قابلیت های خفن یوتیوب

قابلیت های خفن یوتیوب

معرفی قابلیت های جدید یوتیوب و کار با این برنامه بسیار ساده‌ است و قابلیت‌ های بسیار زیادی دارد که تمام نیاز ویرایش شما را پوشش می‌ دهد

امیر آمون | ۲۸ آذر ۱۴۰۲ |

یوتیوب برای رقابت با تیک‌تاک و ریلز‌ های اینستاگرام قابلیت ‌های جدیدی به یوتیوب شورت اضافه کرده تا اینکه محیط را برای تولید کنندگان محتوا جذاب‌تر از قبل کند و یوتیوب در حال تست قابلیت ‌های جدیدی برای لایو است و لایو‌ ها را در محیط یوتیوب شورت هم نمایش می دهد و قابلیتی که تیک‌تاک برای تبلیغ لایو ‌ها از آن استفاده می ‌کند با یک پیش‌نمایش از لایو روبرو می ‌شوید و با کلیک بر روی آن به صفحه لایو هدایت می ‌شوید.

نمایش لایو‌ ها در بخش‌ های مختلفی از یوتیوب به تولید کنندگان محتوا کمک می‌ کند که محتوایشان از طریق شورت بیشتر و بیشتر دیده شود.

یوتیوب امکانات جدیدی را برای ساخت ویدیو های شورت معرفی کرده است که با استفاده از آن می ‌توانید ویدیو های شورت متفاوتی را بسازید و ویدیو های افقی خود را در یوتیوب شورت زوم و کراپ کنید و از ویدیو های افقی برای ساخت ویدیو های شورت با فرمت عمودی استفاده کنید

یکی دیگر از قابلیت ‌هایی که برای ساخت ویدیو های شورت اضافه می‌ شود Collab نام دارد که با استفاده از آن شما می‌ توانید دو محتوا را کنار هم در یوتیوب شورت استفاده کنید و این قابلیت مانند قابلیت دوئت در تیک‌تاک به شما این امکان را می‌ دهد که در ساختار‌ های مختلف از این ویژگی استفاده کنید.

استیکر جدید یوتیوب

استیکر جدید یوتیوب

استیکر جدیدی به نام Q&A به یوتیوب شورت هم اضافه شده است که در صورت استفاده از آن می‌ توانید یک سوال را از مخاطبان خود بپرسید و مانند باکس سوال در استوری‌ های اینستاگرام است که می‌ توانید در کامنت‌ ها به سوالات پاسخ دهید و یا یک ویدیوی شورت دیگر بسازید.

 یوتیوب قابلیت‌ های زیادی قرار است به یوتیوب شورت اضافه شود که موارد بالا بخشی از این قابلیت‌ها بود و یکی دیگر از امکاناتی که به زودی می‌ توانید در یوتیوب شورت تجربه کنید و اضافه کردن ویدیو های شورت به پلی‌لیست‌ هاست که این کار باعث می‌ شود محتوا های شما دسته‌بندی بهتری داشته باشند.

یوتیوب شورت از زمان معرفی رشد چشم‌گیری داشته و یوتیوب به دنبال رقابت با تیک‌تاک است تا بتواند سهم بیشتری از تولید کنندگان محتوا را برای خودش داشته باشد و اضافه کردن امکانات و قابلیت‌ های جدید در یوتیوب شورت باعث می‌ شود تا تولید کنندگان محتوا توجه بیشتری به یوتیوب شورت داشته باشند.

کاربرد یوتیوب پریمیوم

کاربرد یوتیوب پریمیوم

اگر یوتیوب Premium داشته باشید می‌ توانید این ویژگی را به صورت تستی تا تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۳ تست کنید و می توانید در اپلیکیشن یوتیوب نسخه موبایل هنگام پخش یک ویدیو در هرجای صفحه برای چند ثانیه دستتان را نگه دارید و این کار سرعت پخش ویدیو را دوبرابر می‌ کند.

یکی از بهترین تغییراتی است که یوتیوب می‌ تواند داشته باشد و در حال حاضر برای تغییر سرعت پخش ویدیو باید این کار ساده را در چند مرحله انجام دهید و مثلا در نسخه موبایل باید ویدیو را انتخاب کنید و سپس بر روی سه نقطه کلیک کنید و از منوی باز شده روی playback speed زده و در نهایت یکی از سرعت‌ ها را انتخاب کنید.

در هر صورت این قابلیت یک تغییر بسیار مثبت است و هر چند در تیک‌تاک این ویژگی مدت‌ ها است که قرار دارد و حالا یوتیوب هم می‌ خواهد به پلتفرم خود این ویژگی را اضافه کند و شاید این ویژگی برای همه مخاطبان یوتیوب در دسترس قرار بگیرد.

پست‌ های کامیونیتی برای کانال‌ هایی با تعداد سابسکرابر‌ های بیشتر از ۵۰۰ نفر فعال است و البته در صورتی که کانال خود را وریفای کرده باشید ولی ۵۰۰ سابسکرایب نداشته باشید هم می‌ توانید به پست‌ های کامیونیتی دسترسی داشته باشید

قابلیت کوییز می‌ تواند برای کانال‌ های آموزشی مزایای بسیار زیادی داشته باشد و می‌ تواند به درک بهتر مفاهیم توسط کاربران کمک کند و این قابلیت که تا امروز برای تعداد کمی از تولید کنندگان محتوا در دسترس بود و حالا برای همه یوتیوبر ها در دسترس است و از این پس می‌ توانید از این قابلیت استفاده کنید.

یوتیوب در حال حاضر در تلاش است با عبور از تیک‌تاک و اینستاگرام به برترین پلتفورم برای تولید‌ کنندگان محتوا تبدیل شود و قابلیت کوییز در یوتیوب در مقابل قابلیت Q&A تیک‌تاک که سال پیش عرضه شد و همچنین قابلیت Quiz sticker اینستاگرام ارائه شده تا تولید کنندگان بیشتری را به سمت خود بکشاند.

این قابلیت یک ابزار بسیار عالی برای تولید کنندگان محتوا است که می‌ تواند توجه زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند.

قابلیت نوین سال یوتیوب

قابلیت نوین سال یوتیوب

یوتیوب امسال تعداد بسیاری از قابلیت‌ های جدید را ارائه کرده است و یوتیوب در حال تست و بررسی است تا رقابت جدی‌تری را با تیک‌تاک و اینستاگرام داشته باشد و قابلیت‌ های جدیدی مانند co-streaming و خرید در یوتیوب شورت و تب پروموشن در یوتیوب استودیو که باعث خرید ساده‌تر تبلیغات گوگل ادز می‌ شود.

انتخاب یک تامنیل مناسب و جذاب برای ویدیو یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های انتشار محتوا در یوتیوب است که به تازگی خبری منتشر شده که نشان می‌ دهد این فرآیند قرار است تغییرات جالبی داشته باشد و یوتیوب در حال تست قابلیتی‌ است که به کاربران این امکان را می‌ دهد که تا ۳ تامنیل را برای ویدیوی خود انتخاب کنند و یوتیوب پس از تست و بررسی بهترین را به مخاطبان نمایش دهد.

این قابلیت که Test & Compare نام‌گذاری شده است و می تواند با بررسی و نمایش تامنیل‌ های مختلف به کاربر میزان واچ‌تایم را محاسبه کند و نتیجه را به شما اعلام کند و در ویدیوی معرفی این قابلیت یوتیوب اعلام کرده که این امکان تنها برای برخی از یوتیوبر ها در دسترس است و به زودی نسخه بتای آن برای تولید کنندگان بیشتری فعال خواهد شد.

این قابلیت در واقع یک A/B تست است که طبق گفته‌ یوتیوب بیشترین درخواست را توسط کاربران داشته است و تامنیل ویدیو های یوتیوب نقش بسیار مهمی در جلب توجه کاربران دارند و یوتیوب هم از این موضوع مطلع است و از این قابلیت می توان دید که یوتیوب تا ۳ تامنیل را از کاربر گرفته و با توجه به تست و بررسی دقیق و بهترین آن را به تولید کننده محتوا پیشنهاد می‌ دهد.

صف ویدیوها در نسخه موبایل

صف ویدیوها در نسخه موبایل

این قابلیت به زودی به نسخه پریمیوم در گوشی‌ ها و تبلت‌ ها اضافه می شود و البته که این قابلیت برای همه کاربران به صورت رایگان بر روی نسخه وب یوتیوب وجود دارد و این قابلیت حالا بر روی گوشی‌ ها به شما این امکان را می دهد که لیستی از ویدیو ها داشته باشید و به آن ویدیو اضافه کنید و یا ویدیویی را از آن کم کنید.

در سال‌ های گذشته ابزار‌ های مختلفی بوجود آمدند که به کاربران این امکان را می دادند که تامنیل‌ های خود را تست کنند و یکی از معروف‌ ترین ابزار هایی که تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده می‌ کردند TubeBuddy بود که شما با پرداخت هزینه می‌ توانستید این قابلیت را داشته باشید و حالا یوتیوب این قابلیت را به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار می‌ دهد.

یوتیوب برای کاربران iOS زودتر از سایر سیستم عامل‌ ها و کیفیت بهینه شده ۱۰۸۰p HD را ارائه خواهد داد و این قابلیت که فقط برای مخاطبان یوتیوب پریمیوم وجود دارد که باعث می شود ویدیو ها بسیار شفاف و واضح دیده شوند و یوتیوب این قابلیت را در فوریه تست کرده و حالا قرار است به سرویس یوتیوب پریمیوم اضافه کند و یوتیوب اعلام کرده که ویدیو هایی با سرعت و جزئیات بالا با استفاده از این کیفیت بسیار بهتر دیده خواهند شد.

این کیفیت بالاتر به تازگی در نسخه‌ هایی از اندروید موبایل و همچنین یوتیوب نسخه TV دیده می‌ شود که نشان می‌ دهد این قابلیت به زودی در دسترس همه کاربران یوتیوب پریمیوم قرار می گیرد.

قابلیت دانلود هوشمند یوتیوب

قابلیت دانلود هوشمند یوتیوب

این قابلیت به عنوان یک ویژگی به یوتیوب پریمیوم اضافه شده است و یوتیوب به صورت هوشمندانه ویدیو هایی که شما دوست دارید را برایتان دانلود می‌ کند تا در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید بتوانید به صورت آفلاین آنها را مشاهده کنید.

یوتیوب به تازگی اعلام کرده است که قرار است قابلیت پادکست را به یوتیوب موزیک اضافه کند و مدیر بخش پادکست یوتیوب Kai Chuk به تازگی در مراسمی اعلام کرده که پادکست‌ ها در یوتیوب موزیک قرار است یکی از رقبای اصلی اسپاتیفای باشد.

یوتیوب موزیک در سال گذشته از مرز ۸۰ میلیون کاربر عبور کرد و هر چند برای رسیدن به اسپاتیفای با چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون کاربر فعال مسیر زیادی را در پیش دارد اما یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد و تا امروز توانسته به خوبی خودش را تبلیغ کند و یوتیوب در حال حاضر به دنبال ساخت برنامه‌ های احتصاصی و رقابت از این طریق نیست.

یکی از اصلی‌ ترین اهداف پادکست‌ ها در یوتیوب موزیک و ایجاد قابلیت‌ هایی برای کاربران است تا با استفاده از آن برنامه‌ های جذابی را تولید کنند و هدف یوتیوب در واقع حمایت حداکثر تولید کنندگان محتواست و تا زمانی که یوتیوب موزیک بتواند برای تولید کنندگان محتوا جذاب و کاربردی به نظر برسد موفق است.