قابلیت های یوتیوب شورت

قابلیت های یوتیوب شورت

یوتیوب شورت YouTube short به ویدیو های کوتاهی گفته می شود که یوتیوب در سال ۲۰۲۰ برای رقابت با ریلز اینستاگرام و تیک‌ تاک آنها را معرفی کرد

امیر آمون | ۱۶ مهر ۱۴۰۲ |

یوتیوب از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۵ خانه گرایش‌ های ویدیویی بی‌شماری و بسیاری از اشکال سرگرمی بوده است و YouTube Shorts یک محتوای ویدیویی عمودی و کوتاه است که با استفاده از تلفن هوشمند ایجاد شده و مستقیماً در برنامه یوتیوب آپلود می شود و با استفاده از ابزار های ایجاد داخلی یوتیوب که می توانید ضبط ، ویرایش و اضافه کردن موسیقی از برچسب های اصلی از جمله Sony ، یونیورسال ، وارنر و متن متحرک اضافه کنید و سرعت فیلم خود را کنترل کنید و چندین کلیپ ویدیویی ۱۵ ثانیه ای را با هم ویرایش کنید و شورت خود را بسازید.

بینندگان Shorts شما می‌ توانند در حین مشاهده ویدیو و کانال شما را به اشتراک بگذارند و نظر بدهند و لایک کنند و نپسندند یا مشترک شوند و برخلاف سایر برنامه‌ های ویدیویی کوتاه مانند استوری اینستاگرام و اسنپ چت که محتوا ناپدید نمی‌شود و در یوتیوب باقی می ماند.

استفاده از YouTube Shorts

استفاده از YouTube Shorts

YouTube Shorts که در ابتدا در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ در هند راه اندازی شد و در ۱۸ مارس ۲۰۲۱ در سراسر ایالات متحده منتشر شد و به سرعت از ۶٫۵ میلیارد بازدید روزانه در سراسر جهان گذشت و Shorts سرانجام در ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۱ در حالت بتا در ۱۰۰ کشور در سراسر جهان منتشر شد.

معاون مدیریت محصول یوتیوب فرمت ویدیو را به عنوان تجربه جدید ویدیویی کوتاه فرم برای سازندگان و هنرمندانی که می‌ خواهند با استفاده از چیزی جز تلفن همراه خود ویدیو های کوتاه و جذابی فیلم‌برداری کنند را توصیف کرد و ادامه داد که شورت‌ ها راهی جدیدی برای بیان خود در ۱۵ ثانیه یا کمتر است.

ساخت محتوای ویدیویی کوتاه

ساخت محتوای ویدیویی کوتاه

ویدیوی کوتاه با یوتیوب غریبه نیست و اولین بارگذاری این کانال تنها ۱۸ ثانیه بود و اما چیزی که YouTube Shorts را متمایز می‌ کند که آن هم توانایی در تبدیل بینندگان به مشترکان کانال شما است و کاری که باید برای مارک‌ ها و سازندگان انجام شود.

وقتی در حال راه‌اندازی YouTube Shorts هستید شما می‌ توانید یک کانال کاملاً مجزا برای Shorts خود ایجاد کنید یا ویجت Shorts را در کانال اصلی خود قرار دهید و شورت خود را در کانال اصلی خود نگه دارید و این به این دلیل است که هم‌تراز کردن محتوای فید اصلی YouTube و محتوای Shorts شما در یک مکان باعث می‌ شود که مخاطبان شما راحت‌تر با ویدیو های شما درگیر بمانند و فرصت بیشتری به آنها می‌ دهد تا از Shorts به ویدیو های یوتیوب پرش کنند و در نهایت در کانال شما مشترک شوند و بینندگان می توانند Shorts شما را با ضربه زدن روی Shorts در پایین برنامه یوتیوب پیدا کنند.

مدت زمان YouTube Shorts

مدت زمان YouTube Shorts

YouTube Shorts ویدیو های عمودی با طول ۶۰ ثانیه یا کمتر هستند و شورت ها می توانند یک ویدیوی پیوسته ۶۰ ثانیه ای یا چند ویدیوی ۱۵ ثانیه ای ترکیبی باشند و اگر Short شما از موسیقی کاتالوگ یوتیوب استفاده می کند و Short شما فقط به ۱۵ ثانیه محدود می شود و یوتیوب به طور خودکار هر محتوای یوتیوب را که ۶۰ ثانیه یا کمتر باشد به عنوان یک Short دسته بندی می کند.

دسترسی به برنامه YouTube

دسترسی به برنامه YouTube
  • به اپ استور انتخابی خود iOS App Store یا Google Play وارد شوید و یوتیوب را جستجو کنید
  • برنامه رسمی یوتیوب را دانلود کنید
  • با استفاده از لاگین Google یا یک ورود جداگانه یوتیوب وارد شوید

شروع به ایجاد YouTube Short

شروع به ایجاد YouTube Short
  • روی نماد (+) روی دکمه صفحه اصلی برنامه کلیک کنید و بعد روی Create a Short کلیک کنید
  • برای ضبط یک کلیپ ویدیویی ۱۵ ثانیه ای دکمه ضبط قرمز را نگه دارید یا روی آن کلیک کنید تا ضبط شروع شود و سپس دوباره متوقف شود.
  • اگر می خواهید یک ویدیوی ۶۰ ثانیه ای کامل ضبط کنید روی عدد ۱۵ بالای دکمه ضبط کلیک کنید تا طول فیلم به ۶۰ ثانیه تغییر پیدا کند.
  • برای افزودن جلوه ها و عناصر ویژه به ویدیوی خود نوار ابزار سمت راست صفحه را مرور کنید
  • برای افزودن صدا به Short خود روی نماد افزودن صدا در بالای صفحه کلیک کنید و فقط قبل از شروع ضبط یا پس از آن در فرآیند ویرایش می‌ توانید یک آهنگ صوتی را به Short خود اضافه کنید

فقط می‌ توانید Shorts را به‌ صورت بومی در برنامه یوتیوب بسازید و این یک بازی هوشمند از یوتیوب برای نگه داشتن همه چیز در یک مکان مفید است.

آپلود و ویرایش Short

آپلود و ویرایش Short
  • پس از اتمام ضبط روی علامت تیک بزنید تا Short خود ذخیره شود
  • سپس Short خود را با افزودن یک آهنگ موسیقی ، متن و فیلتر ها نهایی کنید
  • اگر می‌ خواهید عمیق‌تر وارد ویرایش شوید روی نماد خط زمانی کلیک کنید تا زمانی که متن در خط زمانی ویدیو ظاهر می‌شود تغییر کند.
  • پس از اتمام ویرایش روی Next در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
  • جزئیات Short خود را اضافه کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید ویدیو عمومی فهرست نشده یا خصوصی باشد
  • انتخاب کنید که آیا ویدیوی شما برای کودکان مناسب است یا نیاز به محدودیت سنی دارد
  • برای انتشار ویدیوی خود روی آپلود کوتاه کلیک کنید

الگوریتم یوتیوب شورت

الگوریتم یوتیوب شورت

یوتیوب اخیراً طی مصاحبه ای با تاد شرمن که پیشرو محصول YouTube Shorts و جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد الگوریتم Shorts خود در اختیار سازندگان قرار داده است و هدف از این بحث رفع تصورات غلط رایج سازندگان درباره الگوریتم Shorts و تفاوت آن با الگوریتم یوتیوب برای ویدیو های طولانی بود.

معیار های سنتی مانند نمایش و نرخ کلیک را فراموش کنید و در دنیای شورت دیدگاه ها پادشاه هستند و در مقایسه با روش سنتی استفاده از نمایش‌ ها برای آزمایش محتوای خود و الگوریتم YouTube Shorts ساده‌تر است و اول الگوریتم Shorts در دو مرحله مجزا عمل می کند ۱٫کاوش و ۲٫بهره برداری که در ابتدا Short شما در معرض یک مخاطبان اولیه کوچک و هدفمند قرار می گیرد و اگر این گروه به خوبی با محتوای شما ارتباط برقرار کند و Short شما به مخاطبان گسترده‌ تری ارتقا می‌ یابد و این مخاطب اولیه بسیار مهم است که اگر آنها درگیر نباشند ممکن است دیدگاه های شما راکد شود.

مصاحبه با Creator Insider

مصاحبه با Creator Insider

در مصاحبه ای با Creator Insider و تاد شرمن رهبر محصول YouTube Shorts که دلیل این موضوع را توضیح می دهد و برخلاف ویدیو های طولانی که به نظر می‌ رسد بازدید های Shorts بیشتر از خود فید می‌ آیند و عنصر انتخاب آگاهانه از سوی بیننده وجود ندارد و الگوریتم Shorts را برای صد ها هزار بازدید آزمایش می کند تا مقدار آن را تعیین کند و ما می‌ توانیم تأثیر این را در معیار مشاهده‌ شده در مقابل سوایپ‌شده در تجزیه و تحلیل مشاهده کنیم و تجزیه و تحلیل‌ های Swipe-Away یک ویژگی جدید است که می‌ تواند به شما در درک نحوه تعامل بینندگان با Shorts شما کمک کند.

کارشناسان یوتیوب ما در مصاحبه اخیر با او به بینش های درخشانی دست یافتند و در واقع آنها به اندازه کافی یاد گرفتند تا به شما کمک کنند الگوریتم YouTube Shorts را شکست دهید و نیت دریافت که شورت های ۱۳ یا ۶۰ ثانیه ای بهترین عملکرد را دارند و دسته بندی های خاصی مانند ویترین های اصلی و تجربیات حسی مانند ویدیو های ASMR وجود دارد که به طور مداوم بازدید های بیشتری را جذب می کند.

کانال هایی که حداقل ۲۰۰ فیلم کوتاه منتشر کرده اند در طول زمان شاهد افزایش مداوم بازدید ها هستند و قبل از اینکه از بازدید های Shorts خود ناامید شوید و حتما تعداد زیادی از آنها را آپلود کنید و در سه ثانیه اول Short شما برای جلب توجه بینندگان بسیار مهم است.

الگوریتم و مخاطب در یوتیوب

الگوریتم و مخاطب در یوتیوب

به گفته شرمن هدف اصلی الگوریتم‌ های بلند و کوتاه این است که بینندگان را با ویدیو هایی که از نظر آنها ارزشمند هستند ارتباط برقرار کند و شرمن تأکید کرد که ضرب المثل الگوریتم فکر نکن ، به مخاطب فکر کن برای Shorts صدق می کند و دقیقاً مانند محتوای طولانی که او گفت مخاطب الگوریتم است و تفاوت هایی که در نحوه عملکرد الگوریتم برای محتوای کوتاه به دلیل فرمت منحصر به فرد آن وجود دارد.

شرمن گفت ما می خواهیم بینندگان از ویدیو ها احساس رضایت کنند و اما چیز های زیادی وجود دارد که ما به صورت کوتاه انجام می دهیم که به نوعی متفاوت هستند و بر اصول اولیه فرم کوتاه تمرکز دارند و برخلاف ویدیو های طولانی که در آن افراد به طور فعال ویدیویی را برای تماشا انتخاب می‌ کنند و بینندگان Shorts بیشتر با کشیدن انگشت در فید محتوا را کشف می‌ کنند و شرمن بیان می کند که این تمایز مستلزم یک رویکرد اندازه گیری متفاوت است.

فید های شورت در یوتیوب

فید های شورت در یوتیوب

شرمن تصریح کرد که وقتی از شما می‌ پرسند که آیا هر ویدیویی که در فید های Shorts ورق زده می‌ شود یا خیر و به‌ عنوان یک بازدید محسوب نمی‌ شود و بر خلاف سایر پلتفرم‌ ها که اولین فریم را به‌ عنوان نما در نظر می‌ گیرند و یوتیوب یک نما را برای نشان دادن یک عمل عمدی تماشا می‌ خواهد.

آستانه های دقیق به صورت عمومی به اشتراک گذاشته نمی شوند تا از بازی احتمالی سیستم جلوگیری شود و یک معیار جدید در YouTube Analytics درصد دفعاتی را که یک Short مشاهده می‌ شود در مقایسه با کشیدن انگشت روی دست نشان می‌ دهد تا به سازندگان کمک کند عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند.

طول ویدیوی کوتاه در یوتیوب

طول ویدیوی کوتاه در یوتیوب

شرمن به سازندگان پیشنهاد کرد که وقتی در مورد طول ایده‌آل یک فیلم کوتاه از آنها سوال می‌ شود داستان سرایی را بر هدف‌گذاری مدت زمان مشخصی ترجیح دهند و بیشتر ترافیک برای Shorts به جای قفسه Shorts از فید می‌ آید و تیم تصمیم گرفته است به سازندگان اجازه دهد به جای ارائه ریز عکس‌ های سفارشی و یک فریم از ویدیوی خود را به عنوان تصویر کوچک انتخاب کنند.

هشتگ ها و فرکانس ارسال

هشتگ ها و فرکانس ارسال

شرمن گفت که هشتگ مورد نیاز نیست و اما بسته به نیاز و زمینه سازنده می تواند معنادار باشد و او به پرسش فرکانس ارسال ها پرداخت و اظهار داشت که هیچ آستانه جادویی پست ها وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند و او به جای ارسال چندین ویدیو با کیفیت پایین سازندگان را تشویق کرد که وقت خود را برای تولید محتوای بهتر صرف کنند.

Shorts ممکن است در ابتدا چند صد یا هزار بازدید داشته باشد و سپس به دلیل تلاش الگوریتم برای یافتن مخاطب برای محتوا کاهش یابد و این بازدید های اولیه را می توان به عنوان اکتشافی در نظر گرفت و یوتیوب تلاش می کند به سازندگان کمک کند تا مخاطبان خود را پیدا کنند.

  • مخاطب کلید است : الگوریتم Shorts با هدف ارتباط بینندگان با محتوای ارزشمند است و بر درک و خدمت به مخاطبان خود تمرکز کنید و نه اینکه سعی کنید با الگوریتم بازی کنید.
  • بازدیدها عمدی هستند : هر پیمایش ویدیویی به عنوان نما به حساب نمی‌ آید و هدف تماشای ویدیو مهم است.
  • داستان سرایی بیش از مدت : طول ایده آلی برای یک داستان کوتاه وجود ندارد و روی ساختن روایت های قانع کننده ای تمرکز کنید که بینندگان را درگیر خود نگه می دارد.
  • کیفیت بر کمیت : هیچ تعداد جادویی پست موفقیت را تضمین نمی کند.

لینک های یوتیوب شورت

لینک های یوتیوب شورت

پیوند ها در YouTube Shorts در حال تغییر هستند و در ۳۱ اوت ۲۰۲۳ بینندگان نمی‌ توانند روی پیوند های به اشتراک گذاشته شده در توضیحات YouTube Shorts و نظرات یا در فید زنده عمودی ضربه بزنند یا روی آن کلیک کنند.

تغییرات پیوندهای یوتیوب شورت

تغییرات پیوندهای یوتیوب شورت

یوتیوب این تغییر را انجام می دهد تا کار کلاهبرداران و ارسال کنندگان هرزنامه را برای انجام کاری که کلاهبرداران و هرزنامه ها انجام می دهند دشوارتر کند و سازندگان محتوای قانونی یوتیوب باید استراتژی به اشتراک گذاری پیوند خود را تنظیم کنند و برای جبران کمبود لینک‌ های زنده در YouTube Shorts و یوتیوب ویژگی جدیدی را برای صفحات کانال ارائه می‌ کند و با هشدار اسپویلر سازندگان باید به گفتن پیوند در بیو در صفحه کانال عادت کنند.

از ۲۳ آگوست ۲۰۲۳ سازندگان گزینه جدیدی برای افزودن پیوند های برجسته و قابل کلیک به صفحات کانال خود خواهند داشت و سازندگان می‌ توانند چندین پیوند را که مطابق با دستورالعمل‌ های انجمن یوتیوب هستند اضافه کنند و این لینک ها درست بالای دکمه اشتراک در صفحه کانال نمایش داده می شوند و این یک فرصت عالی برای سازندگان یوتیوب است تا صفحه کانال خود را به روز کنند و آن را به یک آهنربای مشترک تبدیل کنند.

پیوندها در YouTube Shorts

پیوندها در YouTube Shorts

این تغییرات به این معنی است که دیگر پیوندی در YouTube Shorts وجود ندارد که بینندگان را به محتوای طولانی شما هدایت کند و در حال حاضر هیچ راه آسانی برای دور زدن این محدودیت برای سازندگان وجود ندارد و یوتیوب قول می‌ دهد که تا پایان سپتامبر ما شروع به معرفی راه امن‌تری برای سازندگان خواهیم کرد تا بینندگان را از Shorts به سایر محتوای YouTube خود هدایت کنند و از ابزاری مانند TubeBuddy Bulk Processing Tools برای حذف لینک ها از توضیحات و نظرات استفاده کنید و راه اندازی ابزار تجمع پیوند مانند Linktree را در نظر بگیرید.

BREAKING : به‌روزرسانی شورت‌ های یوتیوب در ۳ هفته تغییرات جدید و رونوشت ویدیو به‌روزرسانی‌ هایی در تاریخ ۲۳ و ۳۱ آگوست به یوتیوب ارائه می‌ شود و این به‌روزرسانی‌ ها تغییرات بزرگی در کار های یوتیوب و صفحه کانال یوتیوب شما ایجاد می‌ کنند.

YouTube Shorts روزانه بیش از ۵۰ میلیون بازدید ویدیو دارد و اکثر آنها ویدیو های عالی از سازندگان قانونی هستند و با این حال در میان این ویدیو های قانونی هرزنامه‌ ها و کلاهبردارانی که فقط دوست دارند چیز ها را خراب کنند و ترکیب می‌ شوند و آنها شورت های یوتیوب را با بارگذاری مجدد بی شماری از ویدیوی یکسان پر می کنند و این آپلود های مجدد با پیوند هایی همراه است که بینندگان را به وب سایت های فریبنده ای می کشاند که وعده های زیادی می دهند و اما همه چیز را می گیرند.

تاثیر لینک ها برای نظرات یوتیوب

تاثیر لینک ها برای نظرات یوتیوب

نظرات و توضیحات کوتاه‌ های یوتیوب در ۳۱ اوت دیگر از لینک‌ ها پشتیبانی نمی‌ کنند و آنها همراه با نماد های رسانه اجتماعی قابل کلیک از همه بنر های کانال دسکتاپ حذف می شوند و کلاهبرداران از اینکه لینک‌ های کوچک بدشان دیگر کار نمی‌ کند عصبانی هستند و عملیات کوچک یوتیوب آنها به پایان رسیده است و این با عوارض جانبی بسیار بدی برای ما سازندگان همراه است.

همه آن پیوند های مفیدی که برای هدایت بینندگان به حساب‌ های رسانه‌ های اجتماعی و سایت‌ های حمایت‌ شده و صفحات وابسته آن پیوند هایی که ترافیک را به ویدیو های دیگر شما هدایت می‌ کنند و استفاده می‌ کنید و این متن‌ ها با متن غیرقابل کلیک جایگزین خواهند شد.

به‌روزرسانی دیگر یوتیوب شورت

به‌روزرسانی دیگر یوتیوب شورت

اما دو به روز رسانی دیگر وجود دارد که این تغییر را کمی بهتر می کند و ابتدا در ۲۳ آگوست یوتیوب پیوند های قابل کلیک برجسته را به صفحه کانال همه افراد در تلفن همراه و دسکتاپ نزدیک دکمه اشتراک اضافه می کند و وقتی بینندگان کلیک می‌ کنند که حداکثر ۱۲ وب‌سایت را می‌ بینند که سازنده برای اضافه کردن آن‌ ها هم مطابق با دستورالعمل‌ های انجمن یوتیوب هستند و مزیت این است که بینندگان می توانند قبل از کلیک کردن پیوند به مقصد را ببینند و یوتیوب می تواند این پیوند ها را برای هرزنامه و سوء استفاده بسیار بهتر از مقدار غیرقابل تصور نظرات و توضیحات حاوی پیوند های هرزنامه نظارت کند.

یوتیوب به‌روزرسانی بزرگ دیگری هم دارد و می‌ توانید کوتاه‌ مدت خود را به یک ویدیوی کوتاه یا بلند دیگر یا پخش زنده در استودیوی یوتیوب متصل کنید و نتیجه یک عنوان قابل کلیک در بالای عنوان است که شبیه این است.

این با ویرایش ویژگی کوتاهی که یوتیوب در سال گذشته حذف کرد متفاوت است و این ویژگی به شما این امکان را می‌ دهد که لحظه‌ ای از یک ویدیوی طولانی را به یک ویدیوی کوتاه که شامل همان طرح است که برش دهید و با این حال این ویژگی جدید به شما امکان می‌ دهد هر بارگذاری عمومی را از کانال خود به یک کوتاه سفارشی جدید مرتبط کنید.