کاربرد یوتیوب مارکتینگ

کاربرد یوتیوب مارکتینگ

یوتیوب مارکتینگ شامل ساخت و بهینه سازی و ترویج محتوای ویدیویی برای ارتباط و جذب و تبدیل مخاطبان به مشتری و در نهایت افزایش فروش برند است

امیر آمون | ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ |

بازاریابی یوتیوب یک استراتژی است که شامل ایجاد ویدیو و آپلود آنها در یوتیوب برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول و در معرض دید بیشتر است و این به شرکت ها کمک می کند تا ترافیک را افزایش دهند و پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند و به مخاطبان جدید دست یابند و از آنجایی که ۲۲٫۸ میلیارد بازدید ماهانه یوتیوب آن را به دومین سایت پربازدید در جهان پس از گوگل تبدیل کرده است و امروزه می تواند مزایای زیادی برای کسب و کار ها به ارمغان بیاورد و این پلتفرم فقط یک کانال سرگرم کننده معروف نیست و یک ابزار بازاریابی قدرتمند است و شرکت ها می توانند کانال های یوتیوب را برای تبلیغات توسعه دهند و کانال‌ های یوتیوب به دریافت بازدید های بیشتر از مکان‌ های جغرافیایی جدید و تبلیغ یک محصول یا یک شرکت ایجاد پایگاه مشتری بزرگ و افزایش حجم فروش برند کمک می‌ کنند.

یوتیوب یک پلتفرم آموزشی معروف است و شرکت‌ ها می‌ توانند در معرض دید بیشتری قرار گیرند که پایگاه مشتریان آنها را گسترش می‌ دهد و با ساختن آموزش های دقیق و پخش جریانی زنده و راهنما ها و درس ها و برند ها می توانند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنند و اجرای تبلیغات دلیل دیگری است که شرکت‌ ها از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی آنلاین استفاده می‌ کنند که به برند ها کمک می‌ کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و مشتریان جدیدی به دست آورند و بسیار ارزان تر از تبلیغات پولی در فیس بوک و اینستاگرام است.

مزایای بازاریابی یوتیوب

مزایای بازاریابی یوتیوب

این پلتفرم می تواند به عنوان یکی از موثر ترین کانال های بازاریابی عمل کند و بهینه سازی کلمات کلیدی در عناوین و ایجاد آموزش ، تفسیر ، بررسی محصول ، پرسش و پاسخ و فهرست های ویدیویی به کسب و کار ها این امکان را می دهد که به مخاطبان جدید دست یابند و برند ها نمی‌ توانند پیش‌بینی کنند چه کسی و چه زمانی به ویدیو هایشان دسترسی خواهند داشت و اگر محتوا حاوی کلمات کلیدی لازم در عنوان و توضیحات باشد و همه افرادی که به دنبال اطلاعات هستند ممکن است به ویدیوی خاصی برخورد کنند و در کانال بمانند و محصولی را که آن تبلیغ می‌ کند را بخرند و افزودن واترمارک و لوگوی شرکت به ویدیو ها و کسب‌ و کار ها را قادر می‌ سازد تا آگاهی از برند را بهبود بخشند.

ویدیو ها در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌ شوند و به شرکت‌ ها دید بیشتر و فرصتی برای ارائه مشتریان بالقوه بیشتر می‌ دهند و پس از کاوش در محتوای شما در یوتیوب ممکن است سرنخ ها از وب سایت شما بازدید کنند تا درباره محصولات شما بیشتر بیاموزند و ویدیو های شما تا زمانی که با دستورالعمل‌ ها و خط‌مشی‌ های آن مطابقت داشته باشند و در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو باقی خواهند ماند و از آنجایی که یوتیوب یک شرکت بین‌المللی است و به برند های سراسر جهان برای دستیابی به جغرافیای جدید قدرت می‌ دهد و این پلتفرم به جذب سرنخ از کشور های مختلف که به یک زبان صحبت می کنند کمک می کند و مزیت اصلی یوتیوب این است که فرصتی برای تبلیغ مؤثر شرکت شما فراهم می کند و یک کسب و کار می تواند این کار را با ایجاد و ارسال محتوا در کانال خود یا اجرای تبلیغات پیش از پخش در پلتفرم و جلب توجه مخاطبان انجام دهد و برای دسترسی سریع به بینندگان و به دست آوردن وفاداری آنها به کانال یوتیوب خود باید استراتژی خود را توسعه دهید.

استراتژی بازاریابی یوتیوب

استراتژی بازاریابی یوتیوب

یوتیوب فرصت های بی شماری را برای کسب و کار ها فراهم می کند و با استفاده از پایگاه عظیم کاربران و شرکت ها می توانند به طور موثر محصولات خود را تبلیغ کنند و برای ایجاد یک کانال می توانید از حساب گوگل معمولی خود استفاده کنید و شما تنها فردی هستید که می‌توانید وارد شوید و اگر به حسابی نیاز دارید که به چندین کاربر امکان دسترسی همزمان به آن را بدهد و باید یک حساب تجاری راه‌اندازی کنید و با کمک آن می توانید چندین کانال را در یوتیوب راه اندازی کنید و قبل از ایجاد ویدیو باید آمار جمعیتی یوتیوب خود را تجزیه و تحلیل کنید و مکان و سن و اولویت‌ های بازدید مخاطبان هدف خود را برای برآورده کردن نیاز های کاربران کاوش کنید و بر اساس خواسته ها و نیاز های مخاطب هدف خود که می توانید محتوای مفیدی ایجاد کنید و همه اطلاعات ضروری را درباره ویدیو هایی که مردم بیشتر دوست دارند تماشا کنند جمع آوری کنید و اگر قبلاً یک حساب تجاری در یوتیوب دارید تجزیه و تحلیل آن را بررسی کنید و به شما بینش بیشتری در مورد ترجیحات مخاطبانتان می دهد و نظرات را تجزیه و تحلیل کنید.

یوتیوب یک پلتفرم بزرگ با حساب های تجاری بسیاری در سراسر جهان است و رقابت بالا است و با تجزیه و تحلیل رقبای تجاری خود فرصتی برای تعیین فرصت های کانال خود دارید و ابتدا ۳-۵ رقیب موفق خود را شناسایی کنید و برای انجام این کار می توانید از ابزار های کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید کدام برند ها بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما بالاترین رتبه را دارند.

کاربرد الگوریتم یوتیوب

کاربرد الگوریتم یوتیوب

یوتیوب الگوریتم رتبه بندی خاص خود را دارد و اگر می‌ خواهید رتبه بالایی کسب کنید باید تصاویر کوچک قابل تشخیص ایجاد کنید و عناوین و توضیحات خود را بهینه کنید و از کلمات کلیدی استفاده کنید که این به شما کمک می کند نسبت به کانال ها و ویدیو های دیگر اولویت داشته باشید و بازدید های بیشتری داشته باشید و برای نوشتن یک عنوان قوی کلمات کلیدی مناسب را وارد کنید و YouTube Analytics را باز کنید تا این کلمات و عبارات را پیدا کنید و آنها را به عنوان خود اضافه کنید و در ابتدا حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید و عنوانی بنویسید که شامل ۶۰ کاراکتر یا کمتر باشد و برای نوشتن خلاصه ای از ویدیوی خود باید از مهم ترین کلمات کلیدی در توضیحات خود استفاده کنید و برای آپلود به موقع ویدیو های خود برنامه زمانی ایجاد کنید که با این روش بینندگان متوجه خواهند شد که ویدیوی جدید چه زمانی منتشر می شود و روز و ساعت را با بالاترین سطح تعامل و بازدید انتخاب کنید و می‌ توانید تجزیه و تحلیل را بررسی کنید تا مناسب‌ترین تاریخ را برای آپلود ویدیوهای جدید تعیین کنید

بهینه کردن جستجوی کانال

بهینه کردن جستجوی کانال

برای ساده کردن جستجو باید کانال خود را بهینه کنید و چندین مرحله وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا کاربران بتوانند شما را سریع تر پیدا کنند و ابتدا مشخصات خود را تکمیل کنید و حتماً توضیحات کانال را پر کنید و لوگوی خود را آپلود کنید و می‌ توانید کانال‌ ها یا منابع دیگری را که ممکن است برای مشترکین مفید باشد اضافه کنید و کانال شما دارای پیوند هایی به وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما باشد و یک تریلر برای کانال یوتیوب خود ایجاد کنید تا شرکت خود را به بینندگان معرفی کنید و آنها را در مورد محصول خود آموزش دهید و به کاربران توضیح دهید که چرا باید در کانال شما مشترک شوند.