ساخت پلی لیست در یوتیوب

ساخت پلی لیست در یوتیوب

پلی لیست ها در یوتیوب یا لیست های پخش فقط برای پخش موسیقی و سفر های جاده ای مناسب نیستند و می توانید آنها را برای ویدئو و فیلم ها نیز تهیه کنید

امیر آمون | ۹ آبان ۱۴۰۲ |

لیست های پخش یک ویژگی قدرتمند هستند که می توانید از آن برای رشد کانال یوتیوب خود استفاده کنید و این چیزی بیشتر از کنار هم انداختن ویدیو ها است و این بخش عمده ای از استراتژی یوتیوب شما است و فهرست‌ های پخش به‌ صورت استراتژیک ساخته می‌ شوند که می‌ توانند به شما کمک کنند تا از الگوریتم یوتیوب به نفع خود استفاده کنید و بر انتخاب‌ های بینندگانتان تأثیر بگذارد و آنها را بازگرداند و نحوه ایجاد و مدیریت لیست پخش جدید در کانال یوتیوب خود را به شما آموزش خواهیم داد.

لیست پخش یوتیوب

لیست پخش یوتیوب

فهرست پخش در یوتیوب مجموعه‌ ای از ویدیو ها است که معمولاً بر اساس مضامین تنظیم می‌ شوند و می‌ توانید از فهرست‌ های پخش برای دسته‌بندی محتوا و کمک به بینندگان برای کشف ویدیو های خاص استفاده کنید و بازدید کنندگان می توانند آنها را در بخش لیست های پخش صفحه کانال شما بیابند و فهرست‌ های پخش یک عنصر پرطرفدار به کانال شما اضافه می‌ کنند و آنها طبق قوانین سیستم عامل های استریم مانند نتفلیکس عمل می کنند که به محض اینکه یک ویدیو تمام می شود ویدیوی بعدی شروع به پخش می کند و هم بینندگان و هم صاحبان کانال می توانند لیست پخش یوتیوب را ایجاد کنند و ایجاد لیست پخش بخش مهمی از استراتژی برند شما در یوتیوب است.

لیست های پخش بیشتر در نتایج جستجوی یوتیوب رتبه بندی می شوند و در واقع بسیاری از نتایج جستجو یک بخش جداگانه برای لیست‌های پخش مرتبط دارند و اگر توضیحات و عنوان لیست پخش شما بر اساس آنچه افراد جستجو می کنند بهینه شود آن رتبه بالاتری خواهد داشت و شانس شما را برای به دست آوردن بازدید های بیشتر افزایش می دهد و با محدودیت ۵۰۰۰ کاراکتر برای توضیحات که می توانید به طور طبیعی کلمات کلیدی را که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند را ادغام کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرار دادن ویدیو های خود در بالای نتایج جستجو راهنمای ما در مورد سئو یوتیوب است.

ویدیوهای موجود در فهرست پخش

ویدیوهای موجود در فهرست پخش

ویدیو های موجود در فهرست پخش شانس بیشتری برای نمایش به عنوان ویدیو های پیشنهادی به بینندگان دارند و یوتیوب ترجیح می دهد ویدیو های مرتبط با موضوع را در ستون ویدیو های پیشنهادی نشان دهد و حتی زمانی که شخصی یکی از ویدیو های شما را خارج از آن لیست پخش تماشا می کند که می توانند به عنوان پیشنهاد ارائه شوند.

نحوه نمایش لیست پخش و ویدیوی همان کانال را در بخش پیشنهادی ببینید و با ایجاد لیست های پخش شانس خود را برای کشف شدن در یوتیوب افزایش می دهید.

فهرست‌ پخش برای افزایش تعامل

فهرست‌ پخش برای افزایش تعامل

راه‌ های زیادی وجود دارد که می‌ توانید از فهرست‌ های پخش برای افزایش نرخ تعامل یوتیوب استفاده کنید و می‌ توانید بازدید کنندگان را به ویدیو هایی که می‌ خواهید به‌ طور خاص تبلیغ کنید راهنمایی کنید و قرار دادن محبوب ترین ویدیو های خود در زیر یک لیست پخش به طوری که بینندگان جدید ابتدا بهترین محتوای شما را ببینند و تمرین خوبی است که باید دنبال کنید و می توانید ویدیو ها را بر اساس موضوع و نوع مخاطب یا محتوا سازماندهی کنید و اگر طیف وسیعی از ویدیو ها را در کانال یوتیوب خود داشته باشید و به ویژه برای بینندگان مفید است که پیمایش و کشف محتوایی که بیشتر مورد علاقه آنهاست را آسان خواهد بود.

لیست های پخش شانس اینکه بیننده پس از مصرف یکی از ویدیو های شما به کانال دیگری برود را به حداقل می رساند و ویدیوی بعدی در لیست پخش به طور خودکار پخش می شود که زمان تماشا افزایش می یابد و زمان تماشای بیشتر به معنای رتبه بندی جستجوی بالاتر است و می‌ توانید از YouTube Studio فهرست‌ های پخش را برای کانال خود ایجاد و ویرایش و مدیریت کنید.

  • مرحله ۱ : از منوی سمت چپ Playlists را انتخاب کنید و NEW PLAYLIST را در بالا سمت راست انتخاب کنید.
  • مرحله ۲ : عنوان و توضیحات اختیاری را وارد کنید و تنظیمات دید که پیشنهاد می‌ کنیم عمومی را انتخاب کنید تا مخاطبان شما بتوانند آن را مشاهده کنند را در کادر کشویی انتخاب کنید و روی ایجاد کلیک کنید و اکنون می توانید لیست پخش را مشاهده کنید.
  • مرحله ۳ : برای افزودن ویدیو ها روی مداد ویرایش در کنار لیست پخشی که ایجاد کرده‌ اید کلیک کنید.
  • مرحله ۴ : روی منوی سه نقطه کلیک کنید و Add videos را انتخاب کنید.
  • مرحله ۵ : در زیر ویدیو های یوتیوب خود و ویدیو هایی را که می خواهید به لیست پخش اضافه کنید انتخاب کنید و روی افزودن ویدیو ها کلیک کنید.
  • مرحله ۶ : برای مرتب کردن مجدد ویدیو ها در لیست پخش و ویدیو را به بالا یا پایین بکشید و رها کنید.

لیست پخش یوتیوب انتخاب شده شما آماده است و می‌ تواند توسط مخاطبان شما در بخش لیست پخش کانال شما مشاهده شود و می‌ توانید هنگام پست کردن در یوتیوب یک ویدیو را به یک یا چند لیست پخش اضافه کنید و پس از افزودن عناصر ویدیویی که می‌ توانید یک لیست پخش موجود را انتخاب کنید یا یک لیست جدید ایجاد کنید.

استفاده از عنوان و توضیحات قانع کننده

استفاده از عنوان و توضیحات قانع کننده

هنگام نام‌گذاری فهرست‌ های پخش عنوان و توضیحات قانع‌کننده‌ ای را اضافه کنید که برای جستجو هم بهینه شده‌ اند و افزودن توضیحات اختیاری است و برای هر فهرست پخشی که ایجاد می‌ کنید آن را یک مرحله اجباری کنید تا برای جستجو های خاص نشان داده شود و ترفند این است که بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که بینندگان شما ممکن است در جستجوی آنها باشند و مرتبط با ویدیو های موجود در لیست پخش شما هستند و عنوان و توضیحات باید دقیقاً نمایانگر محتوایی باشد که تماشاگران در لیست پخش شما خواهند دید و در مورد آن فکر کنید و اگر مطمئن نبودید که چه چیزی در آن وجود دارد و در حالی که یوتیوب به شما امکان می دهد تا ۵۰۰۰ کاراکتر به توضیحات اضافه کنید و در نتایج جستجو کوتاه می شود و توضیحات خود را با جزئیاتی بارگیری کنید که در عین خلاصه کردن مختصر آنچه در لیست پخش است توجه را جلب کند.

انتخاب بهترین ویدیو در ابتدا

انتخاب بهترین ویدیو در ابتدا

با قرار دادن بهترین ویدیوی خود در ابتدا لیست های پخش را سازماندهی کنید و ایده این است که محتوای برتر خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید و زمان تماشا را افزایش دهید و افزایش زمان تماشا و نرخ تعامل کانال را بیشتر بهبود می‌ بخشد و از طریق YouTube Creator Studio پیدا کنید که کدام ویدیو ها جدید ترین مشترکین را به همراه دارند یا بیشترین زمان تماشا را دارند و برای بینش قوی‌تر از ابزاری مانند Sprout Social استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی با مخاطبان شما طنین‌ انداز می‌ شود و ویژگی‌ هایی را تعیین کنید که باعث تعامل بیشتر می‌ شوند و البته این برای هر فهرست پخشی که در یوتیوب ایجاد می‌ کنید و قابل اجرا نیست و می‌ خواهید بر اساس متن تصمیم بگیرید که آیا ویدیو در لیست پخش قرار می‌ گیرد یا خیر و گاهی اوقات باید روایتی را که می خواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید.

داشتن روایت در ویدیو یوتیوب

داشتن روایت در ویدیو یوتیوب

ویدیو های موجود در لیست پخش باید جریانی برای آنها داشته باشد و بر اساس آنچه کانال شما در مورد آن است و در مورد موضوعات و دسته بندی های مناسب تصمیم بگیرید و مانند قسمت‌ های یک برنامه تلویزیونی که بینندگان باید مشتاق باشند که بدانند ویدیوی بعدی در لیست پخش درباره چیست و اگر ویلاگ ایجاد می کنید را در هر ویدیو با یک حلقه پایان دهید و به بینندگان خود بگویید چه چیزی در راه است و لیست پخش خود را بر اساس این ترتیب مرتب کنید و شاهد افزایش بازدیدهای خود باشید و مطمئن شوید که آنها به ترتیب درستی چیده شده‌ اند تا بینندگان متوجه شوند که چه چیزی در آینده رخ می‌ دهد.