عملکرد موتور جستجوی یوتیوب
موتور جستجوی یوتیوب قدرتمند است و این پلتفرم متعلق به گوگل است که نتایج جستجوی شما کاملا مبتنی بر ویدیو هایی است که در کانال خود تولید می کنید
موتور جستجوی یوتیوب قدرتمند است و این پلتفرم متعلق به گوگل است که نتایج جستجوی شما کاملا مبتنی بر ویدیو هایی است که در کانال خود تولید می کنید
برای رتبه بندی ویدیو ها در یوتیوب ابتدا باید الگوریتم یوتیوب و فاکتور های رتبه بندی یوتیوب را بشناسید و مانند هر موتور جستجو یوتیوب می خواهد محتوایی را ارائه دهد که به درخواست جستجوگر پاسخ دهد و می توانید اصطلاحات و عباراتی را که توسط مخاطبان مورد استفاده شما استفاده می شود ترکیب کنید.
یوتیوب ویدیو ها را رتبهبندی می کند و به معیاری به نام زمان تماشا اهمیت می دهد و مدت زمانی که بینندگان در ویدیوی شما باقی می مانند و زمان تماشای طولانی به این معنی است که شما محتوای ارزشمندی را ارائه می دهید و زمان تماشای کوتاه به این معنی است که محتوای شما احتمالاً نباید رتبه بندی شود و اگر می خواهید ویدیو هایتان رتبهبندی شوند که باید محتوایی ایجاد کنید که برای زمان های تماشای طولانیتر بهینهسازی شده باشد و می توانید با قول دادن یک سورپرایز یا هدیه از کاربران بخواهید که تا پایان ویدیو بمانند.
تلاش برای رتبهبندی ویدیو ها در یوتیوب ممکن است تلاشی از دست رفته به نظر برسد و به نظر می رسد که تنها شناخته شده ترین اینفلوئنسر ها و تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم شانس دارند و یک کسب و کار می توانید از بازدید ها ، نظرات و لایک های ویدیو های خود لذت ببرید تا زمانی که مخاطبان مناسبی برای محتوای خود پیدا کنید و در واقع یافتن و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب حتی مهمتر از ایجاد یک ویدیوی زیبا است و اگر به طور فعال مشکلات مشتریان احتمالی خود را با ویدیو های یوتیوب خود حل می کنید و ۹۰٪ از کار بهینه سازی یوتیوب را انجام داده اید و رتبه بندی ویدیو ها در یوتیوب یک عنصر کلیدی از استراتژی بازاریابی ورودی شما است و بازاریابی ویدیویی ورودی ایده ای کاملاً جدید بود و بازاریاب ها یاد می گرفتند که نمی توانند فقط حجم بالایی از محتوا را منتشر کنند و باید با کیفیت بالا و به گونه ای بهینه شده باشد که تا حد امکان از طریق موتور های جستجو قابل کشف باشد.
یک استراتژی محتوای جامع شامل کار های مکتوب مانند وبلاگ ها و کتاب های الکترونیکی و رسانه هایی مانند پادکست ها و دارایی های بصری و ویدیو ها می شود و با ظهور سایر قالب های محتوا نیاز به بهینهسازی آنها برای جستجو احساس می شود و یکی از مکان های مهم برای انجام این کار در یوتیوب است و سئوی یوتیوب شیوه های اولیه سئو را با تکنیک های بهینه سازی خاص یوتیوب ترکیب می کند و برای موفقیت در یوتیوب به یک استراتژی واضح نیاز دارید که این استراتژی دارای دو بخش است و هنگام انتخاب مخاطب هدف برنامه ریزی برای کانال خود و تعیین اهداف برای رشد می خواهید از این دانش استفاده کنید.
یوتیوب بخشی از گوگل است و از الگوریتم های جستجوی مشابهی استفاده می کند تا به کاربران ویدیو هایی را نشان دهد که بهترین تطابق را با جست و جستجوی آن ها دارند و این الگوریتم از عناصر مختلفی در هر پست ویدیویی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که آن ویدیو برای عبارات جستجوی خاص چگونه رتبهبندی شود.
این الگوریتم فعالیت گذشته شخصی را که در حال جستجو است در نظر می گیرد و این کمک می کند تا نتایج جستجو برای آن کاربر شخصی تر شود و زمانی که این سیگنال ها با هم ترکیب شوند به الگوریتم می گویند که پست ویدیویی شما چقدر مرتبط و محبوب یا جذاب است.
برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا رشد مخاطب با انتخاب موضوع و سپس بهینه سازی ویدیو های یوتیوب شروع می شود و زمانی ایجاد یک کانال یوتیوب برای یک موضوع گسترده مانند بررسی محصول یا فناوری ساده بود و اما امروزه کانال های یوتیوب جدید نیاز به تمرکز ویژه تری دارند و اگر کانال یوتیوب شما بر موضوعی متمرکز باشد که دوست دارید و ایجاد یک برنامه محتوا می تواند ساده به نظر برسد و ایجاد مهارت های حرفه ای یا تیمی با تخصص در ویرایش و صدا و انیمیشن هم می تواند کیفیت ویدیو های شما را افزایش دهد و اما اگر این منابع به راحتی در دسترس شما نیستند که ممکن است به برنامه ای برای ایجاد ویدیو های عالی بدون آنها نیاز داشته باشید و تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به برنامهریزی کمک کند و در حال تعیین طول ویدیوی مناسب یا مکان تبلیغ ویدیو های خود در سایر پلتفرم های اجتماعی باشید و این الگوی برنامهریزی محتوای رایگان می تواند به شما کمک کند یک برنامه محکم برای استراتژی یوتیوب خود ایجاد کنید.
یوتیوب معیار های مفید زیادی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که تیم شما اهداف استراتژیک شما را برآورده می کند و معیار های گسترده می تواند برای ردیابی ثبات و تغییرات بزرگ در عملکرد مانند تغییرات الگوریتم مفید باشد و اگر می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید و تعداد مشترکین و برداشت ها و حفظ مخاطبان خود را دنبال کنید و اگر هدف شما تعامل است که به لایک ها و نظرات و اشتراک گذاری ها و زمان تماشا نگاه کنید و پیوند هایی را به توضیحات و حاشیه نویسی ویدیوی خود اضافه کنید که آن منابع را در وب سایت خود ردیابی کنید و ردیابی معیار هایی که با اهداف شما مطابقت دارند و به شما کمک می کند تا نحوه افزایش مخاطبان خود را بیاموزید و شما می توانید از این دانش برای ایجاد ویدیو های موثر تر برای کاربران و سئو استفاده کنید و این تلاش به شما کمک می کند تا کانال یوتیوب خود را رشد دهید.