناوین و توضیحات جذاب و البته یونیک بنویسید تا اینکه از ویدیو های دیگر کپی کنید و سئو ویدیو های یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد و از آن غافل نشوید.

انجام عمل ساب فور ساب

انجام عمل ساب فور ساب

یکی از اشتباهات متعدد یوتیوبر های تازه کار و انجام عمل ساب فور ساب است و انجام این کار باعث می‌ شود شما به نوعی سابسکرایب مرده جذب کنید و کاربرانی که فعالیت نمی‌ کنند باعث می‌ شوند میزان تعامل کانال پایین بیاید و الگوریتم یوتیوب ویدیو های کانل را به دیگران پیشنهاد نکنند.

تولید ویدیو زیاد با تصور خود

تولید ویدیو زیاد با تصور خود

تصور اشتباهی که در بین یوتیوبر های جدید زیاد به چشم می خورد و تولید ویدیو های زیاد و انتشار آن به دنبال جذب بازدید کننده و دنبال کننده بیشتر است و در صورتیکه این باور اشتباه است و سعی کنید به جای تولید ویدیو های زیاد و بی‌کیفیت و تعداد محدودی ویدیو اما با کیفیت خوب تولید کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.