انواع محتوا یوتیوب

انواع محتوا یوتیوب

در این مقاله، به بررسی انواع مختلف محتوای یوتیوب می‌پردازیم و ایده‌هایی برای تولید محتوای خلاقانه و جذاب به شما ارائه می‌دهیم. با یادگیری نحوه تولید محتوای باکیفیت و مخاطب‌پسند، می‌توانید کانال یوتیوب خود را به موفقیت برسانید

امیر آمون | ۶ خرداد ۱۴۰۳ |

یوتیوب به یک پدیده محتوا تبدیل شده است و در سال ۲۰۰۵ زمانی که اولین ویدیوی YouTube Me At The Zoo آپلود شد و هیچ کس تصور نمی کرد که این رسانه اشتراک گذاری ویدیو چقدر مهم باشد و گوگل به وضوح پتانسیل یوتیوب را دید و تنها ۱۸ ماه پس از اینکه یکی از بنیانگذاران یوتیوب بازدید از باغ وحش خود را با جهان به اشتراک گذاشت و گوگل اعلام کرد که ۱٫۶۵ میلیارد دلار برای این سرویس پرداخت می کند و از آن زمان قدرت و نفوذ یوتیوب با سرعتی خیره کننده افزایش یافته است و حتی می تواند ادعا کند که دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و برخی از آمارهای یوتیوب کاملاً خیره کننده هستند.

  • بیش از ۲٫۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه در یوتیوب وجود دارد
  • هر روز مردم بیش از ۱ میلیارد ساعت محتوا را در یوتیوب تماشا می کنند
  • در هر دقیقه بیش از ۵۰۰ ساعت محتوا در یوتیوب آپلود می شود
  • حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان در خانه ویدیو های یوتیوب را از طریق دستگاه های تلفن همراه خود تماشا می کنند ونظرسنجی به سفارش SproutSocial با هدف بررسی آخرین روند مشاهده در یوتیوب انجام شد.
  • گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال نشان دهنده بزرگترین بخش کاربران یوتیوب است
  • انگلیسی و اسپانیایی از رایج ترین زبان های مورد استفاده در این پلتفرم هستند
  • یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است
  • این نظرسنجی افرادی را که یوتیوب را از طریق تلویزیون خود تماشا می کردند مورد بررسی قرار داد
  • ۳۵ درصد از برترین جستجو های جهانی یوتیوب در سال ۲۰۲۲ مربوط به تلویزیون بود
  • مصرف کنندگان تبلیغات یوتیوب را مرتبط تر از تبلیغات تلویزیونی خطی می دانند
  • Gen Z برای بررسی عمیق تر برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود به یوتیوب متکی است

در یوتیوب چیز های بیشتری از موزیک ویدیو ها وجود دارد و از دیدگاه اینفلوئنسر مارکتینگ موزیک ویدیو های رسمی فرصت کمی برای تبلیغ اینفلوئنسر ارائه می دهند و پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ نقش مهمی را ایفا می‌ کنند و برند ها را با تأثیرگذاران در انواع ژانر های ویدیویی مرتبط می‌ کنند و فرصت‌ های متنوعی را برای تبلیغ مؤثر به بازاریابان ارائه می‌ دهند و انواع دیگری از ویدیو ها وجود دارد که فرصت های بهتری را برای بازاریابان فراهم می کند.

حیوانات خنده دار

حیوانات خنده دار

اجتناب از دیدن حیوانات خنده دار در اینترنت غیر ممکن است و به خصوص فید های فیس بوک گاهی مملو از موجودات هستند و مردم فقط عاشق دیدن حیوانات بامزه هستند و زمانی که کار غیر عادی انجام می دهند و یوتیوب دارای سهم مناسبی از کانال های حیوانات خنده دار است و برخی از آنها ویدیو هایی از حیوانات واقعی را به تصویر می کشند که در کانون توجه قرار دارند و کانال‌ های حیوانات جدی متعددی هم وجود دارد و از جمله ویدیو های نشنال جئوگرافیک که دیوید آتنبرو مشهور را به نمایش می‌ گذارد.

بازی های ویدیویی

بازی های ویدیویی

مردان جوان اولین نوع افرادی بودند که یوتیوب را پذیرفتند و هزاران کانال مرتبط با بازی های ویدیویی وجود دارد و Minecraft به تنهایی به اندازه کافی محبوب است که یک وب سایت اختصاص داده شده به لیست کانال های برتر Minecraft YouTube داشته باشد و یک نوع متداول ویدیوی بازی راهپیمایی است که در آن شخصی یک بازی را انجام می‌ دهد و در حین پیشرفت در بازی نظر می‌ دهد و یکی از دلایل محبوبیت Minecraft این است که بازی به راحتی قابل تغییر است و سازندگان فیلم از این ویژگی در ویدیو های خود استفاده می کنند و ممکن است تعامل زیادی بین سازندگان ویدیو های بازی و حامیان آنها وجود داشته باشد و حتی جلسات پخش زنده وجود داشته باشد.

راهنماها و آموزش

راهنماها و آموزش

سه نوع سبک یادگیری وجود دارد ۱٫ دیداری ۲٫ شنیداری ۳٫ حرکتی همه با استفاده از ترکیبی از این سبک ها یاد می گیرند که اکثر مردم یکی از روش ها را راحت تر از بقیه می دانند و معلمان خوب سعی می کنند از ترکیبی از هر سه روش در کلاس های درس خود استفاده کنند و آموزش حرکتی در یک ویدیو همیشه سخت خواهد بود و برای کسانی که عاشق تجارب یادگیری دیداری و شنیداری هستند و بهترین وسیله است که یک ویدیوی با ساختار خوب که شما را به کار در کنار ارائه تشویق می‌ کند و حتی می‌ تواند برای افرادی که تمایل بیشتری به حرکت دارند مفید باشد و ویدیو های How To در یوتیوب آنقدر زیاد است که احتمالاً چیزی برای کمک به شما در انجام هر کاری که فکرش را می کنید پیدا خواهید کرد و این ویدیو ها دارای مزیتی هستند که تقریباً بی‌زمان هستند و تنها دلیلی که یک ویدیو به تاریخ تبدیل می‌ شود این است که خود فعالیت تغییر کرده یا قدیمی می‌ شود.

نظرات محصول

نظرات محصول

امروزه روند واضحی وجود دارد که مردم هنگام خرید به اینترنت مراجعه می کنند و آن‌ ها می‌ خواهند بفهمند دیگران در مورد محصولاتی که مورد علاقه‌ شان است چه فکر می‌ کنند و یوتیوب از این نظر با دیگر کانال های رسانه اجتماعی تفاوتی ندارد و مردم به کانال های کسانی که به آنها اعتماد دارند هجوم می آورند و نظرسنجی‌ ها مرتباً نشان داده‌ اند که مصرف‌کنندگان در صورت مشاهده یک بررسی مثبت آنلاین تمایل بیشتری به خرید دارند و بستگی به محصول دارد که یوتیوب رسانه عالی برای بسیاری از محصولات است و اگر افراد بتوانند به صورت فیزیکی محصول مورد استفاده را ببینند و ارتباط با بررسی بسیار آسان تر است.

مشاهده وبلاگ ها

مشاهده وبلاگ ها

یک وبلاگ در واقع مخفف وبلاگ است و اما بیشتر مردم فراموش کرده اند که امروزه به عنوان یک گزارش مبتنی بر وب از کار هایی که یک فرد هر روز انجام می دهد و شکلی از دفتر خاطرات مبتنی بر اینترنت شروع شده است و وبلاگ های ویدیویی ایده تا حدودی همان چیزی است که وبلاگ اصلی بود و آنها عملاً معادل ویدیویی از دفتر خاطرات قدیمی شما هستند و با حضور در یوتیوب تا حدودی عمومی تر از یک دفتر خاطرات پنهان در زیر تخت هستند و محتوا معمولا جذاب تر است و وبلاگ‌ ها از گفتگوی بدون اسکریپت استفاده می‌ کنند و عموماً به عنوان نگاهی معتبر به ذهن سازنده ویدیو به چشم می‌ خورند و آنها بیشتر بر روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند و وبلاگ ها بیشتر معادل یوتیوب تلویزیون واقعیت هستند و می تواند تعداد تماشایی بسیار بالایی ایجاد کند و تعداد زیادی از کانال های وبلاگ تعداد قابل توجهی دنبال کننده دارند.