اهمیت دریافت آموزش یوتیوب

اهمیت دریافت آموزش یوتیوب

با دریافت آموزش یوتیوب می توانید با سرعت و البته اطمینان بیشتری کانال یوتیوب خود را راه اندازی کنید و در حال حاضر یوتیوب اهمیت فوق العاده ای دارد

ایجاد چند ویدیو و پست کردن آنها در یوتیوب و این باور که نیاز به آموزش کارکنان خود را برآورده کرده اید و آسان است که آیا یوتیوب یک وسیله آموزشی عالی است یا راهی آسان برای هدر دادن پول و سایر منابع است و موفقیت هر کسب و کاری تا حد زیادی به این بستگی دارد که کارکنان آن شرکت تا چه حد می توانند وظایف خود را انجام دهند و آموزش فرآیندی است که ما از آن برای کمک به کارگران برای کسب دانش و مهارت های مهارتی استفاده می کنیم و اداره آمار کار ایالات متحده ۲۰۱۰ گزارش می دهد که کارفرمایان نشان می دهند که آموزش به ۳ دلیل اصلی ضروری است.

  • برای ارائه مهارت های خاص سازمان خود
  • برای همگام شدن با تغییرات تکنولوژی یا روش های تولید
  • برای حفظ کارکنان ارزشمند

آموزش کارکنان با هر اندازه ای می تواند یک چالش باشد و در طول سال ۲۰۱۶ متوسط ​​​​تجارت کوچک ۱۰۵۲ دلار برای هر کارمند برای آموزش هزینه کرده است و زمانی که نشان دادن بازگشت سرمایه معقول دشوار باشد و تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در آموزش دشوار است و بسیاری از کسب و کار ها برای یافتن زمان کافی برای ارائه و مدیریت یک برنامه آموزشی ثابت تلاش می کنند و میانگین کارمندان ۴۳٫۸ ساعت در سال ۲۰۱۶ آموزش دیده اند و با توجه به Mimeo 2016 یک متخصص یادگیری و توسعه متوسط ​​سه نقش مختلف در شرکت خود دارد که می تواند تخصص آنها را به حوزه های غیر آموزشی منحرف کند.

محدودیت بودجه در کسب و کار

محدودیت بودجه در کسب و کار

محدودیت های بودجه و بازگشت سرمایه مبهم و مشکلات زمان بندی باعث شده است که بسیاری از کسب و کار ها راه های آسان تر و کم هزینه تر را برای آموزش کارکنان خود جستجو کنند و برخی از شرکت ها به این امید که کارکنان در اسرع وقت تجربه کافی در محل کار خود را کسب کنند و برای یادگیری انجام وظایف خود نیازی به آموزش رسمی نداشته باشند و به سادگی از آموزش دست کشیده اند و شرکت‌ های دیگر شروع به استفاده از خدمات میزبانی ویدیوی رایگان مانند YouTube ، Vimeo ، Lynda ، MediaPlatform ، Viostream کرده‌ اند و آمار یوتیوب زیر را در نظر بگیرید که توسط Fortunelords 2017 گزارش شده است.

  • ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر از یوتیوب استفاده می کنند.
  • روزانه ۳۰ میلیون نفر از یوتیوب بازدید می کنند.
  • روزانه ۵ میلیارد ویدیوی یوتیوب تماشا می شود.
  • هر ماه ۳٫۲۵ میلیارد ویدیو در یوتیوب تماشا می شود.
  • در هر دقیقه ۳۰۰ ویدیو در یوتیوب آپلود می شود.

یوتیوب رایگان است و به راحتی در اکثر دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است و تقریباً ۱۸۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می کنند و کدام یک از ما از یوتیوب به عنوان راهی سریع و آسان برای یادگیری نحوه انجام کاری این یک منبع خارق العاده است و در نظر گرفتن اینکه خدمات مبتنی بر ویدیوی رایگان ممکن است جایگزینی سریع و آسان برای کارفرمایان برای آموزش کارمندان ارائه دهد و چندان طولانی نیست و هدف این مقاله پرداختن به نقاط قوت و محدودیت های یوتیوب و سایر سرویس های مبتنی بر ویدیو به عنوان ابزاری موثر برای آموزش کارکنان است.

عناصر آموزش موثر

عناصر آموزش موثر
  • توضیح
  • نشان دادن
  • با بازخورد تمرین کنید
  • ارزیابی

بخش توضیح

بخش توضیح

اولین و اساسی ترین عنصر آموزش ، توضیح دانش یا مهارت جدیدی است که باید آموخته شود و توضیحات باید شامل ۱٫دانش پشتیبان مهم ۲٫چرایی مهارت مهم ۳٫زمینه به کارگیری مهارت ۴٫شرح مفصلی از مراحلی که برای انجام مهارت باید برداشته شود.

برای مثال مربی برای آموزش مهارت پاسخگویی مناسب به مشتری که می‌ گوید که من فقط نگاه می‌ کنم به یک فروشنده و چندین چیز در مورد این مهارت توضیح می‌ دهد و مربی توضیح می‌ دهد که فقط دارم نگاه می‌ کنم یک پاسخ بسیار رایج مشتری است و نباید شخصاً گرفته شود و مربی توضیح می دهد که کمک به این مشتریان به شیوه ای مثبت می تواند فروش آنها را افزایش دهد و در نهایت مربی هر یک از مراحل پاسخگویی مناسب به این نوع مشتری را نام برده و به تفصیل شرح می دهد.

بخش نشان دادن

بخش نشان دادن

پس از توضیح آموزش موثر نشان دهنده مهارت انجام شده است و مریل ۲۰۱۳ به ما یادآوری می‌ کند که این عنصر به عنوان نمایش نامیده می‌ شود و به ایده نشان دادن کاربرد اطلاعات به یادگیرندگان اشاره دارد.

برای مثال پس از توضیح مهارت از جمله مراحل فرآیند مربی کاربرد مهارت را نشان می دهد و نمایش باید یک رویارویی واقع بینانه باشد که در طی آن مربی هر مرحله از فرآیند را با مشتری که من فقط نگاه می کنم را انجام دهد و مربی چندین نمایش برای نشان دادن مهارت در موقعیت های مختلف ارائه می دهد.

بخش با بازخورد تمرین کنید

بخش با بازخورد تمرین کنید

تمرین فرصتی است برای فراگیران برای به کارگیری مهارت در موقعیتی واقع بینانه و آنها باید مهارتی را که به تازگی به آنها نشان داده شده است را تمرین کنند و انواع سناریو های تمرین بهترین است و نشان داده شده است که تمرین یک مهارت در مسائل معمول یا رایج یادگیرندگان را قادر می‌ سازد تا از این مهارت در موقعیت‌ های مشکل جدید و غیرمعمول هم استفاده کنند و بعد از هر تمرین مربی باید بازخورد اصلاحی بدهد و مربیان باید توضیح دهند که کدام بخش از عملکرد یادگیرنده صحیح بوده و کدام بخش صحیح نیست و دریافت بازخورد در طول تمرین یک مهارت جدید منجر به بهبود عملکرد می شود.

برای مثال مربی می تواند دانش آموز را در چند سناریو نقش آفرینی قرار دهد که موقعیت های واقعی زندگی را تقلید می کند و یادگیرنده تمرین می کند که به مشتریان نقش آفرینی که می گویند که من فقط نگاه می کنم پاسخ دهد و این امر مستلزم آن است که یادگیرنده هر یک از مراحلی را که در فرآیند توصیف و نشان داده شده است به خاطر بیاورد و به کار گیرد و مربی باید در طول یا در پایان هر سناریوی نقش‌آفرینی بازخورد اصلاحی را با توضیح اینکه چه بخش‌ هایی از فرآیند به درستی انجام شده و کدام‌ ها نیاز به بهبود دارند را ارائه دهد و در طول این فعالیت‌ های تمرینی بازخوردی است که این مهارت واقعاً آموخته می‌ شود.

بخش ارزیابی

بخش ارزیابی

یکی از اهداف ارزیابی این است که مربی تشخیص دهد که آیا یادگیرنده در این مهارت مهارت دارد یا خیر و به همان اندازه که برای یادگیری مهم است و ارزشیابی یادگیرنده را در مورد توانایی آنها در مورد مهارت جدید آگاه می کند و این درک می‌ تواند بر نیاز به آموزش بیشتر تأکید کند یا این که فرد برای انجام موفقیت‌آمیز کارش آمادگی دارد اطمینان ایجاد کند و از آنجایی که ارزشیابی فرصتی است برای یادگیرنده تا توانایی خود را نشان دهد و بازخورد معمولاً در ارزیابی گنجانده نمی شود و بهترین آموزش شامل ارزیابی هایی است که در قالب سناریو های تمرینی مشابه هستند و اما بدون بازخورد اصلاحی ارائه شده در طول تمرین که پس از تکمیل ارزیابی ممکن است بازخورد داده شود.

برای مثال مربی می تواند دانش آموز را در چند سناریو نقش آفرینی قرار دهد که موقعیت های واقعی زندگی را تقلید می کند و یادگیرنده تمرین می کند که به مشتریان نقش آفرینی که می گویند که من فقط نگاه می کنم پاسخ دهد و این امر مستلزم آن است که یادگیرنده هر یک از مراحل فرآیند را به خاطر بیاورد و به کار گیرد و مربی مشاهده می کند و یادداشت می کند که یادگیرنده هر یک از مراحل را چقدر خوب دنبال کرده است.