اهمیت سئوی یوتیوب

اهمیت سئوی یوتیوب

سئوی یوتیوب شامل تمام تلاش ها و استراتژی های به کار گرفته شده برای بهینه سازی ویدیوها در پلتفرم است که هدف آن رتبه بندی بالاتر و افزایش بیننده است

امیر آمون | ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |

سئوی یوتیوب یک استراتژی برای بهینه سازی کانال ها و ویدیو ها به منظور بهبود قرارگیری در نتایج جستجو است و یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدیویی در اینترنت است و یکی از بزرگترین موتور های جستجوی زمان ما محسوب می شود و استراتژی های سئو برای یوتیوب به طور فزاینده ای توسط مارک ها استفاده می شود و یوتیوب یک پدیده اینترنتی است و در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد و کاربران زیادی را به خود جلب کرد که توجه گوگل را به خود جلب کرد و طولی نکشید که در سال ۲۰۰۶ توسط این شرکت موتور جستجو خریداری شد و به یک غول تبدیل شد و این پلتفرم نقش اساسی در تبدیل ویدیو ها به یکی از قالب‌ های محتوای اصلی هم برای مصرف و هم برای بازاریابی دیجیتال داشت.

امروزه هر شخص یا برندی می تواند محتوای سمعی و بصری زیادی را در وب منتشر کرده و تماشا کند و با وجود چنین انبوهی از ویدیو ها در این پلتفرم که یوتیوب مجبور شد همه این محتوا را در موتور جستجوی خود سازماندهی کند و برای داشتن یک تجربه خوب در پلتفرم کاربران باید بتوانند به راحتی ویدیو های مورد علاقه خود را پیدا کنند و پلتفرم الگوریتمی ایجاد کرد که قادر به رتبه بندی بهترین محتوا برای هر جستجو است و امروزه کانال‌ ها با یک چالش روبرو هستند و هر کسی که می‌ خواهد بیشتر دیده شود باید استراتژی‌ هایی را برای بهینه‌ سازی ویدیو ها اتخاذ کند تا در موقعیت بهتری ظاهر شوند.

کاربرد سئوی یوتیوب

کاربرد سئوی یوتیوب

بهینه سازی موتور های جستجو مجموعه ای از استراتژی ها برای بهینه سازی تجربه کاربر است که هدف آن بهبود موقعیت صفحه در موتور های جستجو است و برنامه نویسی ، طراحی ، تولید محتوا و ارتباط با سایت های دیگر را در بر می گیرد و به طوری که موتور های جستجو آن صفحه را بهترین نتیجه برای آنچه کاربر به دنبال آن است را می دانند و چیزی که می‌ خواهید این است که به جایگاه‌ های برتر جستجوی گوگل برسید و این غول اینترنتی بیش از ۹۰ درصد از جستجو ها در سراسر جهان را تحت سلطه خود دارد و بینگ و یاهو موتور های جستجوی دیگری هستند که بقیه این سهم را حفظ می کنند و گوگل ماموریت دارد که اطلاعات جهان را به گونه‌ ای سازماندهی کند که برای همه قابل دسترس و مفید باشد و در هنگام خزیدن و نمایه سازی و رتبه بندی محتوای وب موتور جستجو از کاربران می خواهد که بهترین نتایج را برای جستجو های خود بیابند.

گوگل الگوریتم هوشمندی را توسعه داده است که قادر به شناسایی صفحاتی است که تجربه خوبی را ارائه می دهند و مواردی را که از هرزنامه و سرقت ادبی یا سایر اقدامات مخرب استفاده می کنند از نتایج حذف می کند و موتور های جستجو در بسیاری از مکان های دیگر در اینترنت وجود دارند وقتی به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید که معمولاً یک ویژگی جستجو در آنجا وجود دارد و محتوای داخلی را پیدا می کند و در سایت های رسانه های اجتماعی یک موتور جستجوی داخلی هم وجود دارد و این اتفاق در یوتیوب هم رخ می دهد که سیستم جستجوی خود را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی کانال ها و ویدیو های مورد نظر خود را پیدا کنند و این پلتفرم وزن زیادی در بین جستجوگران اینترنتی دارد و این مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که یوتیوب تعداد جستجو های بیشتری نسبت به یاهو داشته است.

تاثیر سئو در یوتیوب

تاثیر سئو در یوتیوب

یوتیوب پلتفرمی است که به سختی می توان آن را در یک دسته قرار داد و قابل درک است که برخی از افراد ممکن است مطمئن نباشند که سئوی سنتی واقعاً در آنجا اهمیت دارد یا خیر و از یک طرف یوتیوب به تنهایی به عنوان یک مرکز اطلاعات گسترده و یک موتور جستجوی قابل توجه عمل می کند و از سوی دیگر این یک پلتفرم رسانه اجتماعی است و سئوی یوتیوب واقعا کار می کند و بسیاری از شرکت‌ ها و برند ها مانند Hootsuite با استفاده از روش‌ های سنتی مانند تحقیق کلمات کلیدی و تاکتیک‌ های خاص پلتفرم مانند ایجاد فصل‌ ها و استفاده از زیرنویس‌ ها و شاهد پیشرفت‌ های قابل توجهی در رتبه‌بندی محتوای خود بوده‌ اند.

نحوه کار سئوی یوتیوب

نحوه کار سئوی یوتیوب

یوتیوب توسط گوگل خریداری شد و هوش جستجوی مشابه موتور جستجو را به کار می گیرد و هدفی مشابه دارد و ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربر در این ویدیو خود یوتیوب توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد الگوریتم جستجوی خود ارائه می دهد و هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند و ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیو ها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد الگوریتم چندین عامل را در نظر می گیرد و تاریخچه جستجو و مرور کاربر درست مانند گوگل نکات مهمی برای سفارشی کردن صفحه نتایج هستند و اما برای کسانی که محتوا را در یوتیوب منتشر می کنند و مهم است که بدانند این الگوریتم دارای معیار های تعامل کانال و بهینه سازی برای رتبه بندی نتایج است.

ویدیویی که به درستی فیلد های عنوان و برچسب‌ ها و توضیحات را پر می‌ کند نسبت به ویدیویی که این کار را نمی‌ کند مکان بهتری دارد و یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایک‌ های زیادی دارد و جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد و پلتفرم می‌ داند که این ویدیو ها تجربه ارزشمندتری را به کاربر ارائه می‌ دهند و این همان چیزی است که الگوریتم خود گوگل آن را درک می کند و از آنجایی که موتور جستجو و یوتیوب متعلق به یک شرکت هستند و یکپارچگی بین پلتفرم ها وجود دارد و هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند که موتور جستجو هم چرخ فلکی از محتوای ویدیویی هم از یوتیوب و هم از پلتفرم های دیگر را ارائه می دهد که بیشتر به آن جستجو مرتبط است و بهینه‌سازی‌ های سئو که برای یوتیوب انجام می‌ دهید نه تنها برای جستجوی درون پلتفرم اعمال می‌ شود و برای آن فضا در جستجوی گوگل هم رقابت می‌ کند.

دستورالعمل های سئوی یوتیوب

دستورالعمل های سئوی یوتیوب

وقتی روی سئوی یوتیوب خود کار می کنید آن را به عنوان یک نهاد کاملاً مجزا از سایر کار های سئوی خود در نظر نگیرید و هم یوتیوب و هم گوگل از دستورالعمل های سئو مشابهی برای موفقیت پیروی می کنند و بهترین شیوه‌ هایی که برای شیوه‌ های سئوی استاندارد خود استفاده می‌ کنید که می‌ توانند در استراتژی سئوی یوتیوب شما هم اعمال شوند و به دستورالعمل‌ های سئو برای انتشار محتوایی مانند وبلاگ نگاهی بیندازید و سعی کنید منطق را در ایجاد ویدیوی خود اعمال کنید و چیز ها را به بخش‌ هایی تقسیم کنید که ویدیو هایتان از جریانی پیروی می‌ کنند که درک دقیق آنچه را که با آنها در ارتباط هستید برای بینندگان آسان می‌ کند و این نه تنها به شما کمک می کند و ویدیو های بهتری ایجاد کنید که تلاش های دیگر سئوی شما هم افزایش می دهد.

یوتیوب هنگام رتبه بندی ویدیو ها چندین فاکتور مختلف را در نظر می گیرد که به دنبال مواردی مانند عملکرد ویدیو های شما و محبوبیت کانال شما نزد فالوور ها و مشترکین است و معیار هایی مانند نرخ کلیک و میانگین مدت زمان بازدید و پسندیدن و نپسندیدن همه در رتبه بندی ویدیو نقش دارند و عامل دیگری که یوتیوب در نظر می گیرد شخصی سازی برای هر کاربر است و اگر کاربری ویدیو های مشابه شما را تماشا می کند و احتمالاً ویدیوی شما به عنوان توصیه در صفحه اصلی او قرار می گیرد.

کلمات کلیدی برای ترافیک یوتیوب

کلمات کلیدی برای ترافیک یوتیوب

نوار جستجوی یوتیوب شما مانند هر نوار جستجوی دیگری در موتور جستجویی مانند گوگل است و هنگامی که یک کلمه یا عبارت را تایپ می کنید و یک کلمه کلیدی ایجاد می شود که الگوریتم یوتیوب به منظور یافتن محتوای مناسب برای جستجوی شما به آن نگاه می کند و کلمات کلیدی شما برای جذب ترافیک بیشتر به ویدیو های یوتیوب شما ضروری هستند و انجام تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در ساخت ویدیو چقدر اهمیت دارد و انواع کلمات کلیدی را که می خواهید کانال شما برای آنها پیدا شود را بررسی کنید و فقط بر روی رتبه های بالاتر تمرکز نکنید و می توانید تخصص داشته باشید که کلمات کلیدی ویژه ای را پیدا کنید که با ارزش ها و اهداف برند شما مطابقت داشته باشد.

اهمیت کیفیت ویدیو در یوتیوب

اهمیت کیفیت ویدیو در یوتیوب

هیچ کس نمی خواهد یک ویدیوی دانه دار و با کیفیت پایین تماشا کند و اگر نتوانید ویدیو های باکیفیت را در کانال یوتیوب خود منتشر کنید که بازدید های زیادی نخواهید داشت و سئوی شما هم کاهش می یابد و به جای اینکه مخاطبان خود را ناامید کنید و می خواهید برای اطمینان از کیفیت بالای ویدیو هایتان برای بینندگان اقدام کنید و برای شروع باید مطمئن شوید که از دوربینی با کیفیت بالا برای فیلمبرداری خود استفاده می کنید و سرمایه گذاری روی یک دوربین فیلمبرداری عالی یا اجاره آن در صورت لزوم می تواند کمک کننده باشد و می توانید در صورت نیاز از دوربین گوشی خود استفاده کنید و مشروط بر اینکه کیفیت مناسب ویدیو را برای آپلود های شما تولید کند.

دوربین می‌ تواند ویدیو را با وضوح HD تا ۴K ضبط کند و فیلمی که ضبط می‌ کنید باید با کیفیت ۱۰۸۰p یا بالاتر باشد تا به عنوان یک ویدیو با کیفیت بالا واجد شرایط باشد که اگر بخواهید در یوتیوب نمایش داده شود و باید نرخ فریم یکسانی را در آپلود های خود انتخاب کنید و از آنجا که می توانید ویدیو را به روش استاندارد در یوتیوب آپلود کنید و اگر در ابتدا مانند یک ویدیو با کیفیت پایین به نظر می رسد و قبل از اینکه بتوانید ویدیو را به طور کامل ببینید و پردازش HD باید تکمیل شود و فقط ویدیو را به عنوان فهرست نشده بگذارید تا زمانی که آماده باشید آن را به عنوان یک ویدیوی HD عمومی تنظیم کنید.