معرفی یوتیوب مارکتینگ

معرفی یوتیوب مارکتینگ

بازاریابی یوتیوب روش قدرتمند از استراتژی‌ ها و تاکتیک‌ هایی برای تبلیغات خدمات و محصولات برندهای مختلف است و می توانید با آن کسب و کار خود را رشد دهید

امیر آمون | ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |

کسب‌ و کار ها سعی می‌ کنند استراتژی‌ های بازاریابی نوآورانه‌ ای را ارائه دهند و به دنبال راه‌ های جایگزین برای تبلیغ آنلاین کسب‌ و کار خود هستند و بازاریابی آنلاین بدون تبلیغات ویدیویی دیجیتال کامل نیست و هیچ پلتفرمی بهتر از یوتیوب برای آن وجود ندارد و این بزرگترین اکوسیستم برای تماشای ویدیو است و بعد از گوگل با بیش از یک میلیارد کاربر در هر ماه دومین موتور جستجوی بزرگ است و بیش از نیمی از بازاریابان دیجیتال از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم اصلی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنند و بازاریابی یوتیوب می تواند ابزاری ترسناک برای برند ها باشد و برخلاف دیگر پلتفرم‌ های شبکه‌ های اجتماعی یوتیوب منحصراً میزبان محتوای ویدیویی است و شما باید زمانی را برای برنامه ریزی ، فیلمبرداری ، ویرایش ، بازاریابی و تجزیه و تحلیل محتوای خود به طور مداوم اختصاص دهید و باید اهداف برند خود را مشخص کنید و برنامه‌ریزی کنید که چگونه ویدیو می‌تواند به شما کمک کند تا به این اهداف برسید.

مزایای بازاریابی یوتیوب

مزایای بازاریابی یوتیوب

کلمه کلیدی پر جستجو در گوگل یوتیوب است و اگرچه مردم در ابتدا یوتیوب را به عنوان یک موتور جستجو در نظر نمی گرفتند و این دقیقاً همان کاری است که بیشتر بازدید کنندگان آن در سایت انجام می دهند و پایگاه کاربر ماهانه همراه با ویدیویی که رسانه ای چشم نواز است و یوتیوب را به یک میدان عالی برای مارک ها برای بازاریابی محصولات یا تجارت خود تبدیل می کند و بازاریابی یوتیوب اساساً عملی برای تبلیغ مشاغل و محصولات در پلتفرم یوتیوب با آپلود ویدیو های ارزشمند در کانال یوتیوب یک شرکت یا استفاده از تبلیغات یوتیوب است و اکنون کسب‌ و کار ها فرصتی برای ایجاد و رشد نام تجاری خود از طریق ویدیو های تعاملی دارند که می‌ توانند به دلیل تسلط یوتیوب فالوور ایجاد کنند و به کاربران کانال های خود را ارائه می دهد که می توانند استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهند و اجرا کنند و کسب‌ و کار ها می‌ توانند از طریق یوتیوب با تبلیغ محتوای ویدیویی خود که در کانال‌ های دیگر به جز کانال خودشان پخش می‌ شود کسب درآمد کنند.

در حالی که یوتیوب یک پلتفرم عالی برای ایجاد ترافیک و مشتریان بیشتر برای برند شما است و اما فضایی واقعا رقابتی است که در آن هر کسی می‌ تواند فقط یک کانال ایجاد کند و ویدیو ها را آپلود کند و نمی‌ توانید انتظار نتایج فوری را داشته باشید و حتی افراد بزرگی که خیلی زود وارد این فضا شدند تنها توانسته اند تعداد انگشت شماری بازدید و مشترک به دست آورند و یوتیوب اکثرا توسط بازاریابان نادیده گرفته می شود و برخی آن را تنها به عنوان یک پلتفرم ویدیوی آنلاین می بینند در حالی که برخی دیگر واقعیت را می بینند و آن را بخشی از رسانه های اجتماعی می دانند.

کاربرد بازاریابی یوتیوب

کاربرد بازاریابی یوتیوب

یوتیوب می تواند به شما در بهبود رتبه سئو و حضور کلی برند کمک کند و این به بازاریابان اجازه می دهد محتوایی را ارائه دهند که منحصر به فرد است و مصرف و اشتراک گذاری آن برای بینندگان آسان است و ویدیو های یوتیوب بیشتر شبیه پست‌ های وبلاگ هستند و مردم تمایل دارند به دنبال آن‌ ها بگردند تا اینکه منفعلانه به آنها برخورد کنند و برای تسلط بر بازاریابی یوتیوب باید متفاوت از سایر پلتفرم‌ های اجتماعی مانند فیس‌بوک ، توییتر و اینستاگرام به آن نگاه کنید و اینها تعامل محور هستند و حول محور ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای عالی با هدف آگاهی از برند می چرخند و بازاریابی یوتیوب به طور موثری در حوزه بازاریابی محتوا قرار می گیرد و مردم می آیند تا ویدیو را ببینند و نظر بدهند و مشابه آنچه که در پست های وبلاگ نظر می دهند مانند سایر پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی افرادی را نخواهید دید که دیگران را روی نظرات برچسب‌گذاری می‌ کنند و این در مورد تجربه بیننده است و اگر آنها با محتوای ویدیو طنین انداز شوند یا اگر بتوانید یک ویدیوی با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید آن را در پلتفرم های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت و مردم احتمالاً با جستجوی ویدیوی شما یا هنگام مشاهده محتوای مشابه ویدیوی شما را در یوتیوب پیدا می کنند و مردم اکثرا به قصد نشستن و گذراندن مدتی به تماشای ویدیو ها به یوتیوب می آیند و بر خلاف سایر سایت های رسانه اجتماعی که ممکن است محتوای شما را از تبلیغات یا از تعامل دوستان با آن ببینند و به همین دلیل است که شما باید به جای بازاریابی رسانه های اجتماعی به یوتیوب به عنوان بازاریابی محتوا نگاه کنید.

سئوی ویدیوی یوتیوب

سئوی ویدیوی یوتیوب

محبوبیت زیاد یوتیوب به این معنی است که اگر برای بهینه سازی سئوی ویدیو های خود و تولید محتوای با کیفیت به طور منظم وقت بگذارید و به راحتی در دستیابی به مخاطبان گسترده تر و مرتبط تری برتری خواهید داشت و یوتیوب به یک پلتفرم بازاریابی جدی تبدیل شده است که به برند شما اجازه می دهد تا با مخاطبان شما به روشی واقعا بصری درگیر شود و یوتیوب ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد و اما جایی است که مخاطبان شما می‌ خواهند یاد بگیرند و با برند شما درگیر شوند و سرگرم شوند و برخی از فاکتور های مهم رتبه بندی ویدیو که باید در مورد بهینه سازی سئو بدانید.

کلمات کلیدی برای کانال خود : از برچسب های مناسب استفاده کنید و به یوتیوب اطلاع دهید که کانال شما در مورد چیست.

برچسب های ویدیو : برای دسترسی بهتر باید به ویدیو های خود برچسب اضافه کنید و ببینید کدام تگ ها بهترین عملکرد را دارند تا در موتور های جستجوی مربوطه نشان داده شوند.

عنوان و توضیحات ویدیو : در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا متوجه شوید مخاطب شما به دنبال چه چیزی است و از کلمات کلیدی با بالاترین رتبه در عنوان ویدیو و کلمات کلیدی اضافی در توضیحات ویدیو استفاده کنید.

رونوشت ویدیو : یک رونوشت به ویدیوی خود اضافه کنید تا بینندگان بتوانند املای یک کلمه را بررسی کنند یا اگر صدا به دلیل نقص فنی در دسترس نیست همچنان به محتوا دسترسی داشته باشند.

تصویر کوچک : هر زمان که ویدیوی شما نمایه شود و تصویر کوچک قابل مشاهده خواهد بود و می تواند به جذب مخاطب برای مشاهده محتوای شما کمک کند.

تعامل : یوتیوب به اعداد تعامل برای محتوای شما از جمله زمان تماشای ویدیو پسندیدن و نپسندیدن و تعداد نظرات نگاه می‌ کند.

تعداد مشترکین : در ابتدا تعداد مشترکین زیادی برای کانال شما وجود نخواهد داشت و اما تعداد مشترکین کانال شما پس از تماشای یکی از ویدیو های شما واقعاً مهم است و این نشان می دهد که محتوای کانال شما چقدر به مخاطب مرتبط است.