ساخت ولاگ یوتیوب

ساخت ولاگ یوتیوب

برخلاف سایر ویدیو هایی که ممکن است در یوتیوب مشاهده کنید که ساخت ولاگ معمولا روایاتی است که نگاهی صمیمی تر و پشت صحنه به خالق محتوا ارائه می دهد

امیر آمون | ۱۳ آبان ۱۴۰۲ |

خاطرات ویدیویی ایجاد کنید که زندگی روزمره خود را ضبط کنید یا توصیه های متخصص در مورد سفر های کم هزینه را به اشتراک بگذارید و یوتیوب مکانی برای وبلاگ نویسی است و این وب‌سایت پس از گوگل دومین وب‌سایت پربازدید جهان است و کاربرانی را از سرتاسر جهان جذب می‌ کند که هر روز مجموعاً ۱ میلیارد ساعت ویدیو را در این پلتفرم تماشا می‌ کنند و با استفاده از Visme دارایی‌ های مارکدار مانند تصاویر کوچک ، بنر ها ، لوگو ها ، معرفی‌ ها و برون‌ های ویدیویی را برای کانال یوتیوب خود ایجاد کنید و به قالب‌ های قابل تنظیم و گرافیک‌ های داخلی و انیمیشن‌ ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

پیدا کردن مخاطب هدف

پیدا کردن مخاطب هدف

قبل از اینکه سریع به یوتیوب بروید و کانال خود را ایجاد کنید و اولین کاری که باید انجام دهید این است که مخاطبان هدف ویدیو های خود را شناسایی کنید و انجام این کار نه تنها به شما در درک نوع محتوایی که باید ایجاد کنید کمک می کند و بلکه به شما کمک می کند کانال خود را بهتر در یوتیوب قرار دهید و اینها افرادی هستند که ویدیو های شما را تماشا می کنند و با محتوای شما درگیر می شوند و در نهایت به رشد کانال یوتیوب شما کمک می کنند و با فهرست کردن تمام تخصص‌ هایی که دارید شروع کنید و مشکل دقیقی را که محتوایتان قصد حل آن را دارد محدود کنید و به خاطر داشته باشید که باید محتوایی را که تولید می‌کنید دوست داشته باشید و در غیر این صورت ممکن است نتوانید در درازمدت آن را رعایت کنید.

  • مسئله
  • شور
  • مهارت
  • سود

مسئله برای یوتیوب

مسئله برای یوتیوب

هنگامی که در حال طوفان فکری برای موضوعات هستید و اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا در حال حل یک مشکل واقعی هستید یا خیر وقتی نوبت به تعریف یک مشکل می رسد و به معنای گسترده تر کلمه فکر کنید و محتوای سرگرم کننده می تواند مشکل افرادی را که به دنبال فرصتی برای استراحت پس از یک روز کاری طولانی و سخت به خانه بازگردند حل کند و نکته این است که اگر دنیا به محتوای شما نیاز دارد و این پتانسیل را دارد که به هر نحوی به آنها کمک کند مشکل را حل می کند.

شور برای یوتیوب

شور برای یوتیوب

مرحله دوم این است که تمام علایق خود را یادداشت کنید و اینها همه زمینه ها یا موضوعاتی هستند که واقعاً به شما علاقه مند هستند و از جمله مواردی که فقط در مورد آنها دانش اولیه دارید و ممکن است چیز زیادی در مورد اتومبیل ندانید و اما اگر ایده صحبت کردن و یادگیری بیشتر در مورد اتومبیل شما را هیجان زده کرد و آن را یادداشت کنید.

مهارت برای یوتیوب

مهارت برای یوتیوب

در این قسمت مواردی را که در مورد آنها دانش خوب یا تخصصی دارید یادداشت کنید و اینها باید موضوعاتی باشند که شما به آنها تسلط کامل دارید و می توانید با اطمینان ساعت ها در مورد آنها صحبت کنید بدون اینکه حوصله سر برید و بین مهارت و اشتیاق اشتباه نگیرید و ممکن است عاشق آواز خواندن باشید و اما اگر از نکات فنی مربوطه ندانید و مطمئن نباشید که چگونه آن را به دیگران آموزش دهید و ممکن است تحت مهارت شما قرار نگیرد.

سود برای یوتیوب

سود برای یوتیوب

در نهایت شما باید موضوعاتی را پیدا کنید که سودآور هستند و موضوعاتی که پتانسیل کسب درآمد را دارند و برای یافتن جایگاه های سودآور به صورت آنلاین تحقیق کنید و اینها می توانند محصولات پرطرفدار یا حتی جنبه های پرطرفدار زندگی مانند مراقبت های بهداشتی و محیط زیست باشند و هر راه حلی که مردم مایل به پرداخت برای آن هستند در این دسته قرار می گیرند و با استفاده از ابزار هایی مانند Ahrefs و Google Trends می‌ توانید حجم جستجوی جهانی و محلی را برای کلمات کلیدی خاص و موضوعات پرطرفدار پیدا کنید تا جایگاه‌ های سودآور را سریع‌تر پیدا کنید.

مارکز براونلی یک وبلاگ نویس خبره در زمینه فناوری است که در بررسی ابزار ها و جعبه گشایی و اولین برداشت ها تخصص دارد و اگر جایگاه او را از نزدیک مطالعه کنید که ترکیبی عالی از هر چهار P است و او به مردم کمک می کند تا پول خود را برای نوع مناسب محصولات خرج کنند (مشکل) و او عاشق فن آوری (شور) است و او به وضوح چیز های زیادی در مورد آن می داند (تسلط) و تقاضای زیادی برای محصولات فنی (سود) وجود دارد و یافتن جایگاه مناسب به این یوتیوبر کمک کرده است تا محتوای شگفت انگیز و متناسب ایجاد کند و بیش از ۱۴ میلیون مشترک جمع کند.

ایجاد یک نام تجاری

ایجاد یک نام تجاری

حتی اگر فقط از آنچه برای صبحانه می‌ خورید ویدیو می‌ سازید و شما یک برند در یوتیوب هستید و روشی که برندسازی می‌ کنید به جذب بینندگان مناسب به وبلاگ شما کمک می‌ کند و کانال شما را از بقیه متمایز می‌ کند و هنگامی که جایگاه خود را نهایی کردید و مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید و می توانید شروع به توسعه برند خود کنید و چهار عنصر اصلی برندسازی وجود دارد که باید قبل از ایجاد کانال یوتیوب خود و آپلود آنها را آماده کنید.

  • نام تجاری
  • عکس پروفایل
  • هنر کانال
  • تصویر کوچک ویدیو

نام تجاری برای یوتیوب

نام تجاری برای یوتیوب

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نامی برای کانال وبلاگ نویسی خود انتخاب کنید و این نام برند شما خواهد بود و ممکن است بر بقیه برند شما و نظر مردم در مورد شما و نوع محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر بگذارد و اگر قبلاً در برخی از کانال‌ های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام فعال هستید و می‌ خواهید به یوتیوب گسترش دهید و توصیه می‌ کنیم از همین نام برای ثبات و یادآوری استفاده کنید و اما اگر از ابتدا شروع می کنید می توانید هر نام تجاری را برای کانال خود انتخاب کنید.

  • اسم واقعی شما
  • یک اسم ساختگی

استفاده از نام خود منعطف تر است و به شما فضای بیشتری برای آزمایش موضوعات مختلف می دهد و حتی محتوای خود را در مرحله بعدی تغییر می دهد و اگر می‌ خواهید کانالتان درباره شما و زندگی شما باشد و ایده خوبی است که از نام خود استفاده کنید.استفاده از یک نام ساختگی مانند Film Alliance یا Unbox Therapy می تواند به شما کمک کند روی موضوعات و موضوعات بسیار خاص تمرکز کنید و کانال خود را بیشتر با صنعتی که در آن هستید مرتبط کنید.

عکس پروفایل برای یوتیوب

عکس پروفایل برای یوتیوب

نکته بعدی که باید برای کانال یوتیوب خود آماده کنید و تصویر نمایه یا لوگوی برندتان است و شما می توانید انتخاب کنید که تصویر خود را اضافه کنید یا عنصری را بگنجانید که نشان دهنده موضوع کانال شما باشد و اگر در حال راه اندازی یک کانال تناسب اندام هستید و می توانید عکس خود را در حین تمرین اضافه کنید یا از تصاویر وزنه ها و دمبل ها و تجهیزات تناسب اندام یا متن برای نشان دادن آن استفاده کنید.

هنر کانال یوتیوب

هنر کانال یوتیوب

اکنون که نام برند و عکس نمایه خود را نهایی کرده‌ اید و زمان آن رسیده است که هنر کانال یوتیوب خود یا بنر یوتیوب خود را ایجاد کنید و این تصویر هدر است که در بالای کانال شما قرار می‌ گیرد و در حالت ایده‌آل هنر کانال شما باید مضمون کانال شما را تجسم کند تا مشترکین و بازدید کنندگان شما دقیقاً بدانند که کانال شما دقیقاً چیست و به عنوان مثال هنرمندان آرایش معمولاً طرح های بنر شیک یا مجلل را برای کانال های یوتیوب خود ترجیح می دهند از یک فونت براق و طلایی و عکسی از خود در پس زمینه تیره استفاده می کند و از هدر یوتیوب خود به عنوان فرصتی برای اعلام زمان بندی ویدیو های جدید به مشترکین خود استفاده می کند و برای ایجاد هنر جذاب کانال خود می‌ توانید از ابزاری مانند Visme استفاده کنید تا آن را در عرض چند دقیقه به‌دست آورید و از الگو های از پیش ساخته شده استفاده کنید و مطالب و عکس های خود را برای تسریع روند اضافه کنید.

تصویر کوچک ویدیو برای یوتیوب

تصویر کوچک ویدیو برای یوتیوب

صرف نظر از موضوع کانال جدید یوتیوب شما که احتمال زیادی وجود دارد که سازندگان دیگری در حال حاضر در پلتفرم ویدیو های مشابهی را ایجاد کنند و اما این نباید شما را بی انگیزه کند و جدا از ایجاد ویدیو های بسیار جذاب و پر ارزش که مشکل خاصی را حل می کند و یکی از راه هایی که می توانید به ویدیو های خود کمک کنید راه خود را از میان درهم و برهمی باز کنند و ایجاد تصاویر کوچک منحصر به فرد و خلاقانه که جلب توجه است و تصویری که قبل از کلیک بر روی یک تصویر می بینید و اگر تصاویر کوچک شما خسته کننده هستند و صرف نظر از اینکه محتوای شما چقدر خوب است و ممکن است مردم حتی روی ویدیو های شما کلیک نکنند چه برسد به اینکه آنها را تا آخر تماشا کنند و برای ایجاد تصاویر کوچک جذاب نیازی نیست که یک طراح باشید و شما به سادگی می توانید از قالب های بندانگشتی استفاده کنید و مانند آنهایی که در Visme هستند تا به سرعت قالب خود را ایجاد کنید.

سبک های مختلفی از تصاویر کوچک وجود دارد که می توانید ایجاد کنید و برخی از وبلاگ نویسان ترجیح می دهند چهره خود را به تصاویر کوچک خود اضافه کنند و در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند فقط متن و سایر گرافیک ها را اضافه کنند و اسپیکر در یک طرف قاب در همه ویدیو ها قرار دارد و ترکیب فونت و رنگ‌ها بر روی برند است و عناصر گرافیکی در سمت چپ قاب باعث می‌ شود تصویر کوچک ظاهر شود و Visme از سبک مشابهی از تصاویر کوچک برای همه ویدیو های خود استفاده می کند و هرگاه مشترکی در فید یوتیوب خود پیمایش کند و فوراً ویدیو های Visme را تشخیص می دهد.