کاربرد RPM یوتیوب
RPM با تقسیم درآمد تخمینی بر کل بازدیدها در همان دوره زمانی در YouTube Premium، ممبرشیپ کانال ، Super Chat و Super Stickers و تمام راه های درآمدی است
RPM با تقسیم درآمد تخمینی بر کل بازدیدها در همان دوره زمانی در YouTube Premium، ممبرشیپ کانال ، Super Chat و Super Stickers و تمام راه های درآمدی است
ساده ترین راه برای محاسبه درآمد مورد انتظار برای یک کانال یوتیوب از طریق CPM که هزینه در هر میلیون است و Mille کلمه لاتین هزار است و CPM هزینه ای است که تبلیغ کننده برای ۱۰۰۰ نمایش یا بازدید می پردازد و به عنوان یک سازنده محتوای یوتیوب می توانید از تبلیغات درآمد کسب کنید و به عنوان یک قاعده کلی یوتیوب ۴۵٪ از درآمد تبلیغات را نگه می دارد و ۵۵ درصدی که دریافت می کنید به عنوان RPM یا درآمد در هر میلیون شناخته می شود و در حالی که CPM و RPM بسته به عواملی مانند مکان و موضوع محتوای شما به طور قابل توجهی متفاوت است و Statista گزارش می دهد که میانگین CPM در یوتیوب در ایالات متحده ۹٫۶۱ دلار است و به این معنی است که میانگین RPM بین ۵٫۲۸ دلار است.
در ۵ دلار در دقیقه، برای کسب درآمد ۵۰۰ دلاری از تبلیغات، به ۱۰۰۰۰۰ بازدید در ماه نیاز دارید. این عدد (۱۰۰۰۰۰ بازدید) زیاد به نظر می رسد، اما همانطور که ویدیوهای بیشتری را به کانال خود اضافه می کنید و تعداد مشترکین خود را افزایش می دهید، باید بتوانید بازدیدهای بیشتری داشته باشید و کانال هایی با صد ها یا هزاران ویدیو می توانند به سرعت بازدید ها را افزایش دهند و نموداری وجود دارد که نشان می دهد با مشاهده های ماهانه متفاوت چقدر درآمد خواهید داشت که بر اساس ۵ دلار دور در دقیقه است و این جدول باید به شما ایده ای درباره آنچه در یوتیوب امکان پذیر است و تعداد بازدید های ویدیویی برای کسب درآمد پاره وقت یا تمام وقت به شما بدهد و این تنها بر اساس درآمد تبلیغاتی است و چندین راه قانونی دیگر برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد.
اکثر سازندگان پردرآمد یوتیوب بر روی ویدیو های خنده دار یا سرگرم کننده تمرکز می کنند که مخاطبان جوان را هدف قرار می دهند و انواع کانال های یوتیوب می توانند درآمد قابل توجهی کسب کنند و شروع کردن یک کانال در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید و راهی عالی برای کسب درآمد با سرگرمی شما است و اما ویدیو های ویروسی که مخاطبان جوان را هدف قرار می دهند و بیشترین بازدید را دارند که منجر به بالاترین درآمد می شود.
در سال ۲۰۲۰ رایان کاجی ۹ ساله برای سومین سال متوالی پردرآمدترین ستاره یوتیوب بود و کانال Ryan’s World کاجی که والدینش با او در سن ۳ سالگی راهاندازی کردندو برای جعبهگشایی و بررسی اسباببازی های ویدیویی محبوبیت پیدا کرد.
پتانسیل کسب درآمد یوتیوب که به سختی می توانید فرصت های تجاری دیگری را پیدا کنید که برای رشد ارزش خالص تخمینی ۳۲ تا ۵۰ میلیون دلار قبل از سن ۱۰ سالگی استفاده شده است.
در سال ۲۰۲۰ MrBeast و Dude Perfect در فهرست پردرآمدترین ستاره های یوتیوب فوربس در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و این کانال ها دارای ویدیو های سرگرم کننده و خنده دار مانند شیرین کاری و عکس های ترفند هستند و با افزایش محبوبیت او MrBeast در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴ میلیون دلار به دست آورد و Dude Perfect یک گروه پنج نفره حدود ۲۳ میلیون دلار به دست آورد.
دیوید دوبریک که در رتبه نهم فهرست فوربس قرار دارد و بر سرگرمی و طنز نیز تمرکز دارد و اما با رویکردی متفاوت از MrBeast و Dude Perfect. Dobrik وبلاگ هایی را منتشر می کند که هر چیزی را از دیوید در جت جت مرد آهنین تا نکاتی برای هک کردن ماشین های فروش خودکار نشان می دهد.
محتوای متمرکز بر بازی یکی دیگر از موارد محبوب است که بسیاری از سازندگان در سال هفت رقم درآمد دارند و مارکیپلیر در فهرست فوربس رتبه پنجم را داشت و پرستون آرسمنت در رتبه ششم قرار گرفت و Markiplier با مجموعه عظیمی از ویدیو ها که بازی های ویدیویی مختلف را پوشش می دهد و بیش از ۳۰ میلیون مشترک جمعآوری کرده است و Arsement صاحب چند کانال بازی در یوتیوب است که در ابتدا با ویدیو های Minecraft محبوبیت پیدا کرد.
بسیاری از پردرآمد ترین ستاره های یوتیوب از محبوبیت خود در یوتیوب استفاده کرده اند تا خط تولید خود را راهاندازی کنند یا قرارداد های صدور مجوز زمین با شرکت های بزرگ راهاندازی کنند و به عنوان مثال خط Kaji شامل هزاران محصول Ryan’s World است که در Walmart Target و دیگر خرده فروش های بزرگ در دسترس هستند و Dude Perfect با Nerf کار کرده است تا محصولات مارکی ایجاد کند که بچه ها و آنهایی که قلباً جوان هستند که می توانند برای عکس های ترفند خود در خانه استفاده کنند.
به طور طبیعی برخی از یوتیوبرها هم به دلیل ستاره بودن خود معاملات تلویزیونی یا فیلمی را به دست آورده اند و بخشی از درآمد هنگفت کاجی از سریال نیکلودئون بدست می آید و در چند سال گذشته تعداد فزاینده ای از ستاره های یوتیوب هم با افزایش فالوور در پلتفرم های ویدیویی دیگر مانند TikTok پول نقد کردند و روندی که به نظر می رسد احتمالاً ادامه خواهد داشت.