راز های رشد کانال یوتیوب

راز های رشد کانال یوتیوب

هدف ایجاد کانال یوتیوب و بارگزاری محتوای ویدئویی و کسب درآمد از یوتیوب با کمترین امکانات و بیشترین مخاطب مسیر شما را در ابتدای راه هموارتر می‌ کنند

امیر آمون | ۷ مهر ۱۴۰۳ |

بازاریابی ویدیویی طی سال‌ های گذشته به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته است و تمامی برند های بزرگ تمرکز ویژه‌ ای روی آن دارند و بازاریابی ویدیویی می‌ تواند از طریق اسنپ چت ، فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر یا وب سایت رسمی شرکت صورت بگیرد و اما یوتیوب اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین گزینه است و میلیون‌‌ ها مخاطبان دارد که ساعات زیادی از روز را پای تماشای ویدیو های موجود در آن می‌ گذرانند.

یوتیوب که از سوی برخی کارشناسان به عنوان دومین انجین جستجو جهان شناخته می‌ شود و به شما اجازه می‌ دهد زودتر از آنچه فکر می‌ کنید به اهداف خود در زمینه بازاریابی ویدیویی دست یابید و البته این اتفاق در صورتی رخ می‌ دهد که مجموعه‌ ای از اصول را رعایت کنید.

متاسفانه بسیاری از یوتیوبر ها بخش پروفایل را نادیده گرفته و مستقیما سراغ تولید محتوای ویدیویی می‌ روند و این در حالی است که پروفایلی جذاب یکی از ابتدایی‌ ترین و ساده‌ ترین روش‌ ها برای جذب مخاطب و صد البته دستیابی به سئویی بهتر است.

ساخت ویدیو در یک حوزه

ساخت ویدیو در یک حوزه

ویدیوهایتان را روی یک حوزه یا کلمه کلیدی متمرکز کنید تا بتوانید در مدت زمان کمتری به تعداد مشترکان و بازدید مد نظر دست یابید و دلیل این موضوع را باید در بحث سئو جستجو کرد و در حوزه کاری شما کدام موضوع یا کلمه کلیدی بیشترین بازدید را به خود جذب می‌ کند و می‌ توانید به وب سایت‌ هایی مانند KeywordTool.io مراجعه کرده و پاسخ سوال خود را بیابید.

انتخاب درست کلمه کلیدی به شما کمک می‌ کند تا تمرکز خود را روی موارد اصلی قرار داده و با این ترتیب ویدیویی را تولید کنید که اطلاعات مورد نیاز را در خود جای داده است و محبوب‌ ترین ویدیو های یوتیوب معمولا کمتر ۵ دقیقه زمان دارند و ویدیوی طولانی‌تر بازدید بهتری دارد.

تحت هیچ شرایطی نباید مخاطب را نادیده بگیرید و یوتیوب یک شبکه اجتماعی هم به شمار می‌ رود و اگر بخواهید به انتشار ویدیو بدون تشویق مخاطب به نوشتن کامنت و ایجاد بحث بسنده کنید اشتباه بزرگی را مرتکب می‌ شوید و در صورتی که مخاطبان تعامل زیادی با کانال شما داشته باشند و یوتیوب در هنگام سرچ رتبه بهتری به ویدیوهایتان می‌ دهد و این تعامل می‌ تواند لایک یا حتی دیسلاک کردن و مجموع بازدید ویدیو ها و کامنت‌ ها باشد.

تبلیغ ویدیو های خود

تبلیغ ویدیو های خود

یکی از نکات مثبت شبکه‌ های اجتماعی این است که می‌ توانید پست‌ ها و ویدیو های خود در یک شبکه را در شبکه دیگری تبلیغ کنید و به لطف این قابلیت تبلیغ ویدیو های یوتیوب در دیگر شبکه‌ های اجتماعی یکی از راحت‌ ترین روش‌ ها برای افزایش تعداد مشترکان به شمار می‌ رود و به خصوص اگر در اینستاگرام فعالیت بالایی داشته باشد و افراد زیادی شما را دنبال می‌ کنند و البته تبلیغ را به اینستاگرام خلاصه نکرده و هر جایی که فعالیت دارید این کار را انجام دهید.

اگر در قبال تبلیغ ویدیو های یوتیوب در شبکه‌ های اجتماعی جدی هستید برای هر کدام از ویدیو های خود یک تیزر کوتاه و جذاب بسازید و تیزری که گوشه‌ ای از بخش‌ های مهم ویدیو اصلی را در خود جای داده است و مخاطب بیشتر با ویدیو آشنا شده و می‌ تواند راحت‌تر پیرامون تماشا یا عدم تماشای آن تصمیم بگیرد

تامبنیل به تصویری گفته می‌ شود که برای ویدیو انتخاب می‌کنید تا قبل از آغاز پخش برای مخاطب نمایش داده شود و تامبنیل شامل تصویر و متن شود و متن و تصویر را به گونه‌ ای انتخاب کنید که نه تنها مخاطب را با موضوع و فضای حاکم بر ویدیو آشنا کند و بلکه جذابیت بالایی داشته و او را مجاب به باز کردن ویدیو و تماشای آن کند.

در ابتدای فعالیت خود که به اهدافتان نرسیده‌ اید باید فعالیت زیادی در یوتیوب داشته باشید و هفته ای حداقل یک ویدیو به اشتراک بگذارید و برای انجام چنین کاری نیازی به بودجه زیاد و تجهیزات گران قیمت نیست و تلفن‌ های همراه امروزی دوربین‌ های باکیفیتی دارند و نرم افزار های متعددی مثل Animoto وجود دارد که به واسطه آن‌ ها می‌ توان ویدیو ها را ویرایش کرد.

استمرار انتشار ویدیو اهمیت بالایی دارد و این موضوع نباید به کیفیت ویدیو هایتان ضربه بزند و ممکن است مشترکان خود را از دست بدهید.

کاربرد بازاریابی ایمیلی

کاربرد بازاریابی ایمیلی

حدودا پنج دهه از راه‌اندازی نخستین سیستم ارسال و دریافت نامه الکترونیکی یا ایمیل می‌ گذرد و ممکن است در نگاه اول استفاده از ایمیل برای بازاریابی بیهوده به نظر برسد اما نباید فراموش کرد تعداد قابل‌توجهی از کاربران ایمیل خود را با تلفن همراه هوشمند خود سینک می‌ کنند و به واسطه یک نوتیفیکیشن مطلع می‌ شوند و یک بررسی در میان فعالان حوزه بازاریابی نشان می‌ دهد و بازاریابی ایمیلی همچنان تاثیرگذار است.

کارت‌ های یوتیوب یا You Tube Cards در واقع پنجره‌ هایی هستند که حین پخش یک ویدیو به نمایش درآمده و ویدیو های دیگر را تبلیغ می‌ کنند و شما می‌ توانید برای هر ویدیو حداکثر ۵ کارت ساخته و آن‌ ها را به گونه‌ ای تنظیم کنید که در زمان مد نظر به نمایش دربیایند.

با نمایش کارت یوتیوب ممکن است مخاطب روی آن کلیک کرده و ویدیوی دیگر را تماشا کنید و ویدیو قبلی نیمه‌کاره رها شده و اما مخاطب به ویدیویی انتقال یافته که به کانال شما تعلق دارد و مدت زمان تعامل فرد با کانال شما افزایش می‌ یابد که این موضوع قطعا به سودتان خواهد بود.

تیتر های محتوای یوتیوب

تیتر های محتوای یوتیوب

اگرچه تامبنیل اهمیت بالایی دارد و نمی‌ توان از نقش تیتر ویدیو در جذب مخاطب چشم‌ پوشی کرد و معمولا اولین چیزی که چشم می‌ بیند تیتر است و در صورتی که تیتر جذابی انتخاب نکنید ممکن است حتی مخاطب به تامبنیل نگاه نکرده و بیخیال ویدیو شما شود.

در هنگام انتخاب و نوشتن تیتر به ۳ نکته توجه داشته باشید و نکته اول تیتر را کوتاه بنویسید و در صورتی که یک جستجو ساده در یوتیوب انجام دهید، متوجه خواهید شد که تعداد قابل‌توجهی از ویدیو های پربازدید تیتر های کوتاهی داشته و نهایتا ۶۰ کاراکتر را در خود جای داده‌ اند و نکته دوم کلمه کلیدی حتما در نیمه نخست تیتر باشد و مخاطبان معمولا نیمه نخست تیتر را خوانده و اگر چیزی نباشد که دنبالش می‌ گردند و احتمالا باقی آن را بیخیال می‌ شوند و کلمه کلیدی را در بخش ابتدایی قرار دهید تا مخاطب مطمئن شود ویدیوی شما همان چیزی است که می‌ خواهد.

نکته سوم جذب کاربر را با فریبکاری اشتباه نگیرید و طی سال‌ های گذشته یک مفهومی شکل گرفته که طعمه برای کلیک یا Clickbait شناخته می‌ شود و در این روش نویسنده مطلب یا منتشرکننده ویدیو از تیتری گمراه‌کننده و در عین حال جذاب استفاده می‌ کند و یک مخاطب تیتری را خوانده و به واسطه آن فکر می‌ کند ویدیو قصد دارد به موضوع الف بپردازد اما وقتی پای تماشای ویدیو می‌ نشیند متوجه می‌ شود اشتباه کرده است و این روش در کوتاه مدت می‌ تواند به افزایش تعامل کاربران یوتیوب با کانال شما منجر شود اما در مدت بلند به آن ضربه می‌ زند و مخاطب پس از مدتی به این نتیجه می‌ رسد که کانال شما با مخاطب خود روراست نیست.

نیاز های مشترکان یوتیوب

نیاز های مشترکان یوتیوب

جستجو در گوگل به منظور یافتن موضوعات مهم و ساختن ویدیو بر اساس آن‌ ها روش موثری است اما به هیچ وجه مشترکان خود را فراموش نکنید و از آن‌ ها بخواهید مشکلات خود را به واسطه روش‌ های مختلف مانند ایمیل ، تلگرام ، توییتر یا دیگر نرم افزار ها برای شما ارسال کرده تا شما بتوانید در قالب ویدیو راه حل‌ ها را ارائه دهید و این اقدام باعث می‌ شود مخاطب احساس کند اهمیت دارد و اصطلاحا نمک‌گیر شود.