اشتباهات تولید محتوا در یوتیوب

اشتباهات تولید محتوا در یوتیوب

پس از راه اندازی کانال یوتیوب و در اولین روز های فعالیت در یوتیوب و به خطر عدم آشنایی با فضای آن یوتیوبرها اشتباهات زیادی مرتکب می‌ شوند و آسیب زنندست

امیر آمون | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ |

در صورت تکرار اشتباهات رسیدن به یک یوتیوبر موفق دشوار خواهد بود و از آنها اجتناب کنید و در واقع یک نویسنده و ویراستار و خلاق یا فقط حرفه ای بودن و دانستن تمایز بین زمانی است که چیزی برای شروع آماده است یا زمانی که واقعاً باید آن را اصلاح کنید و در واقع هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که می توانید صرف ویرایش یا به کمال رساندن چیزی کنید وجود ندارد و بسیار مهم است که کار خود را زودهنگام شخصی سازی کنید و بفهمید که چه چیزی باعث می شود کارتان خوب است و در حال پیشرفت باشد و اولین چیزی که باید دریابید این است که چه چیزی مهم‌تر است و چیزی که هرگز نمی‌ توانید نادیده بگیرید و بتوانید آن عناصر را اولویت بندی کرده و از بقیه متمایز کنید و برای کمک به شما در این زمینه اینها اشتباهات کلیدی هستند که باید هنگام راه اندازی یک کانال یوتیوب از آنها اجتناب کنید.

نادیده گرفتن کیفیت تصویر ویدیو

نادیده گرفتن کیفیت تصویر ویدیو

هیچ چیز به اندازه عناوین و تصاویر کوچک ویدیو به وضوح یا مستقیم روی عملکرد ویدیو و رشد کانال تأثیر نمی گذارد و جایی است که برند شما با ناخودآگاه مخاطب درگیر می شود و آنها را وادار به کلیک کردن می کند و اولویت دادن به ویرایش ویدیو بدون در نظر گرفتن بهترین تصاویر کوچک برای کاربران جدید یوتیوب کاملاً رایج است و اگر تصویر کوچک پر جنب و جوش اما ساده باشد و احتمال کلیک کردن روی یک ویدیو بیشتر است و استفاده از تصاویری که شلوغ و بیش از حد شلوغ به نظر می رسند توصیه نمی شود و حتی قبل از فیلمبرداری یک یوتیوبر باید به این فکر کند که چگونه ویدیو را عنوان کند تا بیشترین بازدید را به دست آورد.

  • نماهای اکشن بگیرید تا بینندگان را مجذوب خود کنید
  • متن بندانگشتی کوتاه اما موثر را در فونت های خوانا قرار دهید
  • از رنگ های مکمل استفاده کنید
  • طراحی ساده

جاناتان بی آلن به‌ طور آنلاین با نام MrBallen شناخته می‌ شود و او یک مثال عالی برای استفاده از قوانین تصویر کوچک عالی و ثابت برای همه ویدیو هایش است و کانال او که بر کالبد شکافی پرونده های جنایی واقعی و سایر اسرار تمرکز دارد و از آزمایش عناوین و تنظیمات قالب ترسی ندارد و آزمایش عنوان او آهسته و تدریجی است و تغییرات معمولاً فقط در طول زمان قابل توجه است و برند او از طریق این فرآیند قابل تشخیص است و به مخاطبانش اجازه می دهد تا به طور غریزی بر اساس تجربیات گذشته خود با محتوای او واکنش نشان دهند و اگر چه ممکن است شیک ترین طراحی را نداشته باشد و اما بلافاصله توجه بینندگان را در یک تابلوی پیشنهادی جلب می کند و کانال او در مجموع بیش از ۱ میلیارد بازدید داشته است.

اجتناب از آزمایش به درستی

اجتناب از آزمایش به درستی

خودتان را به خاطر مرتکب یک اشتباه جزئی در حین آزمایش با کانال یوتیوب خود سرزنش نکنید و در واقع آزمایش نکردن بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید و شما برخی چیز ها را امتحان خواهید کرد که با شکست مواجه می شوند و اما اگر هرگز آن را امتحان نکنید و به عنوان مثال YouTube Shorts را در نظر بگیرید و این فرمت ویدیویی عمودی و زیر ۱ دقیقه ۲ سال پیش منتشر شد و برخلاف آنچه که اکثر سازندگان به آن عادت دارند آن ویدیو های طولانی و افقی است و اما پاداش برای کسانی که مشتاق آزمایش هستند فوق العاده بوده است.

تثبیت بیش از حد بازدید ها

تثبیت بیش از حد بازدید ها

گرفتار شدن در تعقیب دیدگاه ها آسان است و از این گذشته ابتدا باید بینندگان را افزایش دهید تا از کانال یوتیوب خود کسب درآمد کنید و به عنوان یک تولید کننده محتوا امرار معاش کنید و کسب بازدید و مشترکین آسان نیست و یک نظرسنجی نشان داد که رسیدن به ۱۰۰ مشترک حدود ۲ ماه طول می کشد و کاربران یوتیوب باید برای پرورش مخاطب زمان بگذارند و هنگامی که به درستی انجام می شود و انتظار داشته باشید که در طول زمان پاداش انجام بسیاری از کار های کوچک را به درستی ببینید و برای به دست آوردن ۱۰۰۰ مشترک اول یا تکرار موفقیت ویروسی ابتدا باید مراحلی را که مقدم بر این اهداف هستند درک کنید و به دست آوردن بازدید و مشترکین بیشتر در صورت تحقق این متغیر های پشت صحنه امکان پذیر است و معیار ها به طور مداوم به تصاویر کوچک و عناوین برای ویدیو های یوتیوب حیاتی اشاره می کنند و این ویژگی ها بینندگان را تشویق می کند تا روی ویدیو ها کلیک کنند و در نتیجه نرخ کلیک را افزایش می دهد.

  • برداشت ها : تعداد دفعاتی که تصویر کوچک یک ویدیو مشاهده شده است و یوتیوب ابزار مفیدی برای ردیابی این برداشت‌ها از برگه Analytics ارائه می‌ کند.
  • نرخ کلیک : درصد بینندگانی که یک ویدیو را پس از دیدن تصویر کوچک آن تماشا کردند و به طور معمول بیش از نیمی از ویدیو ها و کانال ها دارای CTR 2-10٪ هستند و ویدیو های جدیدتر هم تمایل به کاهش CTR دارند و اگر در ابتدا کم است ناامید نشوید.
  • میانگین مدت زمان مشاهده : میانگین زمانی که بینندگان صرف تماشای یک ویدیو می کنند و هدف گذاری برای میانگین مدت زمان نمایش بالای ۵۰ درصد برای الگوریتم جستجوی یوتیوب خوب است و مردم از مشاهده محتوای شما نهایت لذت را می برند.
  • زمان تماشا : مدت زمانی که بینندگان برای تماشای یک ویدیو صرف می کنند و یوتیوب این را با شمارش تعداد ساعاتی که بینندگان محتوای شما را در ۳۶۵ روز گذشته تماشا کرده‌ اند اندازه‌گیری می‌ کند و در حالی که هیچ قانون مشخصی برای زمان تماشا وجود ندارد و یوتیوب ۴۰۰۰ ساعت تماشا را ارزش یک برنامه مشارکت یوتیوب در نظر می‌ گیرد.
  • منبع ترافیک : جایی که مردم ویدیویی را در یوتیوب پیدا کرده و تماشا می کنند و بسیاری از ترافیک را می توان در یوتیوب به دست آورد و عمدتاً از ویژگی های مرور و صفحات کانال یا کارت های کمپین می‌ توانید منابع ترافیک را از کارت نوع منبع ترافیک یوتیوب بررسی کنید.
  • بینندگان جدید در مقابل بینندگان بازگشتی : مقایسه بینندگان جدید و بازگشتی کانال یک فرد برای اندازه‌گیری این میزان که می‌ توانید از معیار های بازگشت و بازدیدکنندگان جدید یوتیوب داده‌ هایی دریافت کنید که مخاطبان شما تا چه حد به دست می‌ آورند یا حفظ می‌ کنند.

عدم تحقیق در تولید ویدیو

عدم تحقیق در تولید ویدیو

تحقیقات گاهی اوقات می تواند خسته کننده یا استرس زا باشد و اما برای پیشرفت به عنوان یک یوتیوبر موفق ضروری است و به کانال های مرتبط با کانال خود نگاه کنید و با باز کردن برنامه یوتیوب و انجام جستجو های اولیه شروع کنید و پس از آن این نکات را برای کمک به تولید ویدیو در نظر بگیرید.

  • فعالیت های کانال رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
  • خود را به جای آنها بگذارید و نقاط ضعف آنها را در نظر بگیرید و اگر جای آنها بودید چگونه محتوای آنها را بهبود می بخشید و این به شما کمک می کند تا هویت خود را تعریف کنید.
  • به موضوعاتی که بینندگان به دنبال آن هستند نگاه کنید.

داشتن تجهیزات گران

داشتن تجهیزات گران

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که یوتیوب ها مرتکب می شوند این است که تمام منابع خود را روی تجهیزات گران قیمت متمرکز می کنند و یک دوربین با کیفیت بالا و چراغ‌ های تولیدی و یک میکروفون مناسب ویدیو های شما را عالی جلوه می‌ دهد و اما کیفیت ویدیو همیشه بازدید یا مشترکین را تضمین نمی‌ کند و در واقع شما واقعاً نباید از اینها استفاده کنید مگر اینکه دلیل خوبی وجود داشته باشد و آن کیفیت را به روی بخش بزرگی از مخاطبان بالقوه خود که به بالا ترین سرعت ممکن اینترنت دسترسی ندارند و ۸k برای کسی که در اتوبوس شما را با تلفن خود تماشا می کند چه اهمیتی دارد.

تجهیزات سطح بالاتر هم به تنظیمات و پردازش بیشتری نیاز دارند که انتشار محتوای بیشتر و تمرکز بر خود محتوا را بسیار سخت‌تر می‌ کند و در عوض با گسترش تخصص ایجاد و ارتقای خود مانند درک نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تولید ویدیو های بهتر یا ایجاد تصاویر کوچک فوق العاده شروع کنید و نکته کلیدی این است که منابع خود را برای ایجاد محتوای جذاب و جذاب برای بینندگان خود سرمایه گذاری کنید و تنظیمات خود را توسعه دهید تا تمرکز بر ساخت ویدیوهای عالی تا حد ممکن آسان شود.