کاربرد بازاریابی یوتیوب

کاربرد بازاریابی یوتیوب

بازاریابی یوتیوب یا یوتیوب مارکتینگ یک روش قدرتمند از استراتژی‌ ها و تاکتیک‌ هایی برای تبلیغات خدمات و یا محصولات برندهای مختلف است

امیر آمون | ۴ اسفند ۱۴۰۲ |

یوتیوب با بیش از ۲٫۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دومین پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی در جهان است و اما پایگاه کاربران بزرگ یوتیوب تنها دلیلی نیست که برند ها نباید روی آن بخوابند و پلتفرم را در استراتژی بازاریابی اجتماعی خود لحاظ کنند و داده های اخیر Sprout Social نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای سرگرمی و آموزش و تجزیه و تحلیل محصول به یوتیوب روی می آورند و بازاریابی بر روی پلتفرم می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد و روابط قوی تری ایجاد کند و سئو سایت را تقویت کند و ترافیک با تبدیل بالا را افزایش دهد و بازاریابی یوتیوب فرآیند تبلیغ برند و محصول یا خدمات شما در یوتیوب است و بازاریابان از یوتیوب سه راه استفاده می کنند و بیش از ۵ میلیارد ویدیو در یوتیوب وجود دارد که در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوا آپلود می شود و درک نحوه عملکرد الگوریتم یوتیوب و بهینه سازی ویدیو های خود بر این اساس کلیدی برای به دست آوردن دید است.

ایجاد ویدیو های اصلی : یوتیوب یک پلتفرم میزبانی ویدیو است و انتشار ویدیو های با کیفیت بالا کلید موفقیت در این پلتفرم است.
شراکت با اینفلوئنسر ها : دلیلی وجود دارد که برند ها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای بازاریابی تأثیرگذار یوتیوب خرج کردند و این پلتفرم مکانی عالی برای کار با سازندگان و ایجاد اعتبار در جایگاه شما است.
اجرای تبلیغات ویدیویی : ۷۰٪ از مصرف کنندگان می گویند که محصولی را پس از دیدن آن در یوتیوب خریداری کرده اند و اجرای تبلیغات روی پلتفرم می تواند بازدهی بالایی برای برند شما داشته باشد.

اهمیت بازاریابی یوتیوب

اهمیت بازاریابی یوتیوب

آخرین آمار یوتیوب همگی به یک حقیقت اشاره دارد که بازاریابان و مصرف کنندگان عاشق ویدیو هستند و تحقیقات نشان می‌ دهد که احتمال اشتراک‌گذاری ویدیو ها با دوستان و خانواده نسبت به سایر انواع محتوا ۲ برابر بیشتر است و هیچ مکانی بهتر از یوتیوب برای استفاده از محتوای ویدیویی وجود ندارد و جایی که مردم روزانه بیش از ۱ میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند و بازاریابی یوتیوب مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد و در زیر چند دلیل وجود دارد که سرمایه گذاری در یوتیوب باید اولویت اصلی شما باشد.

دستیابی به مخاطبان زیاد

دستیابی به مخاطبان زیاد

یوتیوب یک پایگاه کاربر فعال و فوق العاده بزرگ دارد و انتشار مداوم محتوای باکیفیت و مشارکت با سازندگان تأثیرگذار در حوزه کاری شما می تواند در معرض دید و بازدید گسترده شما قرار گیرد و یوتیوب به شما امکان می دهد از مخاطبان بین المللی استفاده کنید که این پلتفرم در بیش از ۱۰۰ کشور به ۸۰ زبان مختلف در دسترس است و با ویژگی هایی مانند زیرنویس های ترجمه شده خودکار و ایجاد محتوای هدفمند برای مخاطبان جهانی آسان است و یوتیوب به تنهایی یک موتور جستجوی کافی بزرگ است و برای افزایش دید شما در گوگل هم عالی است و تعداد قابل توجهی از صفحات نتایج موتور های جستجو شامل چرخ و فلک های ویدیویی می شوند و بیش از ۹۴ درصد از این ویدیو ها از یوتیوب هستند و انجام تحقیقات کلمات کلیدی در گوگل و یوتیوب به شما امکان می دهد که موضوعات مناسب را انتخاب کنید و هدف جستجو را مطابقت دهید و ویدیو های خود را برای رتبه بالاتر در هر دو موتور جستجو بهینه کنید.

افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند

یوتیوب مکانی عالی برای ایجاد آگاهی از برند است و به گفته گوگل ۹۰ درصد از مردم در سراسر جهان از یوتیوب برای کشف برند ها و محصولات جدید استفاده می کنند و انتشار محتوایی مانند بررسی محصول و ویدیو های آموزشی و توضیح‌دهنده‌ ها و تبلیغات ویدیویی می‌ تواند به شما کمک کند تا در مورد کسب و کار خود اطلاعاتی را منتشر کنید و استفاده از تاکتیک‌ هایی مانند برندسازی بصری و ثبات صدای برند می‌ تواند به مخاطبان شما کمک کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند و آن را به خاطر بسپارند و یوتیوب قابل اعتماد ترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای یافتن و خرید محصولات است و اگر به دنبال ایجاد اعتبار پیرامون برند خود هستید که یوتیوب مکانی عالی برای شروع است.

توصیه‌ های ویدیویی و داستان سرایی برند ، آموزش‌ های بصری، بررسی‌ های عملی و نمایش‌ های زنده تنها چند راه هستند که می‌ توانید نحوه حل مشکلات محصولتان را روشن کنید و شراکت با سازندگان در جایگاه خود هم می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه کمک کند.

افزایش فروش و ترافیک

افزایش فروش و ترافیک

بازاریابی یوتیوب می‌ تواند تأثیر مثبتی بر نتیجه شما داشته باشد و در واقع ۸۱ درصد از بازاریابان می گویند که ویدیو مستقیماً فروش کسب و کار آنها را افزایش داده است و با ویژگی‌ های خرید یوتیوب مانند کارت‌ ها و صفحه‌ های پایانی و فروشگاه‌ های کانال و محصولات برچسب‌گذاری شده که بازاریابان فرصت‌ های زیادی برای فروش محصولات داخلی و خارجی از طریق پلتفرم دارند.

یوتیوب یک ابزار موثر تولید سرنخ است و همراه با استفاده از ویژگی هایی مانند تبلیغات فرم سرنخ که می توانید تبلیغات وبینار و تریلر های دوره آنلاین را به اشتراک بگذارید تا افراد را تشویق به ثبت نام کنید و می‌ توانید پیوند هایی به صفحات فرود و آهن‌ربای سرب در توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید و ویدیو های خود را در پلتفرم های دیگر مانند رسانه های اجتماعی یا وب سایت ها به اشتراک بگذارید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.

استراتژی بازاریابی یوتیوب

استراتژی بازاریابی یوتیوب

یوتیوب می تواند استراتژی بازاریابی موجود شما را تقویت کند و می تواند به تنهایی به یک جریان درآمد اضافی برای کسب و کار شما تبدیل شود و کانال‌ هایی که معیار های واجد شرایط بودن YouTube Partner Program را دارند و می‌ توانند از ویدیو های خود کسب درآمد کنند و بر اساس تعداد بازدید ها و تعامل کسب درآمد کنند و بازاریابی یوتیوب رقابتی است که اگر به درستی انجام شود بسیار سودمند است و ایجاد کانال و انتشار ویدیو کافی نیست و برند ها باید به طور استراتژیک به فرآیند برنامه ریزی و تولید و توزیع محتوا روی پلتفرم نزدیک شوند تا موفقیت ملموس را ببینند و برخی از بهترین روش‌ های آزموده‌ شده برای استفاده حداکثری از بازاریابی یوتیوب و رشد کسب‌ و کار با استفاده از این پلتفرم آورده شده است.