انواع تبلیغات یوتیوب

انواع تبلیغات یوتیوب

به عنوان کسی که می خواهد در یوتیوب تبلیغ کند و یا این تبلیغات را بر روی ویدیو های خود فعال کند باید روش های مختلف تبلیغات یوتیوب را امتحان کند

امیر آمون | ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ |

اجرای تبلیغات یوتیوب یکی از راه‌ های اطمینان از اینکه مخاطب هدف شما ویدیو هایی را که برای فیلمنامه نویسی ، استوری‌بورد ، فیلم‌برداری و ویرایش آن‌ ها پیدا می‌ کند و ویدیو های خود را در وب سایت خود جاسازی می کنید یا آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید و این فقط یک شروع است که با انجام تبلیغات یوتیوب به کسانی که می خواهید ویدیو های شما را تماشا کنند.

تازه های تبلیغات یوتیوب

تازه های تبلیغات یوتیوب

گوگل مالک یوتیوب است و تبلیغات در یوتیوب با اجرای کمپین پرداخت به ازای کلیک یا کمپین رسانه های اجتماعی پولی بسیار متفاوت است و محدودیت های خلاقانه خاصی و گزینه های زیادی برای این پلتفرم وجود دارد و قبل از اینکه پروژه ویدیویی بعدی خود را بسازید و از امکانات پولی حداکثر استفاده را ببرید، باید دانش اولیه در مورد آنچه کار می کند داشته باشید و در سال های اخیر گوگل مجموعه ای از تغییرات را ایجاد کرده است که تبلیغات یوتیوب را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند و برخی از کار هایی که گوگل انجام داد در اینجا آمده است و از سال ۲۰۲۰ یوتیوب به‌روزرسانی‌ های عمده‌ ای را برای محافظت از بینندگان و تبلیغ‌کنندگان در برابر محتوای مضر اعلام کرده است. آخرین به روز رسانی در مارس ۲۰۲۳ در مورد استفاده از زبان نامناسب است و اگر از کلمه در هفت ثانیه اول یا در بیشتر ویدیو های خود استفاده کنید که ممکن است به جای اینکه درآمدی از تبلیغات نداشته باشید و درآمد تبلیغاتی محدودی کسب کنید.

هدف گذاری تاریخچه جستجوی

هدف گذاری تاریخچه جستجوی

چند سال پیش گوگل اعلام کرد که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌ دهد تا بینندگان بیشتری را در یوتیوب به دست آورند و به‌ ویژه در دستگاه‌ های تلفن همراه جایی که ۷۰ درصد از بازدید های یوتیوب انجام می‌ شود و در میان تغییراتی که انجام داد و بزرگترین اعلامیه این بود که تبلیغ‌کنندگان می‌ توانند بینندگان را بر اساس تاریخچه جستجوی گوگل خود هدف قرار دهند و رفتار های مشاهده آنها که یوتیوب آن را هدف قرار داده بود و بازاریابان می توانند تبلیغات را برای افرادی که اخیراً برای یک محصول یا خدمات جستجو می کنند هدف قرار دهند و اگر بینندگان یک تبلیغ ویدیویی ببینند که محتوای آن به چیزی که در مورد آن تحقیق کرده‌ اند مربوط می‌ شود و کل آگهی را تماشا می‌ کنند یا از طریق آن به وب‌سایت کلیک می‌ کنند.

تبلیغات صوتی

تبلیغات صوتی

صدا اخیراً رشد کرده است و لازم نیست بیشتر از پادکست ها و برنامه اخیر رسانه های اجتماعی Clubhouse نگاه کنید و برای همگام شدن با تغییرات گوگل که به تبلیغ کنندگان یوتیوب اجازه می دهد تا تبلیغات فقط صوتی ایجاد کنند و ابتدا با یک تبلیغ ویدیویی شروع کنید و بعد از اینکه صدای برند خود را کامل کردید و فهمیدید مخاطبان شما دوست دارند بیشتر با چه چیزی تعامل داشته باشند که می توانید بعداً از صدا استفاده کنید.

ارتقای اسناد داده

ارتقای اسناد داده

گوگل مدل انتساب داده یوتیوب را ارتقا داده است تا بتوانید نحوه تعامل کاربران با تبلیغات شما را بهتر بسنجید و می‌ توانید هزینه به ازای هر تبدیل را تعیین کنید و عملکرد تبلیغات یوتیوب خود را در کنار گزارش‌ های انتساب آگهی‌ های جستجو و خرید ببینید.

هزینه تبلیغات یوتیوب بر اساس عواملی مانند مخاطبان هدف ، صنعت ، زمان تماشای تبلیغات ، هدف کمپین و کلمات کلیدی هدف تعیین می شود و هزینه تبلیغات یوتیوب برای هر نمایش یا اقدام تبلیغاتی بین ۰٫۱۰ تا ۰٫۳۰ دلار است و شما می توانید هر چقدر که می خواهید خرج کنید و اگر یک بودجه روزانه تعیین کنید که گوگل فقط تا آن مبلغ از شما هزینه دریافت می کند و تبلیغات یوتیوب را به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می کند.

قیمت گذاری تبلیغات یوتیوب

قیمت گذاری تبلیغات یوتیوب

هر دو مدل قیمت گذاری تبلیغات به این معنی است که هزینه تبلیغات یوتیوب به عملکرد کاربر بستگی دارد و به این معنی که اگر مدل قیمت گذاری هزینه به ازای هر کلیک را انتخاب کنید و زمانی که هر کسی روی تبلیغ شما کلیک کند هزینه را پرداخت خواهید کرد و انتخاب مدل هزینه به ازای هر بازدید به این معنی است که وقتی کاربران با تبلیغ شما تعامل دارند یا تبلیغ شما را به مدت ۳۰ ثانیه مشاهده می کنند و هزینه پرداخت می کنید و یوتیوب به شما امکان می دهد بسته به هدف تبلیغات و نوع کمپین خود از مدل قیمت گذاری CPC یا CPV استفاده کنید.

  • هزینه به ازای هر کلیک CPC
  • هزینه به ازای مشاهده CPV

چند عامل وجود دارد که تعیین می کند تبلیغات یوتیوب شما چقدر هزینه دارد.

  • پیشنهاد آگهی
  • استراتژی مناقصه
  • گزینه های هدف گذاری
  • نوع تبلیغ

اگر اولین بار است که در یوتیوب تبلیغ می کنید که می توانید حداقل ۱۰ دلار برای کمپین تبلیغاتی روزانه خود سرمایه گذاری کنید و پس از ارزیابی عملکرد کمپین می توانید بودجه را افزایش دهید.