بیوگرافی مهدی شجاری
بیوگرافی مهدی شجاری mehdi-shojaei بلاگر حوزه موبایل و تکنولوژی است و صفحه یوتیوب موبونیوز نزدیک به 100 هزار مشترک دارد
بیوگرافی مهدی شجاری mehdi-shojaei بلاگر حوزه موبایل و تکنولوژی است و صفحه یوتیوب موبونیوز نزدیک به 100 هزار مشترک دارد
مهدی شجاری را بی شک می توان پسر یکه تاز دنیای تکنولوژی در ایران نامید و یک دهه هفتادی علاقمند به موسیقی سنتی و رپ و فناوری که جاده تک بلاگری را برای دیگران آسفالت کرده است و افرادی که به دنبال بررسی و اطلاعات و مشخصات یک گوشی می باشند می توانند در پیج اینستاگرامی و کانال یوتیوب موبونیوز بررسی های جامعی از تمام گوشی های موبایل پیدا کنند.
موبونیوز با داشتن هزاران پست مفید و ماحصل بیش از ۷ سال تلاش مستمر شبانه روزی شجاری در حوزه تکنولوژی با محوریت گوشی موبایل بوده است و همه این پست ها حتی اولین پست های آن اطلاعاتی مفید درباره دنیای تکنولوژی و فناوری ارائه می دهند و شما نمی توانید هیچ پست دلی یا عکس مهدی شجاری و عکس های سلفی او را در آن مشاهده کنید.
مهدی شجاری یکی از فعالان حوزه تکنولوژی است که از سال ۱۳۹۳ کانال یوتیوب مهدی شجاری با نام موبونیوز را راه اندازی کرد و تا به امروز با داشتن ۶۶۸ ویدیو و ۲۰۵ هزار سابسکرایبر یکی از بهترین صفحات یوتیوب فارسی در حوزه خرید گوشی و تکنولوژی است.
مهدی شجاری با ماجراجویی در دنیای تکنولوژی تجربه های خودش در این حوزه را با لحنی واضح و شیوا در اختیار مخاطبان قرار می دهد و اگر قصد خرید گوشی و مقایسه انواع گوشی ها را دارید به هیچ وجه از ویدیو های صفحه موبونیوز غافل نشوید.
مهدی شجاری کسی است که با نام موبونیوز به صورت تخصصی در حوزه ی موبایل و تکنولوژی فعالیت دارد و در اینستاگرام و یوتیوب توانسته شناخته شود.
او درحال حاضر در اینستاگرام ۱٫۳ میلیون فالوور دارد و در یوتیوب ۱۳۴ هزار نفر سابسکرایبر دارد و مهدی شجاری ساکن ایران است و یکی از افرادی است که در ایران و از طریق تولید محتوای ارزشمند توانسته است درآمد دلاری داشته باشد.
در سال ۹۳ پیج اینستاگرام موبونیوز راه اندازی شد و اولین پست اینستاگرامی موبونیوز در ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۳ مصادف با ۱۵ رمضان منتشر شد اما مهدی شجاری از تابستان ۹۷ تولید محتوا را به طور جدی در آن آغاز کرد.
مهدی شجاری فالور های خودش را موبوبکس می نامد و تعداد رفقای کنونی او در دنیای اینستاگرام به بیش از ۱ میلیون نفر رسیده است و تمام پست های اینستاگرامی مهدی شجاری در کانال یوتیوب خود او هم منتشر می شود و در ایران نمی توانید فردی قدرتمند تر و فعال تر از مهدی شجاری در دنیای یوتیوب پیدا کنید و صفحه یوتیوب موبونیوز مهدی شجاری نزدیک به ۱۰۰ هزار سابسکرایب دارد که در نوع خودش بی نظیر می باشد و کمتر کسی در ایران توانسته در یک زمینه تخصصی به این عدد برسد و واقعاً موفقیت بزرگی برای مهدی محسوب می شود.
مهدی شجاری علاوه بر پیج کاری خود پیج شخصی هم دارد که در آن پیج در ۱۸ تیر ۹۵ ویدیویی منتشر کرده که یکی از جنجالی ترین پست های این پسر بلاگر در اینستاگرام می باشد و به وضوح نشان می دهد که از فرش به عرش رسیده است.
از آنجایی که از اول کار او با مخاطب ارتباط گرفته است و دوست دارد تمام کامنت ها را خودش جواب دهد ولی متأسفانه نمی رسد و در حالی که اوایل کار ۳۰۰ یا ۴۰۰ کامنت که در اینستاگرام و یوتیوب بود را جواب می داد ولی الان تعداد کامنت ها زیاد شده است که او همه ی کامنت ها را می خواند ولی تنها جایی که نیاز باشد جواب می دهد.
ویدیو جنجالی مهدی شجاری در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ با انتشار ویدیویی با عنوان مرگ خاموش اینترنت در ایران و در اینستاگرام موبونیوز انتقاد خود را نسبت به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کرد که با حمایت کسب و کار های اینترنتی مواجه شد و این ویدیو نزدیک به ۸ میلیون بازدیدکننده داشت و بیش از ۴۰ هزار کامنت گرفت.
فامیلی مهدی شجاری است اما اکثر افراد در گوگل او را با فامیلی شجری جستجو می کنند و خیلی ها محمد مهدی شجاری را با بازیکن تیم ملی فوتسال ایران بنام محمد شجری اشتباه می گیرند و از قضا مهدی فاصله سنی کمی با این بازیکن دارد و کمی هم شبیه او است.
مهدی شجاری در صفحه اینستاگرام خودش توضیح می دهد که بسیاری از افراد فکر می کنند من بازیکن سابق تیم ملی فوتسال هستم اما این اتفاقی است که این روز ها در فضای اینستاگرام زیاد می افتد و ادعا های دروغ و پذیریفته شدنش توسط مردم و چه آدم هایی که برای خودشان رزومه و سابقه تقلبی ساخته اند و چه مردمی که بدون هیچ تحقیقی آنها را باور کرده اند و در شبکه های اجتماعی هیچ حرفی را بدون تحقیق و جستجو باور نکنید.
یکی از راه هایی که مهدی این اطلاعات را به دست آورده است و تجربه فروشندگی و برقراری ارتباط او با بازاریان بود و مهدی معتقد است که اکثر مقالات گوگل و محتوا هایی که در یوتیوب به زبان فارسی درباره گوشی های هوشمند تولید می شوند از نظر محتوایی خیلی قوی نمی باشند و مقالات انگلیسی را انتخاب می کند و آنها را ترجمه می کند که این امر دلیل اصلی موفقیت مهدی در این حوزه می باشد.
با اینکه امروزه همه در فضای اینستاگرام مشغول تولید محتوا می باشند و نسبت به قبل رشد در اینستاگرام سخت تر شده است و اما پیج هایی هم هستند که به دلیل تولید محتوای جذاب و کاربردی رشد خوبی داشته اند و از نظر مهدی شجاری در اینستاگرام می توان فعالیت کرد و موفق بود و اگر کمی خلاقیت داشته باشید و تولید محتوای جذاب و جدیدی ارائه دهید در یوتیوب قضیه فرق می کند و امکان رشد کردن نیاز به ممارست و تلاش مداوم و سرسختانه دارد.
او هیچ نظری در مدت زمان رسیدن به ۱۰ هزار فالوور ندارد و به نظر مهدی شجاری هر کسی می تواند برحسب محتوایی که تولید می کند مخاطب جذب کند ولی پیشنهادی که او می دهد این است که زیاد به فکر پول نباشید و بجای آن عددی که ممکن است کمتر یا بیشتر شود به فکر ارتباط با شرکت ها و فروشگاه های مختلف باشید و اگر در این حوزه خواستید کار کنید و این ارتباطات شکل گرفت مسیر های جدیدی باز شده و در دل آن مسیر ها درآمدزایی خواهید کرد.
قبلاً همه ی کار ها را خود مهدی انجام می داد مثل ویدیو گرفتن ، تدوین ، ادیت کردن ، تولید محتوا ، ایده پردازی و به همین دلیل مجبور بود روزی ۱۸ ساعت سخت کار کند ولی الان با توجه به توسعه کارش از افرادی برای این کار استفاده می کند.
مهدی شجاری از ابتدای کار هدفی داشت و می خواست رسانه خود را به جایی برساند و بیزینس موفقی داشته باشد و از نظر او اگر کسی بخواهد در یوتیوب و اینستاگرام و حتی در کارش موفق باشد با سخت کار کردن می تواند جواب بگیرد.
جنس مخاطب اینستاگرام با یوتیوب فرق می کند و مخاطب اینستاگرام کم حوصله تر از یوتیوب می باشد ولی با این وجود مهدی شجاری هر محتوایی که در یوتیوب بارگذاری می کند را هم در اینستاگرام آپلود می کند و اگر بیشتر از ۱۰ دقیقه بود و جاهایی که بیش از حد توضیح داده شده است را حذف می کند که ۱۰ دقیقه کامل شده و در ۱۰ اسلاید قرار بگیرد.
پیشنهاد خیلی ها این است که ویدیو ها را در یک جا مثلاً یوتیوب بگذارند و در اینستاگرام با یک تیزر اعلام کنند که همچین ویدیویی در یوتیوب است و اما به دلیل اینکه مهدی شروع کارش بر خلاف یوتربر ها از اینستاگرام بوده است و دوست ندارد آن وفاداری که مخاطبان اینستاگرام به او داشته اند را زیر پا بگذارد و برای او اهمیت زیادی ندارد که از ویدیو های خود در دو جا یعنی اینستاگرام و یوتیوب استفاده کند و حتی اگر از ویو های او کم شود.
مهدی در اوایل کار خودش از کانال های مختلف اقدام به سرچ کردن و گردآوری محتوا و در نهایت بهینه سازی آن می کرد که واقعاً به زمان زیادی احتیاج داشت و او در حال حاضر با دادن یکسری عناوین به نیروی تولید محتوا کارش را راحت کرده است و آنها وظیفه تحقیق و جمع آوری دیتا های مرتبط با آن موضوعات را دارند و از این رو زمان ساخت ویدیو ها به شدت کاهش یافته است.
مهدی شجاری با آماده کردن متنی که می خواهد جلوی دوربین بگوید را ۱۵ دقیقه بدون اینکه بنویسد مطالب را می گوید و بعد تدوینگر کار تدوینش را انجام می دهد و او در اوایل کارش مطالب را می نوشت و در بسیاری از اوقات حتی آنها را حفظ می کرد تا کارش را جلو ببرد.
مهدی هر موقع هر کاری که می خواست انجام دهد به کمترین بُعد های منفی آن کار هم نگاه نمی کرد و او معتقد است اگر آدم استعداد و پشتکار را کنار هم داشته باشد کارش خیلی خفن تر می شود و اگر استعداد نداشته باشد پشتکاری می تواند به تنهایی اثر بخش باشد.
خیلی ها به مهدی شجاری می گفتند که اگر اینستاگرام فیلتر شود و یوتیوب کلاً ببندد و بفهمند که تو فارس زبانی و با اما و اگر و از این حرف ها شکست خواهی خورد و اما مهدی شجاری در مقابل این افراد ایستاد و گفت تا وقتی که من هستم و کار می کنم و هر موقع مشکلی پیش آمد سریع یک گزینه ی دیگری را انتخاب کرده و وقتم را روی آن می گذارم و هیچوقت به منفی ها توجه نمی کنم.
درآمد یوتیوب در ایران چالش بزرگی برای همه است و مهدی شجاری از طریق یکی از اقوامشان که در خارج از کشور هست اقدام می کند و با هیچ شرکت واسطه ای کار نمی کند و او یک مقدار از آن پول هایی که از یوتیوب کسب کرده را از طریق ارز دیجیتال تبدیل و دریافت کرده است و در حالت کلی مهدی شجاری به چشم پس انداز به درآمد یوتیوبش نگاه می کند و خداراشکر درآمدی که از اینستاگرام دارد او را در ایران ساپورت می کند.